Dreads Afknippen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Dreads Afknippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 21:36

Zit met een klein dillemaatje Haha!

Ik heb al 3 jaar dreadlocks(de echte ja) en ben er altijd blij mee geweest, gezien ik van mezelf ERG dun haar heb en nu eindelijk eens een beetje volume erin heb.
De dreads hoor je normaal gesproken om de zoveel tijd bij te werken, maar dat hoefde ik niet, want het "dreadde" vanzelf bij en ik had dus nooit grote uitgroei.

Maar nu gaat het de laatste tijd wel erg uitgroeien, met veel losse plukken, kortom het ziet er niet uit!(al vind m;n moeder van wel Tong uitsteken )
Kan het bij laten werken, maar ten eerste moet ik daarvoor ver reizen ,en ten tweede is dat erg pijnlijk en weet eigenlijk uit ervaring(zelf bijwerken) dat het maar voor even is.. en het kost ook aardig wat..

Heb zelfs al bij eerder "dipjes" nachtmerries gehad, waarna ik het idee meteen uit m'n hoofd gezet heb ze eraf te knippen..
Maar nu word het afknip idee steeds groter, maar ik twijfel behoorlijk.

Omdat ik niet weet of ik kort haar wel zo leuk vind staan, en denk dat ik kort snel zat wordt, lang zal het daarna nooit meer worden, want daar krijg ik zo'n sloom gezicht van.

AARGH, word een beetje gek van mezelf, ben weleens toe aan verandering, maar eenmaal de verandering, kan ik niet meer terug! Scheve mond

ALS ik het afknip, wordt m'n haar ongeveer van 1 tot 5 cm lang op sommige plekken..

Wat zeggen jullie?


paardenmeid
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:44

Pfff moeilijk! Ik heb zelf ook dreads gehad die er dan in zaten gevlochten! maar ik heb heeeeel dun haar en opeens was mij hoofd loeizwaae Haha! tja ik weet niet wat ik zou doen, en je kan ze er niet uit laten halen??? en afknippen........ik heb geen idee of dat zou staan Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:20

hmmm pruikje kopen Haha! haha tja afknippen is de enige manier om ervanaf te komen... maarja dan ben je wel kaal.. Mischien staan stekels je wel goed Haha!

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:35

Mijn nicht had het ook gehad en die was het na een tijdje zat en vond het niet leuk staan en die heb het uit laten draaien maar dat kost je wel veel geld hoor en ik weet niet of dat bij alle dreads kan

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:29

boeien! kort haar rules vind ik!! Knippen dus..! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:33

Pellie schreef:
boeien! kort haar rules vind ik!! Knippen dus..! Haha!


Aloa weet jij wel hoe kort dan 1 tot 5 cm jeetje dan heb je stekels man!! Misselijk en dat lijkt me niet echt bij haar koppie passen (niet onaardig bedoeld)
Kan je niet even langs de kaper gaan misscien weet die iets slims?? Verward

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:46

Ik vind zelf zo'n "doordewar"kapsel heel gaaf, maar weet niet of m'n haar er dan te kort voor is.. ik heb nl heel erge verschil in lengtes, sommige plukken zijn wel al 10 cm(bijv aan de onderkant bij m'n nek), maar dat is ook geen gezicht dat ongelijke, dus moet toch ongeveer een beetje 1 lengte worden...

argh vind het nog steeds lastig.. kan het nl haast niet verder uit laten groeien, omdat het vanzelf dread..

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:32

kan je ze niet af laten knippen (zodat je nog wel wat overhoud Haha! bv nog even laten uitgroeien Haha! )
en dan tijdelijk ' nep draids' dan kan je kiezen, of 'draids' erin of je haar gewoon kort (kort haar groeid sneller dan je denkt, en dan een leuk kapsel laten knippen
komt vast helemaal goed Lachen
als je het zat bent, zou ik ze eruit laten halen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 19:33

Ja dat staat hierboven toch al dat het afgeknipt wordt dan Tong uitsteken ik ga niet voor kaal hoor Tong uitsteken

Nepdreads is ook geen optie veel geld, en vaak gaat je haar daar ook kapot van, maar goed bedankt voor je reactie iig Lachen


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:46

collendoorn"]
[quote="Pellie schreef:
boeien! kort haar rules vind ik!! Knippen dus..! Haha!


Aloa weet jij wel hoe kort dan 1 tot 5 cm jeetje dan heb je stekels man!! Misselijk en dat lijkt me niet echt bij haar koppie passen (niet onaardig bedoeld)
Kan je niet even langs de kaper gaan misscien weet die iets slims?? Verward
[/quote]

kijk ff in dr profiel Haha!
Als jij zegt dat lang haar je niet staat.. hoe heb je je haar eerst altijd gehad dan??

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 19:52

Ik heb altijd lang sluik haar gehad, doordat het ook zo dun is krijg ik gewoon een heel sloom hoofd erdoor.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:09

denk dat een "elfen"kapseltje je best staat... ( dus kort , punky en door de war... )

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:29

ik vind het op de foto's wel leuk.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:21

Als je dun haar hebt kun je beter kort haar hebben dan wat langer haar. Kort haar geeft altijd iets meer volume en je kunt genoeg producten gebruiken om het leuk te modeleren!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:41

Ik zou ook graag echte dreads willen, maar het enige wat me ervan weerhoudt is het idee dat je je haar dus iid af moet knippen als je ze zat bent... Is dat dus echt de enige manier om van je dreads af te komen??

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

paardenmeid
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:54

pinopaard schreef:
Ik zou ook graag echte dreads willen, maar het enige wat me ervan weerhoudt is het idee dat je je haar dus iid af moet knippen als je ze zat bent... Is dat dus echt de enige manier om van je dreads af te komen??

In een eerder berichtje stond dat je ze eruit kon draaien Knipoog

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:12

Hmm.. ja je hebt gelijk
Maar daar staat weer bij dat t vrij prijzig is.. Weet iemand hoe duur? (sorry dat ik een beetje offtopic ga)

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

paardenmeid
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:08

pinopaard schreef:
Hmm.. ja je hebt gelijk
Maar daar staat weer bij dat t vrij prijzig is.. Weet iemand hoe duur? (sorry dat ik een beetje offtopic ga)

Nee geen idee, Mag ik vragen wat offtopic is??? nog nooit van gehoord en lees het best wel vaak hier Verward

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:14

paardenmeid schreef:
Nee geen idee, Mag ik vragen wat offtopic is??? nog nooit van gehoord en lees het best wel vaak hier Verward

Dat je van het onderwerp afwijkt, en over een ander onderwerp begint (wat dus niet mag.. behalve op slowchat misschien Lachen )

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:28

Een vriendin van mij heeft ongeveer hetzelfde koppie als jij, en bij haar staat piekerig kort haar echt superleuk. Je zal wel aan de slag moeten met gel, maar het resultaat mag er wezen hoor! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 16:38

Gewoon knippen! Het groeit vanzelf weer aan! En bij kort haar lijkt het altijd enorm snel te groeien! Toen mijn haar wat korter was had ik echt heel vaak het idee dat ik naar de kapper moest! Haha! Ik heb het trouwens vroeger tot bijna op mijn kont gehad en in 1x tot net boven mijn schouders laten afknippen! Voor mijn doen heel kort en al die mensen in de kapsalon vonden me erg dapper!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 17:27

Dreads kun je er dus NIET uitkammen, TENZIJ je ze nog maar kort hebt!
Ik heb ze al 3 jaar en zodra je erbij mij een kam inzet, breekt het meteen af!

Als ze er een permanent in hebben gedaan(zoals vaak en bij mij ook) dan heb je helemaaal weinig kans dat ze het er uit kunnen halen.

En ook al lukt het wel, dan zal je haar helemaal kapot zijn.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 19:30

Denk dat ik het toch maar ga doen, ben gewoon ZO toe aan iets nieuws!, ga morgen even langs een soort"kinki"kappertje hier in het centrum, die zullen vast wel wat leuks voor me hebben, met een lekker fel kleurtje Lachen

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:50

Nou veel succes en laat het horen he!! hoe het geworden is

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:11

Ik denk dat kort haar wel meevalt en een kapper kan er vasst iets van brouwen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _Madelon, _Mir, AhrefsBot, aliida, AngeliqueB, Ann, Appeltje00, glenmore, kosseh, maaaikkee, ManonGrr, Mariett, Mizora, mvdende, Nikkii026, NinaCharlie, Pellelilly, rozebadeend, TessaxQuincy, TheNovelist, xxmichellexx, YandexBot, Zebrastreep en 53 bezoekers