Verwaarloosd blind veulen gevonden in Staphorst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:54

Denk er wel aan dat zo'n veulen een paard wordt ...1,2,3.......en daarna 4,5,6.............. misschien wel 20 jaar!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 01:20

Sjuimpje"]
Vergeet niet dat het diertje heel onnatuurlijk zal opgroeien,
beengebreken e.d. zullen al snel de kop opsteken aangezien het diertje nooit een sprint zal kunnen trekken. Verder nam het nu al een onnatuurlijke houding in dus vergroeiïngen aan ruggegraat e.d. lijken mij ook snel opspelen.

Ik hoop dat er inmiddels een einde aan het leiden is gekomen.
[/quote]

Juist! Wat Sjuim hier zegt, daar hoor ik niemand over, dat is pas zielig!
Ik meen zelfs te hebben gezien (later is het nog een keer in H.v.N. geweest en heb ik het wel gezien) dat het beestje zelfs al staat te weven, sorry maar als een veulen al neiging tot weven heeft is het echt niet goed hoor, om nog maar te zwijgen over de andere problemen die de kop gaan opsteken zoals Sjuim die hier noemt.

[quote="wilfredlover schreef:
Maar ieder paard heeft recht op een leven blind of niet blind, met een aangepaste stal en andere dingen kan het wel.


Wees dan eens duidelijker, wat voor een leven verdient dit diertje dan? graag hoe jij het zou doen, ik ben daar ontzettend benieuwd naar. Je bent 18 jaar, werk je al of studeer je? Om te beginnen moet je daar misschien wel mee stoppen want je moet wel 24/7 voor je veulen zorgen. Geen dag meer weg, boodschappen doen? Na een paar maanden is het misschien wel vertrouwd maar daarvoor ben je op de hulp van anderen aangewezen.
Heb je een stal aan huis? anders zal je misschien op de pensionstal waar je het veulen gaat stallen moeten gaan wonen, ik zou niet rustig thuis kunnen zitten nl. als mijn blinde veulen alleen zou staan op een stal....
Vertel, ik ben echt heel erg benieuwd, niet zeggen met wat aanpassingen enz. maar kom eens met feiten, hoe ga je dit diertje 24/7 verzorgen, hoe zorg jij ervoor dat dit veulen ook werkelijk veulen kan zijn, hoe voorkom je alle lichamelijke problemen die gaan komen (wat ook een lijdensweg zal zijn) en als de tijd daar is, hoe ga je het diertje trainen, of zal het altijd maar op een plekje blijven staan...........
Probeer mij eens te overtuigen, mensen die mij kennen weten dat ik in de eerste instantie vooraan stond om dit diertje op te vangen maar ik ben gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet mogelijk is, dus overtuig mij dat het wel mogelijk is..........ben reuze benieuwd!

Overigens heb ik er verder niets meer over gehoord maar weet iemand wat het verdere verloop is of misschien al is geweest? Hebben ze haar al in laten slapen of nog niet?

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 02:31

zou ook graag weten wat tot nu toe gebeurd is of gaat gebeuren Verward hopelijk vinden ze de eigenaar ( en krijgt hij een boete of iets straf zou wel weer niet gebeuren... ) jammer eigenlijk dat dierenmishandelaars zo wenig te vrezen hebben... Boos!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 02:57

Die zal zich niet melden lijkt mij, in HvN hadden ze het erover dat ze het veulen 2 weken in leven zouden houden (schijnt wettelijk te zijn) zodat de eigenaar nog tijd had om zich te melden en na die 2 weken zou er beslist worden wat er met het veulen zou gebeuren.....
Zou mooi zijn als de eigenaar zich toch zou melden en dat ze dat dan ook op tv uitzenden, weten we tenminste zeker dat heel paardminnend Nederland hem goed in het geheugen print en mocht iemand hem tegenkomen, kunnen we hem mooi aan zijn ballen ophangen (mits het hier om een man gaat he) sorry voor mijn taalgebruik maar dat krijg ik nou eenmaal bij dit soort praktijken Ik moet hem of haar gewoon niet tegenkomen, lijkt mij geen goed plan........

