Hè hè eindelijk....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Hè hè eindelijk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:25

foto's en mijn verhaal van ons eerste paardje!

In maart zagen wij een foto van dit ventje en dachten we van "laten we eens gaan kijken", het was voor ons zo'n 6 uur rijden, hij komt uit Duitsland, en we waren er dus behoorlijk serieus mee bezig. Toen we hem zagen , vonden we hem nog leuker dan de foto. Ook al was het een eigenwijze dondersteen, waren we erg van hem onder de indruk. Dus gingen we het traject van een paard kopen in. Dat is niet bepaald zonder slag of stoot gegaan en we er echt voor moeten knokken.

Op 4 juni 2003 was het dan eindelijk zo ver en werd hij gebracht. We hebben hem door Potijk op laten halen, echt hele fijne mensen daar, een aanrader! Om 10:30 kreeg ik een telefoontje dat ze ongeveer 1,5 uur later op stal zouden zijn, dus ben ik van kantoor naar huis geraced.

Mijn vriend Peter had samen met Ton zijn stalletje versierd, lief hè?! Lovers :
Afbeelding


Hier mocht ik hem van de wagen afhalen, het was gelijk eigen Lovers :
Afbeelding


We hebben hem eerst maar in de paddock gezet en wat plakken hooi gegeven, daar begon hij smakelijk van te eten Vork nadat hij de paddock eens wat beter had bekeken Nerd .
Afbeelding

Helaas had hij het voor elkaar gekregen zijn koppie ergens aan open te stoten, dus konden we gelijk de VA laten komen. Verdrietig
AfbeeldingArm beest, uit z'n vertrouwde omgeving gehaald, in zo'n grote brommende, bewegende stal gezet, een paar uur later er weer uit, een vreemde stal in, dan weer die grote, brommende, bewegende stal in, halen ze eerst alle andere paardjes weg en sta je alleen in dat ding. Stoot je je koppie, kom je bij vreemde mensen (nah, die ene komt me wel bekend voor) en dan gaan ze met allemaal naalden in je prikken. Ach gut

Toen hij aankwam vond ik hem mager en zijn hoefjes waren in bar slechte staat. Dat je 'm niet vers bekapt op transport zet vind ik begrijpelijk in verband met schrapen in een vreemde omgeving, maar dit was niet normaal meer.

Gelukkig ziet hij er nu een stuk beter uit en wij zijn heel blij met hem. Deze week krijgt hij een speelmaatje op zijn wei erbij, dus dan kan de echte pret beginnen *LOL*

Dit zijn foto's die we gisteren hebben genomen van ons ventje. Lekker rennen:
Afbeelding

En zijn coole koppie:
Afbeelding

O ja, hij is een red roan tobiano Paint van bijna 1 jaar en we noemen hem Pluis Haha!


=^.,.^=[img][/img]

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:31

Gaaf hoor *LOL* ! Is het inmiddels allemaal goed met het gat in zijn knappe koppie?

Groetjes,
Bianca

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:40

Wat een ontzettend leuk paardje, heel veel plezier met hem!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:41

Die laatste foto Kwijl Wat een lekker ding he! Hij is ook alweer zo gegroeid!!!!

Ik vind dat gat in zijn bolletje idd wel erg zielig. Wat een reis moet dat zijn geweest zeg!

Heel veel plezier samen en ik kom snel kijken en knuffelen!!! *LOL*

Op zoek naar de zon!!!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:41

Helaas sprong het weer een beetje open toen de hechtingen er uit gingen. Toen hebben we er eerst Betadine spray op gedaan (en hij bleef zo braaf!) en 1 of 2 dagen later Betadine zalf opgesmeerd.

Nu is de dikste korst er af en is het wachten tot de haartjes weer terug groeien. Z'n maantoppie valt nu gelukkig weer normaal dus zie je er al bijna niets meer van Lachen

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:42

wauw,...leuk paard en ook mooie foto's(behalve dan die van het gat,balen......!),vooral waar hij rent!Veel plezier met hem,we horen wel hoe het verder gaat,he!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:53

Hij is beeldig hoor *LOL* wat een leuk paardje, veel plezier met 'm

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:54

Leuk beesje hoor en een mooi kleurtje.

