Vraagje....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 14:18

Zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die uit principe niet op zondag rijden. (M.a.w. Ik ben christelijk en ga op zondag naar de kerk)
Zelf zit ik er niet zo mee, bij ons op de manege zijn er best veel die niet op zondag willen rijden. We hebben dan ook altijd wedstrijden op zaterdag (of in de vakanties -> voor de jeugd).
Verder ben ik niet nieuwsgierig ofzo maar gewoon interesse.
Groetjes Petra

:evaw:


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:28

Nope ik niet! Ik ga elke dag, meestal 2x.

Ik ken wel een familie die ook naar de kerk gaat, ze bidden altijd etc., maar rijden wel gewoon op zondag.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 14:32

Jah, dat is net weer hoe je bepaalde dingen opvat. Ik rij dus niet op zondag (op zondag is de manege ook dicht en ik heb geen eigen paard)
Ik zie er ook geen kwaad in om ff op je paard een rondje te hobbelen i.p.v een rondje te wandelen (wat veel mensen op zondag doen).
Daarentegen zijn er andere mensen die het verschrikkelijk goddeloos vinden als een vrouw een broek draagt. Ik vind dat grote onzin. Maarja meningen en opvattingen verschillen.
Groetjes Petra

:evaw:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:34

Dat is waar, mensen denken overal heel anders over en doen dingen op hun eigen manier.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:34

Ik ken dus ook een vrouw dat echt niet rijd op zondag.......loopt ook altijd in rokken!!
Is echt geen uitzondering dat ze gaat rijden ook niet met wedstrijden!!!

Jacqueline

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:35

en die vrouw rijdt toch wel met een rijbroek aan neem ik aan??? mag dat wel gewoon??

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:37

Ja ze heeft wel een rijbroek aan....maar ik heb haar buiten haar rijkleding echt nog nooit met een broek aangezien.......of ze vind het niet mooi een broek......maar ik denk dat het toch met haar geloof te maken heeft!!!

Jacqueline

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:46

Breukelen is erg gelovig, er staan ook heel veel kerken in dat kleine dorp. Er zijn ook veel 'zwarte kousen' families. Dat zijn families die 20 kinderen hebben en die hebben alleen maar rokken aan (de jongens niet natuurlijk hihi Lachen )

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 14:50

Ik woon in precies zo'n dorp. Moerkapelle.
Ik ga dan zelf ook naar de kerk LachenMaar loop gerust in mijn broek hoor.
Echt zwarte kousen mensen heb je weinig hier. wel grote gezinnen. Wat grappig is die mensen wonen allemaal in het zelfDE straatje. we praten heel vaak over "zeer vruchtbare grond" hihi.
Groetjes Petra

:evaw:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:52

Ja bij ons ook!! Ze zeggen ook dat er veel inteelt bij die mensen is, maar ik weet niet of dat waar is! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 15:02

Ik zou het niet weten.
Wat ik wel raar vind is dat van de "zwaarst" gelovigen de raarste schandalen te voorschijn komen.
Poos geleden een dominee van een hele zware kerk -> incest. Echt heeel boos kan ik daarom worden.
Lekkere "reclame". Voor zover je van reclame kan spreken bij geloofszaken (wat 'n woord zeg) Het is gewoon JE EIGEN gevoel over wat kan en niet kan en waar je je lekker bij voelt. Dat moet je niet aan mensen op gaan zitten DRINGEN.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:06

Onze dominee heeft me ooit een hele goeie meegegeven. Hij zei:
"Ik heb liever dat je in je bed ligt, en de kerk mist
als dat je in de kerk zit, en je bed mist"

Vond ik een hele goeie, en sinds ik geen zin meer heb om naar de kerk te gaan, doe ik dat ook niet meer.
Ben niet gelovig opgevoed, thuis gingen we ook nooit naar de kerk. Maar toen ik op mezelf woonde ben ik toch eens gaan kijken en ik voelde me thuis bij 1 bepaalde dominee. Maar toen ik ging verhuizen, ben ik in mijn nieuwe woonplaats nooit meer geweest....Jammer, met Pasen en Kerst denk ik elk jaar aan hem, maar het gaat me te ver om helemaal terug naar de Betuwe te rijden om nog een keer zo'n superpreek te horen. Tjee wat kon die man stimulerend praten.... je voelde je gewoon veel beter als je daar weer naar buiten kwam. Stukken beter dan die hel-en-verdoemenis-kerk waar de afscheidsdienst van m'n oma was....

Groetjes, Sonja.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 15:13

Welke dominee was dat als je dat wil zeggen? Ik kan bepaalde dominees ook echt niet volgen. Dominees zijn ook maar mensen denk ik dan. Maar dan denk ik weleens: " weer voor niks om 8 uur uit mijn bed gegaan".
Groetjes Petra

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:18

Zelf ben ik niet gelovig, daar ben ik teveel empirist voor (ik moet overal uitleg en sluitend bewijs voor hebben zeg maar).
Over die schandelen, iemand die ik goed ken zat ook bij zo'n gemeente en daar werden hele erge dingen gedaan met kinderen. iedereen wist ervan en niemand deed wat, hij dus wel, hij is gaan praten erover. Nu is hij de gebeten hond en ligt hij uit de kerk alhoewel hij dus wel een vrome man is. Als het zo in elkaar zit, dan bedank ik al helemaal voor de eer.
Wat ik ook larie vind zijn uitspraken als 'de straffe gods'als er mkz uitbreekt.
Niks voor mij de kerk maar ik heb uiteraard wel respect voor iedereen die zich daar wel in vindt. (nou ja moslims weer wat minder dan, sorry).

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 15:21

wat dat "straffe gods" betreft ben ik het echt met je eens. zolang het goed gaat is het bij wijze van spreken " kijk eens wat WIJ gedaan hebben" en dan gaat het fout en dan is het opeens God die het gedaan heeft... jaja tuurlijk.


_________________
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift.
That's why we call it the present.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-03-22 15:21 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler en 9 bezoekers