Yen eerste keer onder de man!!!! Rodeo..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Yen eerste keer onder de man!!!! Rodeo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 19:26

Vandaag was het dan echt zover.....Cheyenne voor het eerst onder de man. Het hele verslag staat in VVDD, bij deze wat foto's.

Eerst longeren...
Afbeelding

Hangen....
Afbeelding

Braaf!
Afbeelding

Beetje stappen....
Afbeelding

En EROP!!!!! Party!!
Afbeelding

Stappen....braaf!!!
Afbeelding

Stukje draven!!!
Afbeelding

Hier schoot Yennie ineens weg....
Afbeelding

Het mondde uit in een mega-rodeo Extreme duivel en helaas is Priscilla eraf gebokt na 1 ronde uitgezeten te hebben...

Even bijkomen bij het hek...
Afbeelding

En weer opnieuw hangen....

Afbeelding

Dat deed ze weer heel braaf en toen zijn we gestopt. Altijd met iets goeds eindigen!!! Morgenavond tweede poging!



DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:28

leuk joh! Ik hoop dat ze het straks net zo goed gaat doen als mijn topper!

gr. Dorinda

Sammie drachtig van Solaris!

Machie

Berichten: 15959
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:30

haha, die van mij deed nooit rodeo, behalve vandaag Boos!
Sjonge jonge....
Heb t met geluk uit kunnen zitten!

verder ziet het er goed uit
Jullie komen er vast wel!!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:31

Goed dat jullie gestopt zijn na het hangen weer!!!
Pfff, naja weet je ook hoe ze kan bokken onder het zadel en hopen het niet meer zo erg te zien Extreme duivel

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:40

Veel succes ermee! hoop dat morge alles goed gaat!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:41

Volgens mij wordt het een super paard! Tong uitsteken Deed het pijn? Haha!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:42

Heel veel succes!!!
Enne het gaat morgen vast weer wat beter!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:09

zal een spannende dag zijn geweest, leuk zulke foto's !!!
succes verder ermee!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:48

leuke foto's! hopen dat ze de volgende keer niet weer zo gaat bokken!
maar ze ziet er zo wel heeeel erg klein&smal uit, hoe groot is ze ongeveer?

maaf ja succes iig!vind het wel een heel mooi beestje!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:56

Wat leuk om haar zo voor het eerst onder het zadel te zien!
Ohh als ik dit zie krijg echt zin om met Passion te beginnen! Maar ik wacht nog steeds op m'n boom en antwoord op ik de bak mag huren.. dus ik denk dat het nog wel een tijdje gaat duren bij mij.
Ik ga nu ff je verslag lezen Lachen

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:01

Die 8e is echt melig!
Ik denk dat een gecombineerde neusriem mooier had gestaan( maar dat vind ik Haha! ).

jingle bells, jingle bells

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:32

Hanafubuki schreef:
Die 8e is echt melig!
Ik denk dat een gecombineerde neusriem mooier had gestaan( maar dat vind ik Haha! ).


veel mense beginnen met inrijden met een lage neusriem, als de paarden dan eenmaal onder t zadel zijn en t bit beter kennen enzo gaan ze over op gecombineerde neusriem

mn ponyclub was lage neusriem verplicht...ik had die geeneens een, dus ik reed gewoon met gecombineerde, ja dat was wel mooier, dus hele club rijdt nu met gecombineerde, ook ivm viertal enzo, maar ja boerendorpje he, reden ook met trui ipv jasje en meer van die dingen

persoonlijk vind ik een gecombineerde ook mooier dan een lage neusriem, en t paardje wat ik heb ingereden die heeft ook vanaf t begi een gecombineerde, maar bij mn instructeur op stal begin ik meestal ook met een lage neusriem, die heeft dat gewoon als standaard hoofdstel voor de jonkies.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:03

Mag ik alleen zeggen dat ik het ontzettend dom vind van je instructice dat ze de eerste keer hing zonder cap op? Want ook dan kan je ontzettend gelanceerd worden. Het is de eerste keer voor het paardje. Er had wel weet ik veel niet wat kunnen gebeuren.
Vind dat voor een instructrice erg dom, juist zo'n iemand moet beter weten!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:06

Leuke foto's !

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:07

mooie foto's ....hopen dat het de volgende keren beter gaat

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:17

Een hele wijze raad, DOE EEN CAP OP!!!!!!!

Sorry hoor, maar ik ken mensen die levenslang een handicap hebben doordat ze hun cap niet op hadden en daarom hamer ik er ook altijd op.

Het kan je leven schelen, als je een keer goed verkeerd terecht komt.

Maar verder ga zo door behalve die rodeo!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:20

Dat is de reden dat ik niet zo graag arabjes zadelmak maak Haha!
Ik kleed me met zadelmak maken ook altijd in vol ornaat, du sook chaps e.d., dat geeft toch ook wat extra steun.

Ik denk overigens dat je de staart ook beter wat korter kan maken, tijdens het iets omhoog komen wat je omschreef kunnen ze er al op gaan staan wat ook de nodige paniek kan geven. Verder is de kans ook groot dat ze er na het rollen op gaan staan, dat dunt je staart erg hard uit...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:20

Ehm ze heeft toch een cap op? Alleen bij het hangen niet!
Kon niet een gedeelte van de bak afzetten? Wij maakten de paarden altijd zadelmak in een longeerkraal. Veel makkelijker!!

Maar verder ging het lekker zo te lezen, wanneer weer? Haha!

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:59

He Franca, jij bent toch ook bezig met Parelli?
waarom doe je het inrijden dan op zo'n manier????
Bit in, gelijk de 1e keer draven, niet vooraf testen of ze wel te stoppen is... Beetje vreemd hoor.
Het had zeker veel veiliger gekund.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 23:48

Bedankt voor de reacties! Ik had ook al tegen mijn trainster gezegd dat ze een cap op moest met hangen, maar dat vond ze nog niet echt nodig. Maar met erop deed ze wel een cap op. Ach ja...ik had het ook anders gedaan hoor. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer dat ze het zadel op kreeg met cap op heb staan werken! Je weet maar nooit en veiligheid voor alles. Maar goed, het is haar lichaam! Ik vind dat ze het echt heel goed en rustig heeft aangepakt. Zo met die foto's lijkt het natuurlijk allemaal kort op elkaar, maar er zat echt veel rust in het hele proces. En Yen deed het echt super, totdat ze dus ineens wegschoot na enkele rondes draf en voelde dat Priscilla toch wel echt vast zat op haar rug. Dat leidde tot bokken, helaas, maar ja. Blijft toch een moeilijk moment voor paardjes, lijkt mij en eens moet de eerste keer zijn. Bij de eerste bok voelen ze pas echt dat het zadel vast ligt en in dit geval dat de ruiter toch vast zit.....en dat kan stress geven....is een puur gewenningsproces waar ze doorheen moeten. Als Priscilla niet gevallen was, weet ik zeker dat Yen al snel weer kalm was geworden....ik ken haar in zo'n situatie en ze kalmeert snel op mijn stem en hulpen (mede door Parelli!!). Maar ja....blijf maar eens zitten tot dat moment van kalmeren... Schijnheilig

Priscilla is echt een goeie ruiter en weet wat ze doet. Ze is dan ook uitgenodigd om in Amerika op een grote trainingsstal paarden te komen inrijden....gaaf!

Cheyenne is inderdaad maar een rank, klein paardje. Ze is 1.48 ofzo. Dat valt nu des te meer op nu er zo'n lange meid op zit. Tsja....ik val op klein en rank.....Ben gelukkig ook niet zwaar (55 kilo).

Calippo.....ik heb alle voorbereiding heel rustig aan gedaan hoor. Ik ben al maanden bezig met haar te laten wennen aan bit, zadel, mijn gewicht (hangen zonder zadel) etc. Ik ben niet iemand die helemaal gaat voor 1 specifieke methode, maar ik gebruik bepaalde onderdelen die ik uit de Parelli-methode heb geleerd en pas dat in mijn eigen werkwijze toe. Tsja...die rodeo is echt jammer, maar goed, daar leren we weer van! Cheyenne heeft wel eens eerder verzet vertoont (met zadel oa ondanks zeeeeer lange en rustige opbouw ala Parlli), maar ze is echt superleergierig en werkwillig en toont vaak maar 1 keer verzet en is de volgende keer tot nu toe altijd weer braaf geweest. Hopelijk dit keer ook! Maar ja....niet alles kan perfect gaan hoor....ook niet op de Parelli-manier. Een paard blijft een vluchtdier...daar kun je niet omheen. Ik weet zeker dat mijn manier met daarin Parelli-onderdelen heeft geleid tot de rustige acceptatie van het zadel en het hangen....en het stappen. Maar Yen is gewoon wel een pittige dame die in draf (ook zonder zadel) wel eens wil gaan draken.....gewoon karakter. Maar goed te corrigeren!

Sjuimpje, bedankt voor de tip van de staart. Zal kijken of hij wat korter kan. Maar hoe kan je dat mooi knippen, zonder dat het zo botweg recht afgeknipt wordt?
Laatst bijgewerkt door Franca op 30-06-03 00:39, in het totaal 6 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 23:52

Oja...over de lage neusriem; inderdaad, een gecombineerde is veeeel mooier, maar voor een jonkie is dit prettiger! Het bit ligt dan wat stabieler id mond.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 06:12

Leuke foto's !
En wat een ontzettend leuk paardje. Ik vind arabiertjes zowiezo heel leuk.... Succes verder met het inrijden!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:20

Leuk beestje...Er is al genoeg gezeurd over de cap dus dat doe ik niet..
Veel succes met inrijden he?? Hou je ons een beetje op de hoogte hoe het gaat??

keep calm, I'm engaged!!! <3

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:28

Heel veel succes met inrijden! En goed dat je het rustig aan doet! Voor zo'n paardje is het ook allemaal nieuw en eng enzo. Lachen

Maxjes for lifetime!
Peggy fan


_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:30

volgens mij had je beter weer een rondje erop kunne zitten want zo heeft zij de zij de zin van yes niemand op me rug..
maarja zo doen wij dat tenminste bij ons op stal als je er door zo`n paard af wordt gegooit gewoon weer 1 keer opstappen en een rondje stappen ..
maarja zo is het jullie marniet maar ja laat ook maar... Knipoog


scooby schreef:
Goed dat jullie gestopt zijn na het hangen weer!!!
Pfff, naja weet je ook hoe ze kan bokken onder het zadel en hopen het niet meer zo erg te zien Extreme duivel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 4 bezoekers