rustig ritje eindigt in de ambulance :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

rustig ritje eindigt in de ambulance :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 22:08

Het was zondag avond, heerlijk rustig, en Nacino mocht zijn dagelijkse half uurtje stappen. Wij lekker de weg op, het zandpad af, en terug.
Zijn we bijna thuis (op 300 meter na zeg maar), komt er een auto aan. Die remde wel wat af, maar reed nog 60 km ofzo.
Een paar dagen terug waren er 2 malloten met 80(!) km/h langs gereden op een smal landweggetje en Nacino was zich tepletter geschrokken. Nu was hij nog wat angstig voor autos die snel op hem af kwamen, maar eigenlijk was de schrik niet zo groot; een paar pasjes de berm in.
Maar dat was voldoende om met zijn achterbeen de sloot in de glijden.. Toen liet hij de rest er ook maar inglijden en nam een reusachtige sprong aan de andere kant van de sloot er weer uit.
Owkee, ik zat nog! Maar van schrik gaf meneer een paar bokken en kreeg het idee om richting huis te speren. Het probleem was alleen dat dat via een hek met prikkeldraad moest, we waren immers aan de andere kant van de sloot!! Dit leek me niet verstandig en ik ben er af gesprongen. (ja misschien achteraf niet verstandig, maargoed gedane zaken nemen geen keer en het is ook vaak zat wel goed gegaan) Helaas kwam ik erg ongelukkig neer en niet meer overeind...
Meneer speerde naar rechts een boomkwekerij in Scheve mond

Ik begon te roepen, hopende dat de auto me nog zag/ hoorde. Ik zag ze (bejaarden) aarzelen maar gelukkig kwamen ze terug
Ze waren errug traag van begrip, maar na 10x uitleggen begrepen ze dat ze de eerste boerderij aan de linkerkant moesten waarschuwen.

(ik kort het nu maar wat in anders wordt het errug lang Haha! )

Gelukkig kwam Jos (staleigenaar) snel aanrijden en is Nacino gaan zoeken, hij had hem gelukkig snel te pakken.. wat al de grootste opluchting was.
Toen is er heeel wat af gebeld en het kwam er op neer dat 112 gebeld moest worden; straatongeval. Ik lag daar nog steeds in dezelde houding te creperen van de pijn in mijn enkel.

Toen kwam de ambulance.. en even later de politie Schrok me rot..
Maar ze kwamen om het wilde paard te vangen Cool Maar een beetje te laat dus.. De ambulance broeders hebben mn kleren opengeknipt Boos! en jawooor, volgens hen was het of ontwricht of ontwricht en gebroken

Ik kreeg de hartaanval van mn leven, zag mijn stage in Mongolie al helemaal de mist ingaan.. Ze begrepen niet echt dat ik toen harder moest janken..
Maargoed.. opgetild, gespalkt en de wagen in gereden.. en de fotos int ziekenhuis vertelden ook duidelijk dat het gebroken was Huilen

Nu vandaag werd het helemaal mooi; ik moest terugkomen, en het moet morgen geopereerd worden....... zucht..
Nu doet het pijn en mn zomer is vergald..

Ik hoop dat ik nog optijd ben voor mn reisje, ik heb er zoo naar toe geleeft. En was Nacino net zowat genezen.. nu lig ik plat.
Soms is het even niet eerlijk... Verdrietig

Tot woensdag!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:11

jeetje mina dat is niet niks zeg.
heel veel sterkte met je pootje en vooral rust houden dan geneest het vaak sneller
beetje off-topic, maar wat ga je in mongolie doen?

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:13

Heel veel beterschap.

Eadem mutata resurgo.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 22:13

Thnx!
Prezwalskipaarden bestuderen.. wie wil dat nu niet Verdrietig

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:15

Jeetje poedersuiker zeg Verdrietig Je paardje heeft niks?
Wanneer ga je op reis? Misschien gaat de genezing vrij snel en kan je gewoon gaan!

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:17

Ah nee... ik leef ontzettend met je mee, ik ben net sinds vanmorgen 'tape-vrij' en ben nog steeds erg blij dat mijn enkelbanden 'slechts' beschadigd waren... Een gebroken enkel is geen leuk geintje en al helemaal niet met zo'n reis in het vooruitzicht. Hoop dat alles op tijd geheeld is, iig heel veel sterkte morgen met je operatie!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:28

Tjee wat een pech.
Ik hoop dat het snel weer hersteld zodat je toch naar Mongolië kan.
Kan dat evt. niet worden uitgesteld?

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:37

Gadver, wat ontzettend balen. Ik wens je heel veel sterkte met de operatie morgen en ik hoop dat je op de een of andere manier toch nog naar Mongolië kunt. Ach gut

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:00

Als je onderschrift klopt; over 2 maanden naar Mongolië, dan moet dat echt wel kunnen als het een ongecompliceerde breuk is. Heb je zelfs nog even de tijd voor revalidatie. Sommige enkelbreuken kunnen met een pen zodanig gerepareerd worden dat je twee weekeinden erna weer kan motorracen.
Vraag wat je kan doen om gedurende de tijd dat je de boel niet kan belasten te voorkomen dat de spieren atrofiëren. Hoe eerder je daarmee begint, hoe beter.

Mocht het tóch niet door gaan; is er een reservelijst? Knipoog Nee hoor, gaat gewoon lukken en fijn dat jouw paard niets heeft

www.homocaballus.net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:13

Wat balen! Ik hoop echt voor je dat je snel hersteld en gewoon naar Mongolië kan gaan!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:18

jeetje zeg das echt een nare val zo te horen
arggg soms kun je er ook gewoon niks aan doen.het is en blijft toch een dier en een vluchtdier ook.sterkte ermee!beterschap en hopelijk gaat je stage nog wel door!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:42

Tjee wat balen zeg en wat een achterlijke idioten op de weg kun je geen schade op hun verhalen. Ik rem ALTIJD heel erg af als ik een paard moet passeren. IK hoop dat je nog naar Mongolie kan. Sterkte..

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:11

heel veel beterschap en hopelijk kan je stage doorgaan! Jij hebt mijn ergste nachtmerrie in werkelijkheid meegemaakt..........

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:16

Heel veel sterkte, ik ben nu zelf ook wat voorzichtiger omdat ik mijn stage wil lopen, maar dit is wel erg sneu, nu ga je een hele leuke stage lekker ver weg lopen, en dan dit. Ik hoop dat je goed geneest, en dat je over 2 maanden kan rondstrompelen daar in Mongolië, en dat het toch goed komt. Sterkte!

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:17

Jemig, veel sterkte. Hopelijk kan je stage nog doorgaan...


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:02

wat erg zeg ...heel veel sterkte en beterschap Ach gut

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:38

Heel veel beterschap, echt balen dat dat juist nu geberud, en niet nadat je naar Mongolie bent geweest. Ik denk en ik hoop voor je dat het wel over is en dat je wel naar Mongolie kan. gewoon heel veel rusten

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:55

Wow das balen zeg...Hopelijk kan je nog wel naar mongolie..
Beterschap he!

Groetjes!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:59

jeetje zeg! dat is echt banketstaaf!! veel beterschap!

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:07

Ze zeggen dat je beter kunt breken dan kneuzen. Of het waar is weet ik niet, maar ik heb begin september m'n enkel zwaar geneust en daar was is in november nog niet vanaf (en toen blesseerde ik 'm nog een keer :/ )

Ik hoop voor je dat je stage gewoon door gaat. Sterkte!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:32

Ahh wat sneu, laat je maar lekker in de watten leggen en doe alles wat de dokters zeggen dan genees je sneller.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:28

ai zeg, jakkes. Op het slechte moment...
Veel sterkte! Hopelijk gaat alles gewoon door

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:33

jeetje wat een verhaal hee! ik wens je heel veel sterkte

.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:24

heel veel sterkte

hopelijk kun je gewoon naar mongolie
ik duim voor je

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 09:34

Hoe is de OK gegaan? Hoop dat het niet een gecompliceerde breuk is, dan zie ik je straks nog wel naar Mongolie gaan. Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
Veel sterkte in elk geval!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers