Halfjaarlijkse wedstrijdweekend manege Urena (lang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Halfjaarlijkse wedstrijdweekend manege Urena (lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:17

Zaterdag en zondag werden de halfjaarlijkse manegewedstrijden van manege Urena gehouden, hier volgt mijn verslag (heel erg lang).

Vrijdag:
Paarden allemaal gewassen en ingevlochten, omdat zaterdag de eerste kinderen al hun proef moesten rijden. De paarden en pony's zagen er allemaal heel mooi uit!

Zaterdag:
De categorieën: beginners 1, beginners 2, gevorderden 1 en gevorderden 2 moesten rijden.
Ik heb toen Goliath losgereden voor Irma (gevorderden1). Want de ruitertjes mogen niet hun eigen paar/pony losrijden, want dat is niet eerlijk voor degene die de pony 'delen'.
Goliath was heeeel erg vervelend, er lag een stoel op zijn kop op het pad richting de buitenbak en daar durfde hij niet in de buurt. Hij rende kei hard achteruit en bijna de draad in. Toen de stoel weg was, durfde hij niet langs het plateau waar de jury zat en al helemaal niet meer toen er een blaadje bij hun weg waaide. Later kreeg ik hem er wel langs. Irma had in haar proef ook erg veel moeite om hem er goed langs te krijgen. Dat vond ik wel een beetje zielig voor haar, want ze kan echt heel erg goed op dat paard rijden. Irma was volgens mij toch nog 4e geworden (weet ik niet zeker)

Zondag:
De categorieën: gevorderden 3 (wij), volwassen beginners en volwassen gevorderden moesten. (En prijsuitreiking)
Ik was al om 8 uur op de manege, want ik dacht dat ik de knotjes wel opnieuw moest maken, want ze zaten er al sinds vrijdag in. Maar de knotjes zaten er nog heel erg goed in! Ze pluisden wel een beetje, maar dat gaf niet. Bij bijna alle anderen paarden waren ze er wel uit, ik had dus geluk! Ikke poetsen en staart mooi maken. Toen mocht ik er eindelijk op en ik kreeg haar gelukkig wel meteen aan de teugel er werden nog wat foto's van me gemaakt en toen moest ik in de bak.
De proef ging echt GEWELDIG! Ze liep goed door en de hele tijd aan de teugel, zelfs in galop! En dat lukt me lang niet altijd, dus dat vond ik heel knap van mezelf. Mijn instructrice vond ook dat Myrthe en ik het goed hadden gedaan. Pling We zijn vierde geworden! En nu heb ik dus een blauw lintje:
Afbeelding
De punten waren in onze groep wel heeel erg overdreven hoog: ik had 181 punten! En degene die laatste was geworden had er 173, dat is ook erg hoog. Bloos

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:12

ja was een leuke dag! bij mij ging het minder goed. ik was 6e met 180 punten ( niet erg streng geteld dus).
effe een correctie: Die irma was 3e!!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:04

Heel goed zeg! Lijkt me erg gezellig zo'n dag. Maar die mensen mogen dus niet los rijden, maar springen erop en rijden gelijk een proef? Dat zijn nog eens ruiters!
Gefeliciteerd allebei!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:20

Leuk dat het zo goed gegaan was! Maar waarom zou het oneerlijk zijn voor de mensen die hun pony moeten delen?
En gaan de manen er niet aan na 2 dagen knotjes? Leuk dat jij overal mee mag helpen en ook met het inrijden van die pony's! (paarden)

En een leuke rozet, jammer geen beker he Tong uitsteken

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:46

goed hgedaan...gefeliciteerd met je 4e plaats *LOL*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 19:42

Dankje wel allemaal!
Fleur: Als een pony met vier kinderen wordt gedeelt en een van die vier mag hem/haar losrijden, dan kan hij alvast een beetje oefenen op die pony en die pony al een beetje aan hem laten wennen enzo die zou dan dus een voorsprong op de andere hebben. En anders krijgt iedereen ruzie wie hem los mag rijden.
Fabienne1: Als je de eerst bent die op dat paard mag, maar pas een half uur na het losrijden de proef moet rijden, mag je nog een halfuur op die pony stappen (en als je geluk hebt een beetje draven) Zodra je in de bak bent om je proef te ridjen, mag je nog een paar rondjes rijden (in elke gang als je dat zou willen) voordat je echt met de proef begint.