hoe beginnen na ziekte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

hoe beginnen na ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 08:42

B'elanna is heel erg ziek geweest. Haar spieren zijn in een week koorts duidelijk verminderd. Ze is enorm verslapt. De veearts geeft aan dat ik weer voorzichtig kan beginnen.

Wie heeft tips om een paard met slappe spieren (vooral achterhand) weer sterker te krijgen. Draf gaat haar nu moeilijk af...stappen kan ze al wel, dus overgangen gaan rijden zal nu gauw teveel voor haar zijn. Longeren is moeilijk nu (ze heeft een veulen) en bovendien lijkt de belasting van een cirkel me nu te veel voor haar...

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:13

Als je paard gewoon braaf is zou ik beginnen met lekker buiten rijden, stappen over de harde weg. Hier krijgen ze goed conditie van. Dit opbouwen tot een uur stappen, daarna kan je weer eens in de bak, veel stappen en kleine stukjes draven. Wij laten het veulen trouwens gewoon op stal als de merrie beweging krijgt. Kan dat niet bij jullie?

Suc6 iig.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 10:07

ricoh schreef:
Wij laten het veulen trouwens gewoon op stal als de merrie beweging krijgt. Kan dat niet bij jullie?


dat is een ander probleem.... de stallen zijn van boven open. Dus het veulen op stal laten vind ik een te groot risico. Hij springt ook over het draad, dus de stal uitspringen gaat ie zeker proberen.... Ik heb kortom nog geen idee hoe ik het veulen van moeder kan scheiden, laat staan hoe ik dat met spenen moet doen. Ik hoop eigenlijk dat Wiz achter wil blijven bij Seven (het ponymaatje van B'elanna) en haar als surogaatmoeder wil accepteren als ik Lanna uit de wei haal.