Zeurende voorbijgangers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Zeurende voorbijgangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 23:09

Eerder had ik er nooit zo`n last van (wel eens een opmerking af en toe) maar de laatste tijd word ik er echt gek van. En dan bedoel ik de opmerklingen van mensen die ik passer als ik lekker buiten met mijn paardjes bezig ben. Allereerst vraagt het rijden op een shetlander al o veel commentaar:
- kan hij ook blaffen?
- mag hij de volgende keer op jouw rug?
- is het nou een paard of een hond?
- moet je geen grotere?
Die vind ik nog niet zo storend en ook wel begrijpelijk want natuurlijk is een twintigjarige op een Shet geen gezicht. Maar dan; ik reed laatst zonder zadel langs een tuin waar mensen vreselijk hard moesten lachen. eerst dacht ik dat het om mij was maar dat kon ik me haast niet voorstellen totdat ik: Haha ze kan meelopen hoorde Scheve mond . Duidelijk dus
Of mensen die het gewoon ronduit zielig vinden dat ik nog wel eens op mijn Shetje klim. Al rijd ik echt al minder hoor want vind mezelf ook wel erg groot al houdt hij het best. Beau heeft nu ook een verzorgster dus rij ik hem maar 2 keer per week onder het zadel. Voor de rest ben ik op het mennen overgestapt. Ik beleer hem nu voor de wagen en maak wandelingen aan de lange lijnen met hem door het dorp. Maar ook dat kan niet zonder commentaar:
- Mooie pony heb je, maar waarom ga je er niet op zitten? Das toch veel makkelijker?

Vanavond reed ik op Pjelk (Fjord van 1,45 m) samen met een ander meisje naar de wei terug. Zij weegft 40 kg en zat in het zadel en ik weeg 54 kg en zat er achter. OK das iets meer dan 90 kg maar dat moet een Fjord wel kunnen hebben en het ging alleen om uitstappen. Is er natuurlijk weer een stel jongens dat het zielig vind.
Zo, beetje lang verhaal en ik weet dat ik me er niet aan ergeren moet maar het soort me wel dit soort dingen.
Hebben jullie ook vaak last van commentaar in positieve of negatieve zin?


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:19

Vaak positief, over hoe schattig... en leuk, en dat ze hem willen aaien (heb ik liever niet, ziet hij ze meteen als schuurpaal... Knipoog )
Laatst was ik op een ruiterpad, galopeerde rustig, komen fietsers me tegemoet, dus ik terug nemen en helemaal aan de kant gaan staan, begint een man tegen mij wat ik hier doe op een fietspad! Sorry meneer dit is een ruiterpad... hij pissig en beweren dat het een fietspad is, ik heb hem even het bordje aangewezen en toen begrepen ze ineens waarom het zo'n los zand was...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:20

Commentaar is waar de mensheid voor leeft ... get used to it Knipoog. Iedereen krijgt het over zich heen. Of het nu over een pony gaat, of je schoenen, of een broek zonder merkje of juist met een merkje, of je auto, of je vriendje, of je ouders .... Niets van aantrekken, maar wel eerlijk blijven tegenover je dieren en jezelf. Als jij weet wat je vraagt goed en haalbaar is heeft een ander daar niet over te (ver)oordelen. Laat ze maar kleppen dan Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:36

MAMMAAAAAA EEN PAAAAAARD!!!! (paard springt van schrik zowat in de sloot) *LOL*

"Kennie niet harder" is ook een veelgehoorde...
"kijk een koeienpaard"

Of mensen die met hun tong klakken

Pas nog een zeer boze meneer tegengekomen, ik reed op zondag op een fietspad hier in de buurt wat door een bos heen loopt. Komt die man helemaal laaiend op ons af met de vraag of wij het leuk vonden het plezier van andere mensen te vergallen door met die rotpaarden door het bos te rijden Verward En dat niet iedereen paarden leuk vind, dus dat we er geen andere mensen lastig mee moeten vallen.... Ik reed daar alleen maar.
Hij hield wel mijn pony vast, dus ik heb hem toch even dringend verzocht mijn pony los te laten omdat mijn voet weleens uit zou kunnen schieten Schijnheilig

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:04

Als ik voor de pony les de pony´s uit het land moet halen moet ik een stukje met ze langs de weg.
Dan is de situatie vaak als volgt:

Ik : ong. 1.75
Pony: hoogstens 1.40
Voorbijganger: Type boer

De standaard vraag is altijd: Ken je dur nie beter op goan zittuh??

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:30

Vorige week beloonde ik Rio met een klopje op de hals en op dat moment reed er net een man met zijn gezin op de fiets voorbij. Hij draaide zich om en riep heel boos naar mij: JE GAAT DAT PAARD TOCH NIET SLAAN!
Ik dacht dat hij een grapje maakte maar hij meende het serieus en fietste druk pratend tegen zijn vrouw over het feit dat ik mijn paard 'sloeg' verder. Ik vond het wel vermakelijk.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:36

Zaterdagmiddag stonden we op ameland bij de boot (boktmeeting), allemaal in rijbroek natuurlijk. Staan er een paar knullen (16?): "Waar hebben jullie de paarden gelaten? hahahahahahahaha!" Antwoord: "Die hebben we opgegeten". Toen was het stil... *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:38

Even off topic...als je je paard wilt belonen, kun je hem betere aaien. Een klopje, hoe zacht ook, wordt niet van nature uit als beloning gezien...een aai weer wel.

Klop jij jezelf eens op je bovenbeen, een aai daarna over je bovenbeen. Wat vind je persoonlijk aangenamer?

Je suis Charlie.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:40

Het is altijd wel wat ja, wij mogen officieel niet in het bos rijden, want daar lopen mensen met honden. We rijden dus door en parkje LANGS het bos. Komt er een mevrouw langs: "Kunnen jullie niet veel beter in het bos gaan lopen met die beesten? " Nee, mevrouw, daar mogen we niet....
En afgelopen zondag nog een meneer op een fiets: "Een knol hoort niet op de stoep!!" Ik denk dat die mensen toch wel erg gefrustreerd zijn hoor, dat ze zich nog druk gaan maken om ons, terwijl ze zelf op een schitterende zondag middag met hun vrouw aan het fietsen zijn. Dan ben je echt in je midlife crisis!

Ehmja??

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:44

dit heeft even niet zoveel met paarden van doen(behalve dan als ik naar tinkie fiets ik dus daarlangs kom)maar er is hier in spijk een fietspad,waar ook een dik groot bord hangt met 'fietspad' en daar laat dus half spijkenisse zijn hond uit.als ik daar dus aankom fietsen dan word ik aangekeken of ik achterlijk ben dat ik daar fiets Verward die mensen hebben vervolgens hun hond los lopen en doen allerminst de moeite het dier een beetje aan de kant te krijgen zodat ik erlangs kan.
soms........ Extreme duivel

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:50

Cassidy schreef:
Even off topic...als je je paard wilt belonen, kun je hem betere aaien. Een klopje, hoe zacht ook, wordt niet van nature uit als beloning gezien...een aai weer wel.

Klop jij jezelf eens op je bovenbeen, een aai daarna over je bovenbeen. Wat vind je persoonlijk aangenamer?


Ik klop, aai, masseer, stomp, Knipoog frunnik, kriebel, punnik... met andere woorden, ik begrijp wat je bedoelt maar hij vind ook het klopje erg fijn.... (hij proest er altijd van en dit is voor hem een teken van ontspanning....)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:55

Dat ken ik ja kinderen die heeeeeel hard gaan schreeuwen, gelukkig geeft marilyn er meestal niet om.

Of mensen die hun hond los laten en die vervolgens, achteraan gaat rennen en gaat blaffen.
Dat is vooral irritant als je in het bos bij duindigt rijd, met een dravertje.
De meeste vinden dat niet zo prettig.
En als de een schrikt, schrikt de ander ook.

En van die opmerkingen van zo dat is een grote hond, maar dat maakt me niks uit.