Ik vraag mij eigenlijk af of niemand dit veulen heeft herkend als die van de buurman........
Ik zie zo alle veulens die hier in de omgeving geboren worden en als mijn meisie straks haar veulen krijgt en deze blijkt geen ogen te hebben en ik doe het zelfde........( Misselijk moet er echt niet aan denken maar stel...) dan valt dat toch op? Mijn buurman zou toch even achter zijn oren krabben als hij ineens een veulen op tv ziet die wel erg veel op die van mij lijkt en ook nog eens de ogen mist en ineens staat er bij mij geen veulen meer....ik denk dat hij snel bij de politie aan de bel trekt.
Of zou Julia in een stalletje zijn geboren en nooit buiten zijn geweest (bij die eigenaar dan he)
Ik hoop toch echt dat er wel iemand is die haar heeft herkend en dat die eigenaar dan toch nog wordt aangegeven.....!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 03:14

T@nj@ schreef:

Overigens heb ik er verder niets meer over gehoord maar weet iemand wat het verdere verloop is of misschien al is geweest? Hebben ze haar al in laten slapen of nog niet?


Geplaatst: 25-06-03 22:29

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zag net een voorstukje van Hart van Nederland en ze krijgt toch een spuitje omdat ze zo niet kan leven om 22.50 wordt het uitgezonden op SBS6, wel raar gisteren zeiden ze nog dat ze 2weken zouden wachten om de eigenaar op te sporen wel zielig van mij mogen ze degene die dat het veulentje heeft aangedaan ook een spuitje geven vind het zo zielig heb er gewoon geenw woorden meer voor.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:02

Botervlieg"]
[quote="T@nj@ schreef:

Overigens heb ik er verder niets meer over gehoord maar weet iemand wat het verdere verloop is of misschien al is geweest? Hebben ze haar al in laten slapen of nog niet?


Geplaatst: 25-06-03 22:29

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zag net een voorstukje van Hart van Nederland en ze krijgt toch een spuitje omdat ze zo niet kan leven om 22.50 wordt het uitgezonden op SBS6, wel raar gisteren zeiden ze nog dat ze 2weken zouden wachten om de eigenaar op te sporen wel zielig van mij mogen ze degene die dat het veulentje heeft aangedaan ook een spuitje geven vind het zo zielig heb er gewoon geenw woorden meer voor.
[/quote]

Dat laatste stukje, dat is toch ook een quote van Wilfredlover?
Ik heb juist alleen die hart van Nederland gezien nl. en daarin werd nog steeds niet gezegt dat ze een spuitje zou krijgen maar alleen dat ze nog even zouden wachten of de eigenaar zich nog zou melden maar, mits de toestand van het veulen het zou toelaten, vandaar dus mijn vraag, wat is het verdere verloop?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:30

Volgens mij was de eerste uitzending op di. 24/6 en daarin werd gezegd dat ze twee weken moesten wachten en euthanseren alleen bij medische noodzaak was.
Dit (25/6) is kennelijk een vervolguitzending (die ik gemist heb).
Verzint Wilfredlover dan iets?
.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:02

Haha! nee hoor, je hoort mij niet zeggen dat ze iets verzint.
Misschien heeft ze het niet goed gehoord? of niet goed begrepen? Ze heeft het ook over het voorstukje en niet over de uitzending zelf dus misschien dat ze het daarna wel heeft gezien?
Er werd nl. wel gesproken over een spuitje geven maar er was nog steeds niets anders aan de orde dan in de eerste uitzending (die ik niet heb gezien) werd gezegt.
Alleen werd er nu wel gezegt dat waneer het slechter met haar zou gaan, ze wel voor het einde van die 2 weken een spuitje zou krijgen en ze niet op de eigenaar zouden wachten. Werd natuurlijk niet letterlijk zo gezegt maar dat is wat ik er nog van weet, van die 2e uitzending dus he.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:12

Naah, waar blijven die vervolgberichten dan, met zoveel Bokkers die zich hier intensief tegenan bemoeien?
(Zelfs zo, dat sommige zelfs denken wel 24/7 met het veulen bezig te kunnen zijn?)
KAN dan toch geen eendagswonder zijn, offe....? Haha!
.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:39

Haha! Misschien zijn ze toch eens goed gaan nadenken? (dat mag ik hopen dan )

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:04

O, en is je belangstelling en zorg dan ook meteen verdwenen?
Da wil ik dan weer NIET hopen! Boos!
(geeft weer zo'n fijne kijk op die bevlogen luitjes)(NOT)

Avvijn, lawe er maar vanuit gaan dat ze allemaal druk op zoek zijn naar die vroegere buurman van het veulen? Verward Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:34

Botervlieg schreef:
(geeft weer zo'n fijne kijk op die bevlogen luitjes)(NOT)


Tja, raar maar waar, zeker als iets op tv is geweest gaan er hordes mensen reageren, iedereen weet wel wat en iedereen heeft zijn of haar manier om het beestje op te vangen (imo zonder er goed bij na te denken dus puur op het aaah wat zielig gevoel) en na een tijdje is het gewoon weer over en hoor je er niet echt veel meer van.
Misschien zijn ze idd wel op zoek naar die buurman Haha!