Dat van die wond op dat koppetje komt me bekend voor. Had Sugar ook na haar vliegreis. Verdrietig

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:01

hij is Kwijl
veel plezier met hem.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:32

erg mooi paardje hij ziet er goed uit heel veel plezier en geluk met hem

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:36

WOW, kan me voorstellen dat je die gekocht hebt Haha!
Wat een mooi dier zeg.

Gelukkig is het gaatje in zijn hoofd weer dicht.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:49

Als-ie gek doet kan ik tenminste zeggen dat-ie een gaatje in zijn hoofd heeft (gehad) Knipoog

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:06

Kwijl wat een lekker ding, veel plezier en succes met hem!!

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:28

Oeiiiii die is leuk zeg!!!! Heel veel geluk gewenst met Pluis (geinige naam Haha! )

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:48

mooi paard

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:57

Gaaaaf beessie! Wat een schoonheid man Lovers

Your stairway lies on the whispering wind

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:21

HEEL VEEL PLEZIER MET DIE KNAPPE VENT VAN JE.HET IS ECHT EEN SCHEEETTTT Party!!

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:10

PLUIS?... leuk paardje, maar die naam.. sorry...meer iets voor een konijn.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:12

ik vind hem ook schitterend heeeeeeeeeeel mooi koppie maar ik dacht nog wel even over de naam na sorry.

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:38

Heee.... Farichta Party!! is het gelukt, je hebt hem?!!!

Van harte gefeliciteerd & heel veel plezier ermee !!!

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:37

Hahahaha, wat een naam voor zo'n knappe vent!! Schitterend dier, wat voor een bloedlijnen zitten erachter???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 08:55

Wij hopen dat Pluis net zo'n stoere vent wordt als zijn vader.

Afbeelding

en vinden het humor dat als je "Pluisje" roept er dan zo'n stoere bink aan komt. Haha!

Zijn officiële naam is Mr Smart Doc Olena dat beantwoordt denk ik ook al een groot deel van "Colinda"'s vraag. De Paint legend Delta valt net 2 generaties van zijn stamboom af. Aan vaders zijde zit er Leo, King 234, Three Bars, Poco Bueno, Doc Bar, Mildres, Peppy San Badger, Delta en Doc Olena in. Aan moeder zijde zit er Impressive (moeder HYPP N/N getest!) en Paprika Pine in.

Wij vinden het gewoon een lief, lekker ventje *LOL*

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:22

Jaja, mooie papieren hoor!!! Mooi manneke met mooi papier, da's schitterend!!!
Ik heb mijn twee jongens ook van die verschrikkelijke namen gegeven, Frummel en Kobus. Frummel heeft direct van zijn nieuwe eigenaresse een nieuwe roepnaam gekregen, dat vond ik best jammer, ik hou namelijk wel van die humor.........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 10:52

De fokkers riepen hem met Smarty, maar dat is dan weer een verwijzing naar zijn naam die dan weer onttrokken is aan de namen van zijn beroemde voorouders.

Wij wilden niet iets wat daarnaar verwijst en omdat zijn vader zo verschrikkelijk imposant is IRL, wilden we graag iets tegenovergestelds. Dat werd dus Pluis Haha!

De fokkers zullen het wel jammer vinden dat-ie een andere naam heeft gekregen, maarja het is niet anders. Ik maak het zelf ook mee met de kattekoppies die hier weggaan, die krijgen bij hun nieuwe dienaren ook vaak een andere naam (en soms roep ik ze anders dan dat ze op de stamboom heten).

Hier nog een foto van toen hij 2 daagjes was:
Afbeelding

Is-ie hier niet echt een Pluisje?

En foto's uit december, toen was-ie lekker met de bal aan het spelen.
Afbeelding
Afbeelding

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:00

Goh wat is hij leuk! Op die foto's van de winter is hij wel een stuk donkerder he? Maar het is absoluut te zien dat het hetzelfde paardje is. Op de tweede foto (de eerste was alleen een stal Haha! ) vond ik hem maar mwah, maar als je hem in actie ziet, ja, dan is hij echt mooi!! Hij heeft ook echt een leuk koppie op de laatste foto.
Zijn paarden bij onze oosterburen trouwens echt een stuk goedkoper? Want ik hoor steeds meer dat mensen daar paarden vandaan halen. Ik heb net mijn grote liefde op de website van de Eagles Ranch gezien en ga binnenkort kijken.... *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers