Beetje zand: klacht en milieupolitie op de stoep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Beetje zand: klacht en milieupolitie op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:52

Vorige week hebben wij de tuin laten bestraten. Dat was woensdag. Daarvoor moeten er natuurlijk van tevoren zand en stenen bezorgd worden. Omdat wij nou eenmaal niet in een vrijstaand huis wonen, moeten wij die dingen dus op de (openbare) parkeerplaats kwijt. Zaterdagmiddag werd Thom aangesproken door een buurtbewoner, dat ie aangifte ging doen, omdat ie schade aan zijn auto had. Hij was namelijk zo handig geweest om die naast (bijna bovenop?) de zandbult te parkeren. Da's volgens mij vragen om moeilijkheden, in een kinderrijke buurt als deze. Maandag hadden we een kaartje in de bus van de milieudienst, dat het snel moest worden weggehaald. Omdat ik zelf geen trekhaak heb, hebben we met de stratenmaker afgesproken dat hij het af zou voeren. Dat zou dus zaterdag, maar hij had een lekke band aan de aanhanger. Overmacht dus. Maar vanmorgen stonden er twee agenten van de milieupolitie aan de deur. Ik heb ze het verhaal uitgelegd (er viel niet veel uit te leggen, maar goed) en ze hebben gegevens opgenomen. Toen de stratenmaker weer gebeld, dat er toch wel haast bij was. Tien minuten geleden stond één van de jongens die de bestrating gelegd hebben voor de deur, met een vrouw die ik niet kende. Ze stelde zich netjes voor en zei dat ze heel boos was. Ik schrok alweer: wat heb ik nou weer gedaan? Maar ze was niet boos op mij. Ze had het verhaal gehoord van de aangifte en toen ze de stratenmaker had zien scheppen in de bult, was ze er waarschijnlijk heengelopen om te vragen van wie die bult eigenlijk was en met hem meegelopen. Het schijnt dat degene die geklaagd had, al vaker "geen vrienden had gemaakt" in de buurt. Zelf handelt hij nogal in auto's en neemt hiermee volgens deze mevrouw zelf ook heel veel ruimte in beslag, wat zij ook als overlast ziet. Ze heeft al eerder naar één of andere instantie geschreven, maar er wordt niet op gereageerd. Ze gaat (weer) een boze brief schrijven. In principe staat deze man in zijn recht, want die bult zand mag aangemerkt worden als "afval op de openbare weg" en dat mag er niet langer dan zoveel dagen liggen. Zijn auto's vallen hier niet onder, want je mag volgens mij zelf weten hoeveel auto's je hebt. Maar afgezien daarvan vind ik het wel heel jammer dat het zo moet. Hij was in eerste instantie zelf ook niet zo snugger, dat hij zijn auto (1 van de 10? Haha! ) bij die bult geparkeerd heeft. En een beetje tolerantie in de buurt kan geen kwaad, vind ik. Ik zeg er toch ook niks van dat hij 's middags zijn kinderen op luide toon naar binnen vloekt, wat ik in mijn tuin kan horen?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:27

Tsja, ik heb het al vaker gezegd: buren, een noodzakelijk kwaad. Maar je moet er mee leren leven! Onze buurman komt al klagen als visite van ons zijn/haar auto aan de kanaalkant voor zijn huis parkeert (is openbare weg, mag dus geparkeerd worden).
Ben blij voor je dat die andere mevrouw duidelijk heeft gemaakt hoe die man in de buurt staat aangeschreven, je weet dus wat je van hem kunt verwachten (min of meer).
Maar leuk is idd anders.....

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:34

Tja breek me de bek niet open over buren.
Ik kan je verhalen vertellen!!!!
Gelukkig hebben wij ook aardige buren.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:09

Riëtte schreef:
Tsja, ik heb het al vaker gezegd: buren, een noodzakelijk kwaad. Maar je moet er mee leren leven! Onze buurman komt al klagen als visite van ons zijn/haar auto aan de kanaalkant voor zijn huis parkeert (is openbare weg, mag dus geparkeerd worden).
Ben blij voor je dat die andere mevrouw duidelijk heeft gemaakt hoe die man in de buurt staat aangeschreven, je weet dus wat je van hem kunt verwachten (min of meer).
Maar leuk is idd anders.....


Moeten we even met de NVVR op bezoek komen om jou lid te maken? Extreme duivel Extreme duivel Wij kijken niet op een 4x4 meer of minder *LOL*
Overigens betwijfel ik of een hoop zand, die met een aanemelijk doel zo is neergelegd, el als afval mag worden aangemerkt. Als je hem eens terug wilt pakken, laat dan eens uitzoeken of al die auto's wel verzekerd zijn en er belasting is betaald, anders mogen ze niet eens op de openbare weg staan! Oom agent kan dat heel simpel zien, met een druk op de knop.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:16

tja je hebt nou eenmaal mensen die niks anders te doen hebben he... Tja en wees nou eens eerlijk. Als je 10 auto's hebt dan moet je ze ook parkeren das toch logisch... Effe serieus, niks van die rare mensen aantrekken... Je ziet wel aan dei reactie van die vrou dat die man gewoon niet spoort... en het was overmacht... je hebt je best gedaan...

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:18

pff belachelijk, hier kon je gewoon niets aan doen.
buren kunnen soms zo lastig doen he.
zo belt onze buurman weleens aan omdat een van onze auto's 10 cm te ver naar zijn kant staat. dat is dus gewoon op openbaar terrein
en pas geleden kwam hij weer aan de deur, of we wisten van wie die auto was die al 3 dagen op "zijn" plekje stond Clown

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:01

Zwaar irritant sommige mensen.
Tijd terug heeft de eigenaresse van marilyn een bekeuring gehad voor wat mest op de grond.

De man die de aanhanger zou legen, wou hem maar niet legen.
En ik moest toch de stal doen (anders krijg ik weer gezeik, waarom laat je hem/haar in de strond staan).
Normaal is het normaal dat je het ff ernaast gooit.

Maar nu kreeg ik dus op me donder, dat het allemaal mijn schuld was Boos!
Boete van 500,-
Maarja kan ik niks aan doen!!

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:09

Ik weet niet hoe het in jouw gemeente is geregeld, maar in de meeste gemeenten is het niet toegestaan een onbeperkt aantal auto's op de openbare weg te stallen (van één persoon dan). Dit is geregeld in de APV (algemene plaatselijke verordening). Kan de milieupolitie zo even nakijken. vervolgens schriftelijk een verzoek tot handhaving bij de gemeente indienen?. Kans op burenruzie is dan wel groot

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 16:55

Nanda schreef:
Vervolgens schriftelijk een verzoek tot handhaving bij de gemeente indienen?. Kans op burenruzie is dan wel groot
Die buurvrouw ging uit eigen beweging een brief schrijven. Moet ze zelf weten. Ik denk niet dat ze er iets mee doen eigenlijk. Het zou me ook niet verbazen als deze mevrouw bij de politie/instanties al te boek staat als "zeikerd"... Knipoog Ik onderneem zelf zeker geen aktie tegen deze meneer! Al heeft ie twintig auto's op de straat staan! Ik heb er geen last van...