Heel slechts nieuws over zoe... ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Heel slechts nieuws over zoe... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 22:31

Een paar dagen geleden gingen we met Zoe naar de dierenarts, omdat ze nogal last van haar staart had, en daar een bobbel had. Dierenarts zag ons al aankomen, en vroeg gelijk: Hoop ik toch niet weer een probleem geval?!
Ze werd onderzocht en bleek dus een abces te hebben, die werd open gemaakt (stink!) en schoongemaakt. Ook werden we er op geattendeerd dat we al de hele week bezig waren met het verkeerde oog te druppelen...
Hij onderzocht Zoe ook even wat verder, en constateerde dat haar nieren wel erg raar aanvoelde...
Ze kreeg een spik tegen ringworm, vlooienspul (ze scheen onder de vlooien poep te zitten), en met wat zalf werden we naar huis gestuurd. 2x daags op de wond aan haar staart aanbrenge, en maandag terug komen. Als ze niet goed functioneerde zouden ze bloedafnemen en onderzoeken doen, anders zou er vandaag alleen een echo worden gemaakt.
Het ging verder prima met Zoe, dus er werd een echo gemaakt.
Mijn moeder komt net thuis, slecht nieuws. Zoe is ernstig ziek. Ze heeft een aangeboren nierziekte, waarbij haar nieren zichzelf als het ware langzaam vernietigen. Dit is dus waarschijnlijk ook de rede dat ze gedumpt is, hadden de baasjes geen zin in.
Het is al in een heel ver stadium, en het is nog een wonder dat ze uberhaupt nog goed functioneerd en leeft! Ze leeft dus niet lang meer... We laten haar nog wel genieten van haar laatste tijd, we verzorgen haar liefde vol. Bij tekenen dat het slechter gaat, laten we haar gaan...

Jemig, ik schrok wel van het nieuws.. Net zo blij dat we er weer een kat bij hadden, en zoe konden opvangen en een fijn huis bieden, en nu dit... Wat zal mijn broer schrikken als hij thuis komt van zijn vakantie...


Huilen


Vorige topics over Zoe:
[VvdD] Nieuwe aanwinst!! ZOE
[ITP] Zoe, ons zwervertje
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 30-06-03 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt



Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:33

aah, wat erg! maar als ze zó ziek is, dan is het voor z'n diertje beter om in de hemel te zijn, en daar fijn uit te rusten
goed dat je alles er voor over hebt om haar te helpen
veel sterkte er mee!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:36

Boos! met nierproblemen moet je er vroeg bij zijn, dan kunnen katten er heel oud mee worden, maar sommige mensen vinden het inderdaad teveel tijd en geld kosten. Kan ik zoo boos om worden! Soms bengen ze die katten naar het asiel. Als ze geluk hebben vinden ze snel een nieuw baasje, maar vaak zitten ze er toch langer dan gezonde katten. Boos! op zich ook niet zo raar... Ik hoop dat die van mij nog lang gezond blijft! Ze is net 3 geworden! Sterkte met Zoe!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:49

echt nit normaal van die mensen die hun kat dan maar even dumpen, maar je hebt in ieder geval mazzel dat je nog niet echt aan zoe gehecht bent, het blijft moeilijk maar minder als je het beestje nog niet zo lang kent sterkte ermee

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:27

Heel veel sterkte met haar, en voor haar. Gelukkig is ze nu bij mensen die om haar geven en haar goed verzorgen.
Dan kan ze iig nog genieten van haar laatste dagen (weken / maanden ?).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:30

Ik zou de vorige eigenaren toch nog even bellen of een kopie van de DA rekening sturen.
Wat een stelletje ***** om zo´n zieke kat zo te dumpen.

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 23:33

Die mensen zijn echt vreselijk denk ik... Haar eerste baasjes vonden het hele gebeuren van dat ze heel mager was gevonden etc heel erg, die hnig bijna huilend aan de telefoon. Haar andere baasje, waar ze heen was gegaan na de verhuizing, was erg asociaal (zo klonk het) en het boeide haar niets.
Ame Zoe. De DA zij dat het zo erg is dat ze bijna geen nieren meer heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:15

Wat een geluk voor het beestjje dan dat ze bij jullie is opgenomen. Heeft ze in ieder geval nog een fijne verzorgde laatste tijd. Sterkte!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:39

Wat erg zeg, ik vind het zo stom als mensen niet voor de risico's van een huisdier willen opkomen, tjee dan een maand maar geen eten ofzo indien nodig Boos! Gelukkig heeft ze een fijn plekje bij jullie gevonden, en kan ze nog lekker van haar leven genieten

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:00

~wat sneu jah!! Echt jammer

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:49

wat sneu voor je
nog veel sterkte

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:58

aa wat jammer...hopen dat ze weer een beetje beter word

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:06

sophie_kurk schreef:
maar je hebt in ieder geval mazzel dat je nog niet echt aan zoe gehecht bent, het blijft moeilijk maar minder als je het beestje nog niet zo lang kent sterkte ermee


Hier kan ik me echt helemaal niet in vinden... erg kort door de bocht zo'n reactie Ik -en velen anderen met mij- hecht me vanaf dag 1 al aan een nieuw dier dat ik in huis (of op stal) opneem... dus minder moeilijk omdat je een diertje nog niet zo heel lang kent vind ik klinklare onzin...

ontopic: Heel veel sterkte Tancreda, ik hoop dat Zoe een fijne laatste tijd bij jullie heeft. En petje af voor jullie dat jullie zoveel van dieren houden dat jullie dat voor haar over hebben... Dit soort dingen zijn altijd zo moeilijk, ongeacht of je zo'n poes nou 1 uur of 20 jaar hebt. Heel veel sterkte en dat jullie nog maar even van elkaar mogen genieten. Verwen haar maar lekker voor zover dat (nog) kan en mag. Ach gut

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:32

Als ik het zo hoor, heeft Zoe PKD, Polycystic Kidney Disease. Een afwijking/ziekte die heel veel voorkomt bij Perzen. Echt heel triest omdat er niets aan te doen is, niet met medicijnen en niet met dieet.

Geef 'r maar een dikke knuffel en geniet er van zo lang het gaat.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 18:34

farichta schreef:
Als ik het zo hoor, heeft Zoe PKD, Polycystic Kidney Disease. Een afwijking/ziekte die heel veel voorkomt bij Perzen. Echt heel triest omdat er niets aan te doen is, niet met medicijnen en niet met dieet.

Geef 'r maar een dikke knuffel en geniet er van zo lang het gaat.

=^.,.^=


Ze heeft inderdaad een ziekte die je heel veel bij perzen ziet.
Met zoe gaat het nu allemaal nog prima, maar het was zeker wel schrikken! Ze krijgt nu speciaal voer, is vandaag in bad geweest zodat e niet meer zo stink (vond ze echt heeeel leuk Ze is al zo'n vreseijke chagrijn Lachen ). Ze functioneerd goed, hopelijk blijft dat zo lang.
Ik hecht mij ook snel aan een dier. Al merk ik dat ik nu bij veel dieren mee afstand houdt, omdat ik weet dat ik er snel weer afscheid van zal moeten nemen ooit. Maar ja, het gaat vanzelf, dieren kunne mijn hart altijd weer veroveren Lovers
We zullen van haar genieten zolang het kan, en haar laten genieten zolang het kan. Meer kunnen we niet doen.

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:55

mijn kat (halve pers) heeft blaas gruis en nier problemen, hij mag geen eiwitten meer en heeft dus speciaal voer, wat afgemeten moet worden.
hij is pas 13 geworden (in juni ergens), dus ze kunnen er wel oud mee worden

ik vind het heel rot voor je.
heel veel sterkte.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 22:05

Als ze speciaal voor en speciale verzorging krijgen, kunen ze er redelij kook mee worden ja. Maar dat is bij zoe niet het geval geweest helaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Gee, JudithO, Sintara, sterregoud, Ubermetrics en 146 bezoekers