Spoedopvoeding aan de hand lopen :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Spoedopvoeding aan de hand lopen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 18:22

Vandaag was ik nog helemaal in de feeling van de keuringen, dus ik besloot om met Pojack eens aan de hand lopen te oefenen, want als hij een vervelende bui heeft sleurt hij me overal heen waar gras is als ik vrolijk met het stroomdraad in mn handen staat. (waarna hij een flinke tik tegen ze neus krijgt). Beetje respect afdwingen kan geen kwaad denk ik zo.

Ik dus eerst uit voorzorg het bakhek dichtgedaan en ben begonnen met een paar rondjes stap. Gewoon lekker losjes, dan weer wat sneller, dan weer wat langzamer. Als hij door me heenliep of niet meeliep, gaf ik hem een tik met de zweep. Ook het halthouden moest hij doen als ik rustig "ho" zei en stilstond. Alsie dan doorliep, zwaiide ik met het zweepje voor zn neus en alsie dan nog doorliep, kreeg hij vanzelf een tikje op zn neus. Hij stond me echt aan te kijken van: "Goh, wat ben je ineens streng zeg!" Dus ik maar gauw een brokje gegeven als hij het braaf deed Schijnheilig .

Ook in draf hetzelfde, harder, zachter, ineens stilstaan en rondjes en rechte lijnen lopen door de bak. Pojack vond het prachtig! Hij ging zelfs achteruit als ik een stapje achteruit deed en "back" zei. Geweldig!

Toen ik er genoeg van had, ben ik er nog even opgesprongen. Hij was helemaal wakker! Dus ik had zoiets van, ik laat hem wel even lekker gaan. We gingen hard die bak door! In volle galop, dat enkkie erop alsof ie een hengst was, staart er ietsje af (nee het is toch echt een Fjord hoor) en BOKKEN, ik heb me rot gelachen!

Dus Pojack was ineens superbraaf toen ik hem naar de wei bracht (probeerde niet stiekem een grassprietje mee te pikken en draaide heel netjes als ik het stroomdraad dicht moest doen). Dus ik ben SUPERTROTS om mn verzorgknollie!

Groetjes, Denise.


loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:29

tja spoedcursus kan geen kwaad bij po.Zou vaker moeten gebeuren,Maar daar hebben we het verder niet over.
Fijn dat het zo goed gaat tussen po en jou.Is altijd wel lekker als het zo klikt tussen paard en verzorgster.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:06

wat een schatjuh! mijn pony kan af en toe ook es zijn vervelende buien hebben en daar kan ik af en toe zo chagerijnig van worden!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 12:03

loontje schreef:
Fijn dat het zo goed gaat tussen po en jou.Is altijd wel lekker als het zo klikt tussen paard en verzorgster.


Ik ben er ook erg blij om! Ik moet altijd zo lachen als hij weer wat doms uithaalt, bijvoorbeeld met zijn hoofd de kruiwagen ingaan waar zijn eigen stront inligt en dan zie je hem kijken: "Ik ken die geur, maar ik weet niet waarvan!" Hij is niet zo slim Haha! Maar soms haalt ie ook het bloed onder mn nagels vandaan (weglopen als ik zijn peesbscherming om wil doen Boos! )

Groetjes, Denise.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:14

Wow een strenge Denise Haha!
Maar inderdaad heeft po afentoe een kleine herinnering aan zijn opvoeding nodig.
Zweep derover Knipoog

Jammer dat je ook op vakantie ben als ik dat ben, anders had je Par ook eff kunnen heropvoeden

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:33

gaaf! je moet er je beroep van maken Knipoog
YouKnowWho's paardenafrichtings school Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 12:38

Fairie schreef:
gaaf! je moet er je beroep van maken Knipoog
YouKnowWho's paardenafrichtings school Tong uitsteken


Ja gaaaaafff! Wiens paard mag ik lenen Tong uitsteken? En wie koopt er een stal voor mij Schijnheilig

Hihihi, groetjes Denise

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:52

je mag danc wel lenen, hij heeft nog wel een africhtingetje nodig haha;)

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:08

Je mag Rhona ook wel even lenen, hoor. Die heeft het af en toe ook even nodig, maar ja, daar is ze een jonge Tinker voor hè? Schijnheilig
Maar voor een stal zal je een andere sponsor moeten zoeken!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 12:35

Hahaha ik begin alvast wat te zoeken voor later (lijkt me wel handig op deze manier Haha!). Gaaf, een africhtingsstal Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Loes1996, Sababber, Vagabondo en 16 bezoekers