Terug geweest naar de VA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 21:59

Bolivia is vandaag bekeken en behandeld door de manueel therapeut. Hij liet zien dat haar hele rug goed vastzat, vooral bij de 3e, 4e en 5e wervel. Hij heeft elke wervel met een hamertje bewerkt en gemasseerd. Dat masseren moet ik nu zelf ook elke dag doen. Volgende week weer terug (wordt helemaal gek van dat getrailer en ik betaal me ziek aan de paardentaxi).

De arts heeft de foto's van vorig jaar bij de aankoopkeuring bekeken: er zat dus HELEMAAL GEEN verschil tussen. Ze had afgekeurd moeten worden!!! Frusty Verward Scheve mond\ Misselijk

Er zit één voordeel aan: het hele jaar heb ik niks geweten en is ze ook niet kreupel geweest.

Volgens de manueel therapeut moet ik het echt wel gaan merken als hij straks klaar is met behandelen.

Helaas, de verzekering vergoedt niks, dus mijn andere auto moet maar even wachten. (boeit me eerlijk gezegd niks).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:09

Toch op sturen de rekeningen, kun je misschien de eventuele verdoving nog terug krijgen PFFFFF.

Jeetje ik baalde al die ene keer dat ik met de Paardentaxi moest en niet-verzekerbare behandeling door chiropractor...

Balen wel hoor van die aankoop keuring!!
Nu maakt het niks meer uit, maar een jaar terug had je het ook kunnen laten behandelen....
of beter gezegd de eigenaar!!!
Maar ja gebeurt is gebeurt....je wordt wel een heleboel wijzer op paardengebied zo.

Waar wordt ze behandelt??

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 22:11

In Bodegraven. Als ik het had geweten had ik haar niet gekocht, want je koopt gewoon een garantie op verdriet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:16

Bodegraven is gelukkig niet zo ver van jou toch?
Richting Delft geloof ik...

Ja dat is natuurlijk wel weer zo,
ik weet niet in welke mate het verergerd is...
of helemaal niks?

Het blijft een rot situatie en helaas niet meer terug te draaien, feit blijft dat Bolivia het bij jou heel goed heeft en dat is ook al heel wat waard.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 22:34

De artrose is niet verergerd. De foto's waren echt hetzelfde. De rug zit waarschijnlijk ook al heel lang vast.

Ik ben gewoon onwijs in de maling genomen met dit paard maar ja daar ben je zelf bij en dan moet je maar niet zo onervaren een paard kopen! Maar ik baal er wel van.

Ik ben hartstikke gek op haar en wat dat betreft is het goed nieuws dat de artrose op de foto's niet slechter is geworden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:36

Dat is idd goed nieuws!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:44

Jeetje Manon, dat is schrikken als je zoiets hoort: 'ze had eigenlijk afgekeurd moeten worden'... Ik hoop zo voor je dat ze baat heeft bij die behandelingen die ze nu krijgt. Heel veel sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:51

Ik lees net even al de berichten door van op de paardencourant toendertijd...
Je zag wel al wat dingen toen...
heb je die berichten zelf ook nog???

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 23:08

Dat is balen hee Manon. Die rug zit wsch vast door de artrose. Daardoor krijg je verkeerde belasting van allerlei spieren, waardoor je je paard nooit lekker los kunt krijgen. Doordat de rug dan vast zit kom je in een vicueuze circel.
Imatador had hetzelfde met zijn spat. In eerste instantie dachten ze dat het zijn rug was waardoor hij kreupelde. Die is losgemaakt door Rodinde en toen liep hij veel beter. Bij tweede consult reageerde hij pas op spatproef. De eerste keer niet, wsch omdat zijn rug hem veel meer zeer deed!
Het is dus een combinatie en ik denk dat je best een eind op schiet als de rug los is. Heb je 1 probleem minder zeg maar. Dan met goede oefeningen ben je op de goede weg. Maar die had je toch al?
Veel sterkte in ieder geval...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 23:09

nee die heb ik niet meer, jij wel dan? Staan die er nog op, zo oud?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:30

Ja ik heb ze nog wel hahahaha....ik heb een soort van archief hahahaha....

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:00

Hoi manon,

Mijn paard is ook door Jan Evers in Bodegraven behandeld. Hij heeft 'm 3 keer 'gekraakt' en z'n rug is nu super los. Ik heb ook zelf moeten masseren en doe dat nu af en toe nog na het rijden. Bij mijn paard komt nu om de 3 weken een fysiotherapeute (Nelleke Deen) die 'm helemaal los masseert. Ze heeft ook van die apparaten met magneten. Werkt ook erg goed om z'n rug los te houden. En als z'n rug los is loopt ie natuurlijk door z'n hele lijf lekkerder. In ieder geval veel succes met alles.

Astrid

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:46

bah wat zul jij balen! kun je daar niet iets mee dat hij destijds afgekeurd had moeten worden de veearts die 'm toen keurde erop aan spreken of iets?
1 gelukje nog dat het niet erger is blijkbaar is het stabiel.
gaan ze wat doen aan die atrose of laten ze dat zo?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 14:51

Ik weet niet of ze iets doen aan die artrose. Ze heeft de eerste keer wel twee spuiten gehad in die voeten, maar ze moet zelf leren om haar voet beter af te rollen en daar train ik nu op.

Waarschijnlijk heeft ze meer last van die rug dan van de artrose.

Ik ben wel van plan om de keuringsarts een brief te schrijven ja, maar ik schiet er natuurlijk niks mee op. Ik hou al veel van Bolivia en ze heeft het nu eenmaal.