Natuurgeweld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 05:20

Moet je weer meemaken, sinds mei werkelijk geen druppel regen gehad, alles gort en gort droog en nu midden in augustus is het plotseling afgelopen zondag gaan regenen en het is niet meer gestopt! Ik reed vandaag terug van school en zag in de verte de bui al hangen maar toch werd ik er nog door verrast. Ik reed 60 ml/u (=100km) en in 1 keer zat ik in een enorme stortbui. Je kon geen hand voor ogen meer zien en een paar cm. water op de weg. Ik zag niet meer waar de weg liep dus trapte op de rem. Maak me d`r toch een sliding! Zo de berm in! gelukkig kon ik er weer uit rijden. Toen stapvoets verder. Toen moest ik de bocht om en daar lag heel veel water en m`n auto werd als het ware een beetje opgenomen door het water. Ik voelde `m gewoon wegglijden, echt eng! (maar stiekum ook wel gaaf Cool ) Gelukkig toch nog veilig thuis gekomen maar ik sta iedere keer weer verbaast van het natuurgeweld hier. Zo hadden we afgelopen jaar weer eens een overstroming. In een uurtje tijd was de rivier van een 5 meter breed stroompje verandert in een woeste kolkende zee van 100 meter breed waar complete bomen in meegesleurd werden. Ik heb er nog foto`s van, es kijken of ik ze kan vinden.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 07:04

Het is bij ons ook zondag begonnen met regenen. Gelukkig dat het niet met bakken uit de hemel kwam zetten. Wij hebben zo af en toe een buitje. En ik ken die stortregens....je zou bijna je auto langs de kant van de weg zetten *LOL* Ik ben trouwens blij dat het regent, want wij hadden geen regen meer gehad sinds 30 juni. Het gras begon al te kraken onder m'n voeten als ik hier door de tuin liep Haha!
Ik heb 1 keer in zo'n flashflood gezeten. Ik moest iemand naar huis brengen en ik had een trailer met 3 paarden achter m'n pick-up hangen. Ik denk dat door het gewicht van de trailer, de voorkant van mijn pick-up wat hoger was dan normaal, en dat daarom mijn motor niet af was geslagen. Mijn man kwam een paar minuten later achter mij aan en die z'n motor sloeg wel af. Stond ie daar tot aan z'n knieen in het water *LOL* Heeft een man die verderop woonde hem eruit getrokken met de tractor.
Ja, dat noodweer hier weet wat Scheve mond\ Ik ben blij dat het goed voor je is afgelopen Pril Knipoog
groetjes.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 11:52

Gisteren stonden de sloten hier droog, en vanochtend begon het te regenen. Toen ik net thuis kwam was de brandweer op verschillende plaatsen bezig met het wegpompen van overtollig water, sloten overstroomd, inclusief heel wat voortuinen. Niet te geloven hoe snel dat gaat!