Maar ik hoop dat iemand er toch nog iets van weet en mij het verloop kan vertellen.........Ik krijg het nl. niet echt uit mijn hoofd.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 16:15

Botervlieg schreef:
Volgens mij was de eerste uitzending op di. 24/6 en daarin werd gezegd dat ze twee weken moesten wachten en euthanseren alleen bij medische noodzaak was.
Dit (25/6) is kennelijk een vervolguitzending (die ik gemist heb).
Verzint Wilfredlover dan iets?
.


Hoezo verzin ik iets? ik verzin helemaal niks, dat was inderdaad een vervolguitzending die jij kennelijk niet had gezien dus ik verzin niks.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 16:15

Hebben jullie de foto al gezien?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:50

"Hoezo verzin ik iets? ik verzin helemaal niks, dat was inderdaad een vervolguitzending die jij kennelijk niet had gezien dus ik verzin niks."

TANJA kwam er niet uit, WL, dus als je haar nou even bijpraat...
Daar vraagt ze nl. de hele tijd om; maar niemand zegt wat (duidelijks) !
(Heb je die late uitzending nou gezien en is daarin gezegd dat het veulen alsnog voortijdig geëuthanseerd is?)

En ik begrijp niet over welke foto je het in je volgende berichtje hebt?

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:13

Ik heb de uitzending inderdaad gezien en daarin zeiden ze dt het beter was om Julia in te laten slapen en ook dat er veel reacties waren binnengekomen.
Ik weet het niet zeker want het is toch alweer bijna een week geleden of je moet ff terugkijken op de vorige pagina's daar heb ik het neergezet en de foto staat daar ook van Julia.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:07

Ja, precies, die uitzending heb ik ook gezien en het is idd. zoals WL zegt, er werdt gezegt dat het beter zou zijn om haar een spuitje te geven, maar is dat nou ook daadwerkelijk gebeurt, dat is wat ik wil weten want dat is in die uitzending dus niet gezegt!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:38

Vorige week spraken ze er inderdaad nog over om Julia 2 weken in leven te houden. In deze 2 weken zou de eigenaar nog de kans krijgen om zich te melden. Dit zal hij/zij zeker niet doen.

Ik weet zeker dat als ik die persoon in handen krijg dat ik mezelf zekers niet kan inhouden. Wie kan een veulen dit nou aandoen!!!! Huilen Ik wordt er echt verdrietig van. Zulke mensen zouden ze levenslang op moeten sluiten!!! Frusty

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 22:41

Volgens mij hebben ze er geen aandacht mee aan besteed.
Ik ga zo meteen een mailtje sturen naar hart van nederland en/of stem van nederland als dat mogelijk is om informatie erover te vragen.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 23:25

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Hart van Nederland en Stem van Nederland en heb gevraagd wat er nu met Julia gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd en ik hoop ook dat ik een mailtje terugkrijg.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:27

Dat hoop ik ook. Maar we zullen het heel snel, of niet hier lezen...

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:49

Heb wel de mogelijkheden, maar.... wordt het wel een páárd? Als je nagaat hoeveel paardenproblemen geheel of gedeeltelijk terug schijnen zijn te voeren op met 6 maanden, dus voor het veulen te vroeg, van de moeder scheiden, wat moet híer dan van komen? Dit diertje heeft ook nog eens nooit de kans om met andere paarden sociaal op te groeien. Paarden zijn wel kuddedieren, maar niet zó 'sociaal' dat ze een kneus-veulen de ruimte in de groep zullen gunnen. Kijk, een hond (of kat) kun je nog in huis nemen en zo een vervangende familie geven, maar een páárd....
Fijn dat het diertje nu een hoop warmte en geborgenheid ervaart. Verder heeft het niet ons besef van tijd, dus de slechte ervaring is niet meer dan dat en heeft geen effect op het huidige welzijn. Ook geen besef of verwachting van toekomst, dus... prima als ze gelukkig ophoudt met 'bestaan'.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:33

pfoeh ik denk dat ik vervolgens ook maar eens hart van nederland ga kijken
mis wel veel lees het hier allemaal op het forum
eigelijk zouden we stukken over waarom het niet kan op moeten sturen naar hart van nederland

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:41

Er stond in de krant dat het veulen een spuitje gehad heeft.
Het is beter voor het arme dier....

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:54

Ja het is beter maar ik krijg er toch kippenvel van....