Kon ik nog eens rijden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Kon ik nog eens rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:33

Normaal ging ik vandaag gezellig nog eens rijden met een merrie van een vriendin die ik vroeger heb getraind maar...

Eersgisteren ging ik in het natuurgebied achter ons wandelen, vanaf dat we naast het water kwamen tussen de struiken zat het vol insecten, ik dacht al even dat het niet echt gezellig was maar kom ik was goed ingesmeerd met anti-insectenmiddel. Voel ik ineens die krengen los door mijn broek steken, het leek of ze met 100 tegelijk staken. Ik keek en ze zagen er uit als gewone muggen, ik ben allergisch aan dazebeten en aan wespensteken, dus ik dacht, ach ik hoef me geen zorgen te maken. Toen ik terug thuis kwam waren er enkele jeukende bultjes maar niets bijzonders. De crème erop gesmeerd die de dokter me gegeven had voor insectenbeten en gaan slapen. Ik stond gisteren op en ze waren rood en dik, ik dacht ai snel crème op smeren en ze trekken wel weg... niet dus, het werd erger en dikker naarmate de dag vorderde, ik kreeg van die grote ontstoken bulten, mijn linkerbil was gewoon helemaal opgezwollen. Toch maar de dokter van wacht opgebeld om te vragen of ik iets kon doen. Ze vroeg hoe groot ze waren ik zei zo'n 7 cm doorsnede en ze blijven groter worden, ze zei dan moet ik het zien. Meestal krijg ik gewoon een spuit en ben ik er de dag nadien vanaf, maar deze keer vond ze het er te erg uitzien. Ze gaf me antibiotica, cortisone(crème), en nog een soort pillekes. Een van al die dingen zorgt ervoor dat ik me voel alsof ik stomdronken of zo stoned als iets rondloop.

Vandaag kon ik voor eerste keer in maanden eindelijk nog eens paardrijden, ik heb het geprobeerd maarja dat ging niet goed dus de eigenaresse er na een klein kwartier terug opgelaten, pfffff ik keek er zo naar uit nog eens een keertje te rijden Verdrietig En dan moet ik net zo hypergevoelig reageren op een paar insectenbeten en voor de eerste keer sinds ik me kan herinneren last hebben van medicijnen, normaal gezien verdraag ik ze goed. Zucht, sorry had het gewoon nodig om het even van me af te schrijven, had er echt wel naar uitgekeken nog eens te kunnen rijden Scheve mond



Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:54

Dat is echt vervelend als je zo overgevoelig op insektenbeten en dan ook nog eens de medicijnen reageert. Hoe lang moet je die medicijnen nog gebruiken dan, hopelijk kun je snel weer rijden.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 17:10

Nog een week, en als het dan helemaal weg is mag ik ermee stoppen, gelukkig maar maar niet eerder want de antibiotica moet doorgenomen worden tot het doosje leeg is, met de andere mag ik stoppen een dag nadat de zwelling, pijn en jeuk zijn verdwenen, dus hoop ik maar dat de nevensymptomen niets met de antibiotica te maken hebben maar met de andere, want als alles goed is mag ik daar binnen enkele dagen mee stoppen Lachen (hmz zelfs types is moeilijk zeg, bah) Ach ja er komt hopelijk binnenkort nog wel eens een kans om te rijden, en dan spuit ik ook maar van dat anti-insektengedoe op mijn kleren, haha ocharme de mensen die in mijn buurt moeten komen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:15

Getver, ik ben al behoorlijk gevoelig voor bepaalde insekten beten (dazen enzo); bij mij komt de pus er na 2 dagen uitgelopen en heb nu 3 x achter elkaar bloedvergiftiging gehad. Lastig, maar met antibiotica goed te verhelpen en niet te vergelijken met jou Scheve mond !!
Klöte zeg, ik voel echt met je mee !! Sterkte, hopenlijk is het ergste leed gauw geleden !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:06

Daar ben je klaar mee in dit seizoen! waren het echt muggen?
Ik hoop dat het bij deze keer blijft voor je, lijkt me echt zwaar kl*te voor je! Sterkte!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:09

ik heb ook een tijdje allergie gehad voor ponyharen?!! dat was ook heel vervelend, maar daar had ik maar heel even last van echt balen voor je!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:27

aah, dat klinkt niet gezond
heel veel sterkte!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, ikkedus, Mark0919, Sterrenpony, VinandoW, xxIsaa en 36 bezoekers