Valentino ge/bezocht..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Valentino ge/bezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 11:19

Gisteren een dagje Friesland gedaan, was hoog tijd om Valentino weer eens op te zoeken. Werd al met al een echt dagje uit.
We arriveerden natuurlijk precies in de lunchpauze van de pontmeneer bij het pontje, hoe bedoel je goede planning? Klapstoeltjes uit de kofferbak gehaald (handig zo'n pick-up waar nog van alles van Almelo in ligt Haha! ) en lekker in het zonnetje naar de bootjes gekeken.
Toen overgevaren naar de andere kant (toch wel 1 minuut onderweg), en daar begon het grote zoeken: kuddes staan verdeeld over aardig wat stukken weiland en ik had geen flauw idee waar Valentino stond, tot twee keer toe wisten we "zeker" dat het hem was Bloos nummer 1 was achteraf toch echt te klein, en toen nr. twee in mijn borst beet wist ik zeker dat dit niet mijn knuffel kon zijn. Toch maar even naar de meneer van de opfok gebeld waar "onze" kudde stond, tja dus echt het allerlaatste weiland, te bereiken via alle andere stukken land. Auto maar weer opgehaald bij het eerste land met de bedoeling naar het achterste te rijden, maar onderweg zagen we ineens rook uit de grond komen Verward Inspectie van mijzelf, Dorus en mijn stalgenoot leverde op dat er een aardig stuk veengrond vreselijk aan het smeulen was, zelf geprobeerd dit te stoppen, maar dit ging niet lukken: Dorus is maar teruggereden naar de pontmeneer en die heeft de plaatstelijke brandweer gebeld, toen konden we eindelijk met een gerust hart naar Valentino. Heel wat lopen en klimmen verder waren we eindelijk bij zijn groep beland: en niet zo raar dat ik hem niet herkende: ik was op zoek naar een zwarte! maar hij was helemaal bruin geworden Haha! Z'n koppie herkende ik wel gelijk, maar wat is dat mannetje veranderd zeg (zal proberen vanavond foto's neer te zetten).
Na een halfuurtje filmen, foto's maken en proberen te knuffelen (hadden alle andere kereltjes wel zin in, maar die van mij niet) maar weer de terugweg ingezet, onderweg zagen we Ustinov nog (die is wat makkelijker te herkennen door zijn aftekeningen Haha! ), en bij het stuk grond wat stond te smeulen was een heel team van brandweermensen in de weer met blussen en afsteken van de grond. Al met al lang dagje weg, maar erg leuk om Valentino weer te zien.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:27

Ja, zo zie je maar, in Friesland is het altijd spannend!

Maar je bent de enige niet hoor, die zich af en toe vergist, en een paard van een ander aanziet voor die van haarzelf...ik noem geen namen Clown

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:41

Dees schreef:
Ja, zo zie je maar, in Friesland is het altijd spannend!



Inderdaad Haha! , en mooi is het er ook, vooral met mooi weer, alleen jammer dat het zo ver is Clown

Dat ik niet de enige ben die zijn veulen niet meer herkend weet ik: verhaal van de opfok: mevrouw stond uitvoerig "haar" veulen te fotograveren, bleek later dat ze in de groep tweejarigen had gestaan, terwijl die van haar een jaarling was Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:55

Heey leuk joh! Ik heb trouwens ook een nieuwtje vandaag is de oma van valentino preferent geworden! Isabel is nu dus keur preferent! Tja het papiertje wordt alleen maar beter!!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:15


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:16

GribaldiFAN schreef:
Heey leuk joh! Ik heb trouwens ook een nieuwtje vandaag is de oma van valentino preferent geworden! Isabel is nu dus keur preferent! Tja het papiertje wordt alleen maar beter!!


Hé wat super! gefeliciteerd

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:56

Wat leuk zeg Von, ik ga meteen de pics bekijken, ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:11

Dan moet je volgens mij bij Ustinov door het land zijn gelopen.
Toch wel handig zo´n vos met veel wit, hij is altijd te herkennen Haha!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 23:17

Ilindra schreef:
Dan moet je volgens mij bij Ustinov door het land zijn gelopen.
Toch wel handig zo´n vos met veel wit, hij is altijd te herkennen Haha!


Moest inderdaad door "zijn" land, en ik herkende hem meteen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:23

Ik lees het net in je stukje boven Bloos (ik moet toch eens leren berichtjes helemaal uit te lezen)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:43

Dees schreef:
Ja, zo zie je maar, in Friesland is het altijd spannend!

Maar je bent de enige niet hoor, die zich af en toe vergist, en een paard van een ander aanziet voor die van haarzelf...ik noem geen namen Clown


Ik weet op wie je doelt Haha! Haha! En ook haar paard stond op dat allllller achterste landje, en heet ook Valentino.. Maar ook ik noem geen namen Knipoog

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:26

Zwijgzame typjes die MirandaB en die Dees. *LOL*