EK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:08

Brrr Boos! , of je hebt geen goed paard waar je niet mee kunt westernrijden. Of je hebt een te goed paard, kan de ruiter niet goed westernrijden. Sorry hoor, tegen dit soort berichten kan ik niet zo goed.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:47

Lena: ik zag je berichtje ook op 'Horses'. Gelukkig dat er knippen en plakken bestaat }>

Ik ben blij voor iedereen in de westernsport die weet te presteren, of dat met of zonder geld gebeurt. Ik laat het aan de ruiter zelf over om trots of niet te zijn op zijn performence.

Ik wil nog wel even kwijt dat het erg toevallig is dat je hetzelfde IP-adres hebt als Hertholder Extreme duivel

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 21:05

Zo, weet jij van iedereen zoveel achtergrond informatie? Wat zul jij gelukkig zijn als dat meisje het niet redt met haar nieuwe paard. Vind jij jezelf niet zielig?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:36

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vraag me wel een beetje hetzelfde af...niet omdat ik Marjolijn niet goed vind rijden, niet omdat ik het haar niet zou gunnen, maar gewoon omdat ik me af vraag hoe ze het zou doen met een paard dat ze zelf "klaar moet stomen" zeg maar... Schijnheilig

PS: Lena en Herdholder familie van elkaar??? Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-08-30 22:37 ]</font>

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 22:48

Zijn de druiven een beetje zuur? Extreme duivel Misschien kun je hierna een lijstje plaatsen van wat je zelf gepresteerd hebt. Graag met foto, kunnen we jou uiterlijk ook beoordelen.
Iedereen die met een nieuw paard begint zal op elkaar ingespeeld moeten raken. Anky (van gehoord misschien?) zal met haar nieuwe paarden ook niet direkt in de top rijden.
Als ik de financiele mogelijkheid had, zou ik voor mijn dochter ook eerder een ervaren en al presterend paard kopen dan een groen ding.
Wacht nog maar eerst even af wat het wordt voor je dergelijk, erg persoonlijk, commentaar levert. Het zegt meer of jezelf dan over Marjolyn. Sigaar

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 00:01

Punt 1 denk ik dat er al een paar andere site's minder gezellig geworden zijn door mensen bij naam en toenaam kritiek toe te dienen.
Punt 2 als je jezelf dat dan afvraagt, waarom ga je dan niet, stoer als je bent, persoonlijk met Marjolyn om de tafel en legt haar je bedenkingen voor. Dan kan ze je rechtstreeks antwoorden.

Ik vind het heel erg laag om te doen alsof je je mening met ons op dit forum ventileert, onder een pseudoniem, zonder dat de persoon in kwestie hier zelf op kan reageren.
Ik ben het met een aantal voorgangers eens. Zet hier eerst maar eens een lijstje neer met de door jou behaalde resultaten op wedstrijden, natuurlijk met een paard wat je zelf getraind hebt en naar de top gereden hebt, voordat je JOUW mening neerzet. Nu komt het meer over als een uit de hand lopende jalourzie omdat je zelf niet aan zo'n toppaard kunt komen!
Zo en dat is MIJN mening!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 08:11

Tsk...wat zijn we weer fel...ik vind het best normaal om nieuwsgierig te zijn naar zoiets...laten we meteen even voorop stellen dat ik zeker niet beweer dat ik het beter kan (kan ik niet0, maar ik ben wel erg benieuwd hoe marjolijn het zou doen met een groen paard...en als ik de kans had om haar dat te vragen zou ik dat ook gerust doen... Schijnheilig En eerlijk gezegd vraag ik me ook af of ze met een ander paard kan behalen wat ze met Texas Top Win heeft behaald...Bovendien meen ik dat Lena ook heeft gezegd dat het Narjolijn best gegund is, en more power to her als ze het wel redt...maar ik denk dat er best een hoop mensen zullen zijn die zich hetzelfde afvragen...lijkt me helemaal niet erg, en is ook heus niet banketstaaf bedoeld tegenover Marjolijn (ik hoop voor haar dat ze het allemaal gaat redden, hartstikke leuk...), maar ik vind het wel logisch dat mensen zich dit soort dingen af gaan vragen als iemand dat wedstrijdwereldje in komt met een kant en klaar getrained paard in Amerika...tuurlijk, misschien kan ze het met een ander paard ook, maar dat zou ik best wel eens willen zien... Haha! Zonder negatief te willen zijn over Marjolijn, ben simpelweg nieuwsgierig... Schijnheilig

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 11:10

Zijn we een beetje afgunstig ?? LENA??

Wat maakt het uit of ze er wel of niet komt met haar nieuwe paard. Ankie v G heeft nu toch ook de grootste moeite in de top te eindigen met haar nieuw paard(en). En gaan we daar van zeggen dat ze niet echt kan rijden maar dat het al die tijd aan haar goede paard heeft gelegen? Hou eens op met al die kritiek op een ander. Zorg dat je zelf door op het EK komt. Dan praten we verder.

Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-09-03 13:48 ]</font>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:04

Jeetje Adrienne, ik zeg niet dat het wat uitmaakt hoor... Schijnheilig Ik zeg alleen dat ik heel benieuwd ben hoe ze het zal doen met een nieuw en wellicht groen paard...snap niet hoe jullie zoiets vertalen naar afgunst... Verward Ik ben zelf niet wedstrijd georienteerd en je hoort mij ook zeker niet zeggen dat marjolijn niet goed kan rijden...maar je mag je toch wel afvragen van iemand die zich wel "in the picture" plaatst hoe ze het met een ander paard zullen doen??? Vraag ik me van Anky ook af Haha! , maar ja, dit is westernforum he...maar goed, als je de sport een beetje volgt lijkt het mij wel logisch dat je nieuwsgierig bent naar de verrichtingen van een ruiter met een ander paard dan waar ze tot nog toe mee gepresteerd hebben...Gezonde belangstelling zou ik zeggen... Haha! Dus nogmaals, ik lees in geen van de reacties hoe afgunst er iets mee te maken zou hebben (van mij al zeker niet, heb die ambities niet en Marjolijn is vast een aardige meid die ik zeker graag nog lang zie in de sport! Maar eerst zien dan geloven...ik wens haar dan ook veel succes... Haha! ) Maar goed, als iemand zich af zou vragen hoe Anky (bijvoorbeeld) het zal gaan doen met een ander paard dan Bonfire wordt er volgens mij niet zo hoog van de toren geblazen...jammer dat dat nu wel gebeurt. Ik blijf iig bij mijn standpunt dat ik heel benieuwd ben of Marjolijn idd hetzelfde kan presteren met haar nieuwe paard als ze met TTW gedaan heeft, more power to her als dat lukt, het is haar van harte gegund dus niks geen afgunst (rijd geeneens wedstrijden... Knipoog ), maar gewoon een kleine (normale) dosiss nieuwsgierigheid. Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:25

Als iedereen nou gewoon eens leest WAT er staat, voordat iedereen er gelijk bovenop springt Haha!
Of zijn we hier allemaal nog zo jong dat we compleet idolaat van bepaalde ruiters zijn??????? Schijnheilig

_________________
Mersedess, je bent mijn alles en ik mis je. Wordt je gauw weer beter?????????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-08-31 14:48 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:46

't Is idd nog veel knapper om zo'n prestatie neer te zetten met een paard dat je zelf opgeleid hebt, maar ach, de tijd zal het leren.....
Overigens zie je dit in alle takken van paardensport, is niet westerngebonden. Als je geld hebt, kun je een superervaren paard kopen en daar een tijdje van profiteren. Maar op een gegeven moment valt zo'n ruiter toch door de mand, vroeg of laat... OF het paardje verdomd het, OF het dier is op en de ruiter moet met een nieuwe beginnen. De echte toppers blijven terugkomen. Of dit ook voor Spaans geldt?! Geen idee, heb m'n kristallen bol niet bij me...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:51

Voor 'dit soort ruiters' is het vaak nog moeilijker dan 'normale' mensen om met een nieuw paard te starten. Ze hebben tenslotte een eer om hoog te houden en zullen dus alleen uit willen komen als ze zeker weten dat ze niet 'afgaan', want daar worden ze te snel op afgerekend.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:57

Sonja!!! Vlug even ergens kristallen bol gaan halen dan... Schijnheilig Ik ben namelijk best nieuwgierig van aard... Haha! Ex baas van mijn vriend heeft denk ik een kristallen bol...nog voor we een relatie kregen (of voor die zelfs op komst was zeg maar...) wist hij er al van af... Verward Knap he... Knipoog

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:57

Ha Vikki,

Mijn reactie was niet tegen jou gericht hoor, natuurlijk is iedereen nieuwschierig of het met een nieuw paard ook zo goed zal gaan.
Maar ik kan dat gevit en gestang van sommige hier niet meer uitstaan. Even iemands hele wedstrijd geschiedenis en die van het paard er op zetten en dan komen met: nou ik moet het nog zien of ze wel kan rijden of niet!!!!. Bah, dit zijn horses praktijken daar weten ze schijnbaar niets beters te doen dan elkaar de grond in stampen.

Adrienne

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 14:59

maar uh, waarom doe je er dan zelf aan mee? Dat snap ik dan niet. Hou een bericht dan neutraal als je je ergert?????

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:04

Gelukkig Adrienne Haha! maar ik kan me dus best in het topic vinden...ben zelf ook heel benieuwd... Schijnheilig maar ik ben wel van mening dat Marjolijn dus heus kan rijden, ben nou alleen benieuwd of ze ook kan "beleren", petje af als ze ook dat kan, maar als dat niet mocht lukken heb ik niet minder respect voor wat ze met TTW presteert en gepresteerd heeft...maar ik zou het nog knapper vinden als ze hetzelfde kan met een jong paard, hoop van harte dat het haar gaat lukken hoor!!! Maar ja, rijden is 1 ding en beleren weer iets heel anders he...ik blijf het heel knap vinden als iemand een groen paard goed kan beleren...en het allerknapst vind ik het als iemand een groen paard kan beleren zodat iedere beginner er min of meer lekker mee weg kan rijden...*grijnz*

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:11

Puck,

Ik doe niet mee in het zwartmaken van iemand die zich niet kan verdedigen. Ik geef alleen maar mijn mening over die types zoals lena en/ of Herdholder verder niets. Ze weten alijd wat over een ander maar wat presteren ze zelf????
Daar hoor je ze niet over. Want ze zijn o zo goed , maar niemand heeft ooit van ze gehoord toch? Alleen lekker stangen dat kunnen ze maar iets zinnigs komt er niet uit.
Voor alle duidelijkheid ik heb het ook niet over jou. Iedereen kan zich iets afvragen, maar er is een verschil tussen het zich afvragen en hier een soort hetze te beginnen. Nu is het Marjolijn morgen is het pietje Puk en overmorgen keesje Jansen. En waarom? Omdat hun neus net niet het zelfde is als die van Lena/herdholder? Dat ze dat maar op horses gaan doen.

Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-08-31 15:13 ]</font>

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:21

Citaat:
Op 2001-08-31 11:10, schreef Adrienne:
Zijn we een beetje afgunstig ??




Dit bedoel ik dus adrienne. Dan doe je toch hetzelfde? Laat ook maar zitten

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:57

Sorrie Puck ik zal de volgende keer iedereen bij naam noemen dan ontstaan dit soort vergissingen niet.

Ik schreef Slapenijn WE jaloers alleen voor die gene die Marjolijn zwart maakten, niet voor de rest. Jaloers zijn is nl de enige rede die ik kan verzinnen waarom iemand zult soort flauwe kul gaat schrijven

Adrienne

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:14

is dit die spaans, marjolein ofzao, die in hendrik ido ambacht ofzo ergens woont? Heeft een tijdje terug een stuk over in de bit gestaan, ze rijdt een vos bles?
Of zit ik nu helemaal verkeerd?
Heb toen meerdere negatieve verhalen gehoord, maar ik ken haar niet, dus tja

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:25

De vergelijking die moeder spaans toendertijd in bit gebruikte was: je kunt de duurste racefiets kopen maar dat zegt niet dat je de tour de france kunt winnen. Zij vinden dat net zo. Het is een hele globale vergelijking.

Iedereen met veel geld kan een toppaard kopen maar om het er netjes uit te krijgen is veel moeilijker.
Ik denk ook dat zo'n ouder ervaren paard je veel kan leren maar ik vind het niet helemaal eerlijk altidj dat dan de prijzen voor anders neuzen weggehaald worden. De jurys geven snel meer punten omdat het een goed paard is.
Een jong paard opleiden is veel moeilijker maar het is zeker geen mindere prestatie als je met een ouder paard veel wint. Het is alletwee even moeilijk.

Ik spreek uit ervaring. ik zie het om me heen. Mijn buurmeisje heeft een quarter gekocht die ingereden is door mikel wasser en getraind is door walter bouwmeester. het gaat nu heel goed maar het was zeker niet makkelijk om het eruit te krijgen. Ik rijd een internationaal springpaard en ik zie dezelfde dingen als bij haar. De paarden doen het moeilijker voor je omdat ze het knopje zelf wetnen maar de ruiter niet.