Alleen op de loolaan zelf erger ik me eraan, je mag maar 15 en iedereen rijd harder.
Sommige zelfs 50, meestal als ik dat zie ga ik niet gelijk aan de kant (met of zonder marilyn maakt niks uit) want dan remmen ze tenminste wel.

Ik heb al een emmer water in de stal staan, als er nog 1 zo hard rijd gooi ik vanuit de stal die emmer, dan kunnen zij is schrikken.
Dan leren ze het misschien is af.
Dat je 20 rijd maakt me niks uit, maar 50 nee sorry staat toch duidelijk een bord vooraan.
En er lopen alleen maar dieren, dan hou je er zelf van en dan ga je zelf als een idioot rijden

22 Januari verwachten we ons kleintje

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:12

Daar had ik zondag nog een hond achter mijn paard haagsemeid.
Ik was gezellig aan het wandelen,mijn dochter zat op het paard en ik liep ernaast. Lovers
Die mensen maar roepen maar de hond bleef maar vlak achter Odessa lopen/springen.Odessa is gelukkig wel wat gewend maar werd toch een beetje ongedurig....ik heb toen maar geroepen dat ze wel zou kunnen trappen,toen kwamen ze de hond eindelijk weghalen Gaaaap

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:16

Ja zwaar vervelend, gelukkig deed die van jou niks.
Maar toen ik op duindigt hielp, gingen we wel eens met ze 3e een buitenrit maken.

Maar 1 draver, die wou echt zo snel mogelijk weg, gelukkig kan de gene die erop zat goed rijden.
Nou toen begon die achter mij ook druk te toen.
Ik dacht echt o nee, daargaan we!!!

Maar ik kon die van mij houden en gelukkig trok hij zich er het minst iets van aan.

Ja ik ken het, ze roepen ze niet terug.
Maar het is niet alleen voor mij, dat me paard wegrent.
Maar ook voor die hond, als dat paard straks een rotschop geeft, dan krijg je dat weer

(terwijl de honden daar aangelijnd moeten zijn)

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:27

Ik moet altijd zo lachen om jongens die op het oog al redelijk volwassen lijken ineens gaan hinneken als ze een paard zien.

Maar de opmerking waar ik even stil van was om vervolgens echt in lachen uit te barsten was van iemand die me voorbij fietste en heel droog zei:"Ach ja, niet iedereen kan een fiets betalen."
Geweldig, echt een gouden opmerking vond ik dat.

Navragen is beter dan afvragen.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:13

Heel vervelend, waar die mensen zich in godsnaam druk om maken?! Laten ze zich in godsnaam met hun eigen leven bezighouden Misselijk Om die jongens van een jaar of 16 met hun flauwe opmerkingen kan ik vaak nog wel lachen. Stiekem vinden ze het volgens mij toch interessant, meiden op paarden. Maar die bejaarde mannetje... grrrr..... altijd wat te zeuren. En vaak nog heel onterecht ook!
Onze pensionstal ligt aan een laantje en onderling hebben wij afgesproken dat wanneer de paarden op de laan mesten we dat even in de berm scheppen, dit om gezeur met de buren te voorkomen. Wanneer een van de paarden op de laan gemest heeft moeten we uiteraard eerst nog naar huis lopen, paard afzadelen, terugzetten etc. om vervolgens even terug naar de plek des onheils te gaan. Toch krijgen we elke keer wanneer ze een hoop laten (en we dus door lopen om later terug te komen) metteen een opmerking van een paar van die zeurderige bejaarden... ruim je dat niet even op..??? Grrrr... heel frusterend!! Dan denk ik, wat zeuren ze nou? We ruimen het immers altijd op! Het lijkt wel dat ze gewoon iets opzoeken om te zeuren.. dan heb je echt een leuk leven (not).

Storm in mijn profiel!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:27

Hrm, afgelopen zondag nog.. Ik probeer met moeite Rival over een brug te krijgen, voor de eerste keer. Komt er iemand langs fietsen "he ga es stijgeren!", heb ik heb niet al te vriendelijk verteld dat dat niet zo leuk is...

En op de terugweg, ik draaf even met Rival op het paardenpad met fietspad ernaast, heb je zo'n lolbroek die met zn tong gaat klakken. Nu heb ik dus een paard dat daar nogal op reageert, dus, hup in galop. Kan ik ook niet zo waarderen... Frusty

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:20

haha heel af en toe krijg ik ook wel eens een grappige opmerking Hyper! laatst riepen een stel jongens: heej jullie hebben veel ghaar tussen je benen! ikke: moet je in de winter kijken zijn het er nog vee meer

Dag lieve mama...

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:55

ik vind het altijd wel grappig van die mensen die recht voor je paard gaan staan met hun kindje tien meter verderop "kijk is dan, kom is paardje aaien" kindje bang hahah en die moeder staat daar maar naar je paard te kijken en dan doet bennie boem Kwijl krijgt mevrouw een kopstoot Tong uitsteken
je moet ook nooit vóór een paard gaan staan zeg je dan daarna Clown

of van die kindjes die op het stoeltje van mama's fiets zitte MAMAAAAA PAARDJE!!!!!!!!!!!!!! paardje schrikt zich rot en de moeder fietst zowat de sloot in

of als je rustig op zondag middag in stap langskomt idd KENNE ZE NIE WA HARDUR??

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:30

Mensen moeten altijd wat te mauwen hebben wat je ook doet Boos! . Zit je op je paard "waarom heeft je paard een jas aan?". Loop je naast je paard "wat zielig dat zo'n beest moet lopen met zulk weer" of "vieze stinkknollen ook altijd" of ranzige opmerkingen omdat je als vrouw op een mannelijk dier zit. Het is werkelijk ook nooit geod tegenwoordig Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:16

af en toe van die hoerige meiden om het zo maar even te zeggen.. ohw met zo snielig stemmetje ik ga nog liever dammen dat op zo'n stink haar bal te zitten.
Nou ik heb je tocxh niet gevrraagt wat jij liever doet????

Vroeger ree ik ook op een shet als ik ernaast liep was het waarom ga je er niet op en al ik erop zat was het hond blabla..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:37

- kan hij ook blaffen?
- mag hij de volgende keer op jouw rug?


*ligt helemaal onder de tafel van het lachen* Haha! *LOL*


Maar inderdaad waar bemoeien ze zich in godsnaam mee. Trouwens die van die opgegeten paard: ook lachen *LOL*

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:49

Commentaar vind ik niet eens het ergste, in het dorp waar mijn paard staat rijden ze met een auto altijd snoeihard langs je, zonder ook maar enig gevaar te beseffen. Dat is pas erg!

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:25

Mischien dat de mensen hier vriendelijker zijn? Krijg altijd leuke reacties, of zou dat komen omdat ik een tinker heb?

- kindje van ong 3 : Koe koe
- Mam, dat paard heeft sokjes aan.
- Hevig verontwaardige meneer: Moet dat paard zijn sokken niet uit? das toch veel te warm?
- "mevrouw, isdie blind?" "Jij hebt toch ook blauwe ogen? Nou mijn paard ook."
- Is dat nou een bonte fries?
- Kijk Mam dat paard heb wije pijpen!
- Ken die ook loeiuh?
- Jeetje wat een lange haren! Worden daar nou pruiken van gemaakt?

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:02

mijn vorige paard was geschoren in het dekenmodel, hals en buik geschoren en boven waar het zadel ligt en de kont niet, er stopte zelfs mensen met de auto en stapte uit om te vragen wat ik met me paard gedaan heb of ze in 2 kleuren is gespoten Frusty of het een ras was Verward Haha!
laatst nog: moest ze ontzettend plassen naast het fietspad naar het strand op zondagmiddag met mooi weer, nog nooit zoveel commentaar gehad Boos!

als je op het fietspad rij moet je van de mensen in de berm en als je in de berm rij mag dat niet want dan gaat de berm stuk en volgens de wet moet je op het fietspad want je bent een bestuurder maar dat kan je dan beter niet vertellen want dan krijg vaak een discussie, maar ik rij waar het me het beste uitkomt Haha! (lees: veilig)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers