Even een vraagje over het groeten.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Even een vraagje over het groeten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 17:51

Tijdens de proef heb ik altijd een zweep bij me (voor mijn eigenwijze haf Knipoog ), en tijdens het groeten vergeet ik wel eens om die links vast te houden Scheve mond . Ik houd dan met de duim van mijn rechterhand de zweep vast en groet, maar mag dit eigenlijk wel?
Laatst kreeg ik er commentaar over op de coupon, maar iemand anders zei dat er niets mis mee was, mits je niet met de zweep in de hand doet groeten...
Moet je nu de altijd de zweep links hebben bij het groeten... Verward

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:11

Ik kan me zweep alleen maar met rechts vast houden ( Schijnheilig ) dus ik hou bij het groeten me zweep ook eventjes altijd aan me linkerhand. Nog nooit comentaar over gehoord.. Het mag ook verder wel gewoon hoor..

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:47

volgens mij mag dat wel, dat doet mijn zusje ook altijd. En toch vind ik (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat het netter staat om hem links te houden

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:43

als je het zeker wil weten moet je even in je proevenboekje zien daar staat het precies in ,ik heb hem niet bij de hand sorry

wil je een mooie betrouwbare fries kijk op www.beijemastate.nl stoeterij in fryslan

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:44

IK heb mijn zweep op altijd rechts vast en tijdens het groeten pak ik mijn zweep samen met mijn teugels in mijn linkerhand vast.

Misschien een keer slim om dat te oefenen tijdens trainingen.

Groetjes Sanne en Olrike N


Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:46

Zweep mag je rechts houden maar pak hem dan over met je linkerhand tijdens het groeten.
Ik zie nog heel vaak dat mensen met zweep in hun hand groeten, dit kost je puntenaftrek.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:58


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 21:22

Ik had al zo'n idee dat het wel mocht, maar ik begon te twijfelen toen ik laatst op de coupon had staan dat ik mijn zweep in de verkeerde hand vasthad ( had 'm dus samen met de teugels in de linkerhand vast)

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Kimmy-is-mijn-schatje
Berichten: 412
Geregistreerd: 30-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:49

Het mag, maar het staat netter als je hem links hebt, omdat (bijna) iedereen hem altijd links heeft, heeft de jury er denk ik wat over gezegd, maar hij mag je idd geen puntenaftrek geven.

Mensen met paardenhebben een hemel op aarde, maar komen ze te sterven dan valt er niks te erven. ***heeft er nog iemand een passier grand gilbert te koop mail me ff***

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:51

New-Forest schreef:
Ik kan me zweep alleen maar met rechts vast houden ( Schijnheilig ) dus ik hou bij het groeten me zweep ook eventjes altijd aan me linkerhand. Nog nooit comentaar over gehoord.. Het mag ook verder wel gewoon hoor..

Zo doe ik het ook altijd!
Ik vind het op een of andere manier lekkerder rijden met de zweep in mijn rechterhand, en ik heb verder nog nooit commetaar gehad.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 07:15

Letten jullie wel op dat je in het M1 niet meer met zweep mag rijden, dus hecht je er niet te veel aan, anders kom je dadelijk in het M1 en dan heb je een probleem, dat zou zonde zijn.

Groetjes Sanne en Olrike N

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:30

ik rij nooit met zweep dan kan de jury er ook nieks van zeggen en als hij zij te sloom aan het been is doe je gewoon sporen aan.

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:33

Sporen zijn geen oplossing voor het niet aan het been zijn... Die zijn alleen maar bedoeld om je hulpen te kunnen verkleinen...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:24

Om gepruts tijdens het halthouden te voorkomen rijd ik de proef met mijn zweep in de linkerhand, ookal heb ik hem normaal gesproken altijd rechts. Ik heb mijn zweep al een aantal keer bijna laten vallen etc. tijdens het groeten en het staat erg rommelig dus dan maar links Knipoog .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:28

ik heb afgelopen zondag bij ons op stal geschreven en wat mij opviel was dat er een aantal ruiters met links groetten...

Ik weet niet of het is toegestaan, maar de jury zei er iig niks van...

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:36

Proevenboekje:

"... neemt de ruiter / amazone de teugels en eventueel de zweep in de linkerhand. De amazone brengt de rechterhand naar beneden achter de dij ..."
(pag. 50)

Dat het jurylid er niets van zei is dus wel heel vreemd. Verward

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 23:00

Dickie schreef:
Proevenboekje:

"... neemt de ruiter / amazone de teugels en eventueel de zweep in de linkerhand. De amazone brengt de rechterhand naar beneden achter de dij ..."
(pag. 50)

Dat het jurylid er niets van zei is dus wel heel vreemd. Verward


Maar hier staat dus we letterlijk dat je de zweep wel rechts mag hebben, of niet? Lachen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:06

Suzy schreef:
Maar hier staat dus we letterlijk dat je de zweep wel rechts mag hebben, of niet? Lachen


Ja je mag hem dus rechts hebben maar bij het groeten dien je hem in de linkerhand te hebben en moet je dus overpakken. Zo stelt Fitzroy het ook dus dat is de enige correcte manier denk ik. Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:20

Ik heb mijn zweep ook meestal rechts in het proefje (tenminste bij jacky, aangezien ik alleen met haar (ondelinge) wedstrijden heb gereden), dan was het gewoon in de linkerhand, maar de zweep dus wel aan de rechterkant van de hals houden.

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:22

SmithsGirl schreef:
ik heb afgelopen zondag bij ons op stal geschreven en wat mij opviel was dat er een aantal ruiters met links groetten...

Ik weet niet of het is toegestaan, maar de jury zei er iig niks van...


dat zag ik laatst bij het springen Verward
hoort gewoon rechts, snap niet waar ze die linker arm vandaan halen Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:30

je zweep in je rechterhand houden mag gewoon hoor..
als je der maar niet in je hand mee groet dus die jury had het gwoon mis!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers