Gammon zijn bronchoscopie is goed gegaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Gammon zijn bronchoscopie is goed gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:14

Zoals gewoonlijk had ik weer veel meer zenuwen dan hem. Hij liep zo lekker ontspannen de trailer in en ik liep te bibberen, stomme stresskip die ik ben... why?!!?! Verward
De stalhouders reden voor me, me no trailer, lief hè?

aangekomen in de kliniek van Wolvega werden Gam en ik heel vriendelijk ontvangen. De arts vroeg me alles over Gam en hij beluisterde hem goed met het stethoscoopje.
Hij vond het wijs om een scopie te gaan doen, en ja, daar kwam ik ook voor! Lachen

dus Gam klem gezet, praam op neusje.. oeh oeh, dat was toch wel wat eng maar hij was zó braaf mijn Gammie. De tv werd aangezet, lichten gedimd, de show kon beginnen!!

Van binnen kon je mooi zien waar het schoon was en waar niet. Op één punt in de voorste luchtwegen zaten wat blaasjes en her en der verspreid lag er lichtgroen slijm. Ook kon hij een piepje in de longen horen.

We zijn weer naar huis getogen met een tas vol medicatie: ventipulin, een bus antibiotica, een bus sputolysin en een wormenkuur. Daar heeft Gam nog een antibiotica prik gehad, een prikje onstekingsremmer en een wormenkuur.

Omdat Gam vorig jaar mei pas in Nederland is gekomen weten we niet hoe hij daar in Engeland verzorgd is. Er bestaat een worm die ook in de luchtwegen kan nestelen Verward vandaar de wormenspuiten.

Ook op de terugweg ging Gam geweldig goed de kar weer op. Nu moeten we over 3 á 4 weken terugkomen en gaan ze weer in zijn longen kijken.
Nu maar flink duimen dat hij dan weer een zo goed als gezonde jonge tinker is!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:22

ik duim al voor je Haha! wat zijn die beestjes toch lief he? , zo de trailer in. mijn gaat er ook erg makkelijk in, maar soms wil hij er niet uit Verward raar beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:54

Mooi, dus als ik t goed begrijp moet je nu nog ongeveer een maand met medicijnen bezig zijn, en dan hopelijk flink verbeterd? Maar mooi dat t al aardig verbeterd. Ik help t je hopen Lachen

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:12

ben blij dat het goed gegaan is......en inderdaad...nu nog hopen dat ie over een paar weekjes weer de "oude" is.....wat is het ook een braverd he *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:22

ja ik zelf vind het allemaal vrij normaal dat hij zo is, maar glunder toch stiekum als m'n stalhoudster zo lovend over hem spreekt. Haha! ik heb niet echt veel vergelijkingsmateriaal en zij wel.
Net als de medicijn-poedertjes die hij zo opslikt, tot de laatste kruimel aan toe!!

als er over 4 weken nog geen verbetering in zit dan kan hij nog een soort stoomkuur krijgen en kunnen ze zijn longen nog schoonmaken. Ik hoop niet dat het zo ver moet komen want dan kan ik een persoonlijke rekening bij de bank aanvragen.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:04

ik duim hier nu ook voor je!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:09

Hé ik ben blij dat hij zo braaf was! Ik hoop voor je dat de volgende keer er een hele grote vooruit gang is. Ik zie al weer uit naar onze buitenritten Lachen

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:24

He, gelukkig dat klinkt vrij positief allemaal. Hopen dat Gammon over een maandje inderdaad weer rondhuppelt als een driejarige.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 22:30

ja Lachen De DA benaderde Gam niet alleen als zieke maar benoemde ook nog de goede dingen en zei dat hij Gammon een gezond paard vond, hij zag er goed uit. Heeft zijn kootholtes nog ff nagekeken op mok, maar nee dat heeft 'ie niet.

Goede klantenbinding hè? Tong uitsteken

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:44

Ik zal voor je duimen oke? Knipoog
Ik hoop van Harte dat er een flinke verbetering zichtbaar is de volgende keer.
Maar dat horen we ongetwijfelt van je. Schijnheilig Knipoog

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:30

wat een opgelucht geveol moet dat geven Pel! We duimen voor jullie hoor!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:20

Ik duim met je mee!
Hopelijk slaan de medicijnen aan, en ziet het er volgende keer veel beter uit!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:27

gelukkig ging alles goed.
Ik hoop dat alles goed gaat , en dat de medicijnen goed gaan werken.
Mijn paard moet binnenkort ook naar de kliniek als het nog niet goed is, dus ik weet hoe je voelt(zenuwen)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:58

Nou, als zo'n ontsteking er zit, is in elk geval duidelijk dat er iets mis is... Misschien dat als het nu goed behandeld wordt, hij er echt vanaf komt en het nog niet chronisch is geworden! Succes!!!