weekje vakantie met paardjes in de Ardennen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

weekje vakantie met paardjes in de Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 18:32

Ben net terug van een heerlijk weekje paardrijden in de Ardennen.

Zaterdag rond 18.30 uur vertrokken.
Auto gepakt en paardjes geladen, dit ging allemaal super makkelijk.
Na 2,5 uur rijden waren we in Venlo, hier hebben we overnacht op een boerencamping (€8,25 voor 2 personen (tentje) en 2 paarden (wei)) dus dat begon super.

Zondag ochtend half 10 vertrokken naar de Ardennen.
Vrij vlot de grens over en toen begon al snel het klimme en dalen, dat was iets minder, echt lekker is dat niet met 2 paardjes achter je auto aan..... maar goed het verliep allemaal vlot, paardjes waren super braaf en we zijn maar 1 x gestopt om ze te laten drinken.

Rond half 1 waren we op de plek van bestemming, we wisten dat de eigenaar van de stal er niet was maar zijn vrouw wachtte ons al op (helaas kon zij geen Nederlands en zelf spreek ik geen woord Frans dus was even moeilijk binnenkomen).

De paardjes op stal gezet, heerlijk relaxed, mooi ruime en erg koele boxen dus geen last van de warmte.

Daarna de sleutel van onze kamer gekregen, nou hadden we verwacht dat we alleen een kamer hadden maar .... we kwamen binnen in een super luxe verblijf; tv, keukentje, koelkast, stoelen, aparte slaapkamer, ruime bedden, super ruime badkamer en ook hier erg koel.

Snel onze tassen uitgepakt, trailer uitgemest en toen maar even een uurtje gaan slapen.... Haha! Moest ff bijkomen van de reis.

De eerste avond zat ons eten er niet bij dus hebben we in de buurt een pizzeria opgezocht en heerlijk gegeten.

Daarna nog een ritje gemaakt met Nifty en Souris, wel even wennen voor ons allemaal, klimmen-dalen en veel steenpaden.

Daarna ze lekker gewassen en hebben wij ook snel een douche genomen en onze bedjes opgezocht.

Om 't verhaal niet al te lang te laten worden hier even een verkorte versie.
Maandagochtend eerste even boodschappen gedaan en daarna een heerlijke rit met picknick gemaakt.
Voor het eerst door het water (riviertje) geweest, wel even wennen voor de paardjes maar al snel vonden ze het geweldig.
Dit hebben we nog vaak herhaald (zie foto's die ik binnenkort zal plaatsen).

Dinsdag weer een heerlijke lange rit gemaakt maar de lunch hebben we thuis maar opgegeten want met al die vliegen is het geen pretje te rustten in het bos.

Woensdag eerst wezen winkelen in Bretangne, hele gave bikini gekocht en nog 2 leuke truitjes en nog wat souverniers voor thuis Knipoog

Daarne weer een heerlijke rit, deze werd iets langer dan gepland, hebben door de velden en over de hei gereden en ook erg leuk door diverse Belgische dorpjes.

Donderdag was onze laatste dag en gelijk na het onbijt zijn we te paard gegaan en hebben we met behulp van de kaart weer een super rit gemaakt.
Onze paardjes kregen wel wat last van hun voetjes want zonder ijzers is het eigenlijk niet te doen, daarom maar de route iets aangepast.
Heerlijk gelunchd op een open vlakte (weinig vliegen/muggen) en daarna langs een onwijs steil pad afgedaald naar een heel mooi meertje, hier de paarden laten drinken en ons zelf wat opgefrisd en toen de rit vervolgd (ook hier van hele mooie foto's).

Toen we thuis waren hebben we na de paarden verzorgd te hebben de auto gepakt naar Vielsalm en daar een heerlijke duik genomen in het zwembad, had me er meer van voorgesteld (subtropisch) en vond de entree erg duur maar goed....

Na het eten alle spulletjes gepakt, water tanken gevuld en de hooinetten weer opgehangen, toen nog wat gekletsd en toen even gebaald (ons weekje is weer veel te snel gegaan).

Vanmorgen na het ontbijt (9.30u) vertrokken, weer even flink wennen aan het klimmen en dalen met trailer achter je aan maar de paarden waren super braaf dus weinig last van gehad.

Gelijk in Nederland in de file geraakt, even balen want de meter op het desboard zei dat het 34 graden was en aangezien we meer stil stonden dan reden was dit voor de paardjes niet echt aangenaam.
Toen maar een omweg via Eindhoven gemaakt, we reden toen tenminste en dan is het wel te doen voor de paardjes.

We zijn 3 maal gestopt (2 maal voor mijn plaspauze Bloos ) en 2 maal voor de paarden te drenken.
Om half 4 reden we de straat hier weer in en we waren blij de auto te verlaten.
Nifty en Souris waren volgens mij ook erg blij weer thuis in de wei te kunnen.

Ik moet zeggen, we hadden 2 toppaardjes mee op vakantie, beide hebben zich zowel heen als terug weg in de trailer super gedragen (ik heb ze bijna niet gehoord) en ook in de Ardennen waren ze super. Lovers

Het enige balen is dat Sour gedekt was door de Singelfooter Tango maar dinsdag avond opeens weer hengstig werd.....

Foto's volgen zo snel mogelijk, morgen tijdens de welsh keuring nog wat foto's maken en daarna snel maandag rolletje ontwikkelen en scannen.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:39

Dat klinkt niet slecht. Was het duur daar in de Ardennen om met de paarden te gaan? Wij willen het ook eens doen.

Groetjes en ben erg benieuwd naar de foto's

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 19:18

hi,
was 270,- per persoon incl. eigen paard.
wat het kost om een paard van daar te huren weet ik niet.
avond eten was alleen erg slecht.
we hebben geboekt via de site van de trailfinders (ardennen met eigen paard).

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:13

Echt stoer dat je zo even naar de Ardennen rijdt met je paarden! Haha!
Klinkt iig als een heel leuke week, ik ben benieuwd naar de foto's!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:32

He miepie! Blij dat je weer veilig in het land bent! Klinkt idd geweldig. Vind je heel stoer hoor: ff met 2 paarden naar de Ardennen! Spreek je snel weer... En benieuwd naar foto's!!! xx

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:13

he wat leuk. Was het goed te doen om daar op de kaart te rijden? Staan er ook routes aangegeven of benje echt overgeleverd aan de kaart?

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:18

Leuk, hoor!! Ik kan niet wachten om ook te gaan met Stagave. Dat duurt alleen nog een paar jaar....

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 11:50

gerritje schreef:
he wat leuk. Was het goed te doen om daar op de kaart te rijden? Staan er ook routes aangegeven of benje echt overgeleverd aan de kaart?



er zijn geen echte routes, deze krijg je via een kaart (gekleurde lijntjes) van de eigenaar van de stal.

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:11

Fasel schreef:
Dat klinkt niet slecht. Was het duur daar in de Ardennen om met de paarden te gaan? Wij willen het ook eens doen.

Groetjes en ben erg benieuwd naar de foto's


bij yvonne van der velde schijnt het ook heel erg leuk te zijn om te rijden.
ook daar kan je je paardjes mee naar toe nemen.
me schoonzus is er al een paar keer geweest en dat is haar goed bevallen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:16

He,eindelijk gevonden je topic hahaha Leuk dat je daar geweest bent joh...Lijkt me heerlijk om is te doen!! Jammer dat zo n weekje snel voorbij is he?? Hey tot snel..doei doeiiiiiii xx

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 17:30

Lijkt me echt waanzinnig. Ben een paar jaar geleden zonder paard naar de Ardennen geweest en dat was al helemaal te gek dus met paard kan het alleen maar beter lijkt mij,