voor het eerst weer gelongeerd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

voor het eerst weer gelongeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 15:15

Hallo ik heb mijn paardje voor het eerst weer gelongeerd zinds 3 en half maand.Ik heb namelijk een hernia dus kon lang helemaal niks.
Ik ben nog niet klaar maar longeren lukt gelukkig weer wat.
Ik heb haar 15 min gelongeerd met veel stapwerk,1 keer draven en 1 keer galop op bijde kanten.Ze was lichtelijk bezweet. Gaaaap

Vrijdag komt haar nieuwe berijdster terug van vakantie Cool en gaat ze haar 2 a 3 keer in de week rijden.Want ik mag voorlopig een jaar of 2 liever niet rijden. Huilen

Dus heb ik zo'n oplossing gemaakt.Het is een volwassen vrouw die goed met paarden omgaat en met het rijden gaat goed maar de kleine dingetjes zoals op het goede been lichrijden,galop op de goede been,en aangaloperen aleen in de hoek snap ze niet maar ze gaat waarschijnlijkeven wat lesjes volgen zodat ze dat ook onder de knie heeft . *LOL*

Het paard heeft dus ook 3 en half maand niet bereden maar je stap er zo op en je rijd er mee weg.Wat een lief paardje heb ik of niet Lovers
Ik ga haar nu deze week nog 2 keer 15 min longeren en dan kan ze van het weekeind 1 keer rijden 15 min.
en dan bouwen we het langzaam op.
Het komt vast en zeker allemaal goed daar zit ik niet over in. *LOL*


Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:25

wat jammer dat je zo lang niet mag rijden! Zeker als je een eigen paard hebt! Gelukkig heb je een goede oplossing gevonden zo!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 15:40

Ja want als het paard kon praten had ze zelf ook vast gezegt laat me lekker met een ander buitenritjes maken.Ik ga trouwens nu met haar mennen als ik weer klaar ben.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:06

wat een goed plan! Dat dacht ik ook meteen: waarom ga je niet met haar mennen?! Haha! dat is ook erg leuk en zo kun je toch lekker met haar op pad! Maar wat bedoel je met als je weer klaar bent? Moet je ook 2 jaar wachten voor je met haar kan mennen?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:21

Nee maar moet heel waarschijnlijk nog geopereerd worden want ik blijf een beetje hangen met pijn in mijn linker been.24 juli moet ik voor controle en dan moet alles helemaal goed wezen.Maar het wordt al een tijdje niet beter meer.Dus ik weet denk ik zelf het antwoord al.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:27

lekker is dat he als je toch weer iets kan doen.
Zo ga ik gewoon elke dag ff heen en bekijk dan wat ik kan.
De ene dag blijft het alleen bij paarden uit de wei halen en de andere dag ben ik in staat om wat longeer werk tedoen.
Gister heb ik Felix zijn staart gewassen, emmer op een kruk en de staart in de emmer Haha!
Ook Danno zijn manen geknipt alleen is dat nog niet helemaal af, ik was een beetje op dus ben toen naar huis gegaan.

Ik zit er aan te denken om danno maar te laten beleren ipv dat ik zolang nog moet wachten tot ik zelf weer kan helpen. dan kan ik misschien met mijn luie kont op de kar gaan zitten Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:44

wat fijn voor je dat je zo n goede oplossing hebt gevonden, en met wat lesjes is je bijrijdster zo weer bij gespijkerd...

ONDERSCHRIFTLOOS

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 18:43

alja schreef:
wat fijn voor je dat je zo n goede oplossing hebt gevonden, en met wat lesjes is je bijrijdster zo weer bij gespijkerd...
dat denk ik ook wel want ze kan echt wel rijden dat is wel vertrouwd maar ze heeft 10 jaar op manege paarden gereden en daar hebben ze er vast niet veel opgelet op dat verkeerde been lichtrijden en in de goede galop zitten.Maar dat wordt haar wel bij ons op stal wel geleerd. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers