Iemand meegedaan met de clinics van JC Dysli?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Iemand meegedaan met de clinics van JC Dysli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 22:18

Maandag, dinsdag en zondag ben ik wezen kijken. Ik wist niet of er ook bokkers tussen zaten, dus ik ben nu wel nieuwsgierig... *LOL* Ikzelf vond het iig heel leerzaam. Van kijken leer je ook heel veel. De vier basisoefeningen heb ik vrijdagochtend zelf thuis geprobeerd, maar 't paardje is van nature nogal stijf, dus dat wordt nog flink oefenen... Scheve mond



Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:24

ja ik heb meegedaan. Op het lespaard van mijn vriendin omdat mijn eigen Lanna een veulentje heeft. Geen onverdeeld succes op het paard van een ander. Beatle is een beetje een tank, dus de eerste dag wou hij vooral hard en door het bit heen tanken. De tweede dag ging het een stuk beter gelukkig.

Dat vond ik overigens ook van de workshop. De eerste dag (woensdag) liep voor mijn gevoel minder. Veel mondelinge toelichting, weinig echt zelf oefenen. De tweede dag stond wat meer in het teken van zelf proberen en leren van je fouten. Ik heb veel ideeen opgedaan en een iets beter beeld hoe ik mijn eigen (dressuurgefokte) KWPN-er kan verleiden om in de roll back ook die laatste 30 graden erbij te pakken. Hetzelfde voor de spin.

Grappig vond ik ook zijn methode om een paard tot een galopswissel te verleiden. Rij met contra-stelling, zit op de tegengestelde kant (dus stelling naar rechts, zit op links) en bij galopswissel been erbij. Heel dressuurmatig ingezet die wissel vanuit de contrastelling. Het viel me ook op dat hij bij zijn eigen paard ook veel stelling vraagt (met zijn binnenbeen) en een verhoudingsgewijs hoge oprichting vraagt vanuit perspectief van westernrijden. Kortom: er is hoop voor mijn KWPN-paardje Knipoog

Al met al zeer leerzaam, al had ik iets minder wachten en iets meer rijden verwacht.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:51

Ik heb dus op zaterdag en zondag meegedaan aan de reining clinic.
Vorig jaar heb ik meegedaan aan de basisclinic.
Ik vond het erg leerzaam, en ben ook zeker volgend jaar weer van de partij.
Jean Claude heeft echt heel veel kennis en ervaring met paarden, ongelofelijk.
En ik heb het wachten ook echt niet als wachten gezien, maar als een theorie gedeelte waar ik heel veel van geleerd heb, het oefenen komt de komende maanden wel, zoveel informatie heb ik gekregen.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:17

Wij zijn allemaal nog helemaal in de ban van Jean-Claude *LOL* Die man kan ontzettend goed motiveren Tong uitsteken wij kunnen weer een jaar vooruit!
Wat Jannie even niet vertelt, is dat Quatro echt gespind heeft !!!!!!!!!
Ook was het heel leuk dat hij helemaal weg was van Nina, de Fjord van Jacob, sommigen hier wel bekend

Helaas kon ik dit jaar niet mee doen (de poen was op Extreme duivel Extreme duivel ) maar ik heb wel 5 van de 6 dagen ademloos langs de kant gestaan/gezeten. Het leuke daarvan is ook dat je na een paar dagen kunt voorspellen wat er bij de ruiters of het paard aan mankeert (niet banketstaaf bedoeld - de manier van zitten of het teugelgebruik, lenigheid van het paard enz.).
Vorig jaar heb ik basisclinic meegedaan en ook ik heb het 'wachten' niet als storend of vervelend ervaren. Alle uitleg en verhalen maken zijn methode alleen maar duidelijker.

Groetjes Marion


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers