Ameland II - De boot naar het strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Ameland II - De boot naar het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 00:31

Dan naar waar het uiteindelijk om te doen was.....de reddingsboot....

We verbleven toevallig op minder dan een halve steenworpafstand van het reddingsmuseum Abraham Fock, dus konden meteen getuige zijn van de paarden die uit alle hoeken van het dorp verzameld werden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vervolgens moesten ze hierin opgetuigd worden:
Afbeelding

Dat ging nog best soepel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen de voorste twee (die volgens mijn lekenoog nog een stuk jonger waren dan de rest) vonden het allemaal ietsje enger...
Afbeelding

Maar ook die stonden snel genoeg ingespannen
Afbeelding

En daarna denderde het geheel richting de kust
Afbeelding
Afbeelding

Het rupsbandje maakte overigens best veel herrie Knipoog
Afbeelding

Een rappe fietstocht naar de kust (alwaar het overige bokt gepeupel inmiddels was gearriveerd) leverde dit plaatje op:
Afbeelding

Op de hielen gezeten door een mee lopende/rennende menigte denderde het geval tussen de duinen door....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:21

Leuk om te zien hoe het ging voordat wij er waren, jullie zaten wat dat betreft wel ideaal, wij hadden al zitten puffen en zuchten op de fiets omdat we erg snel naar Hollum moesten racen Cool

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:27

Op de eerste foto zie je in de verte het ANWB-bord uit Amelandtopic nr. I. Haha!

Wij hadden idd het geluk om op spuugafstand van het reddingbootmuseum te logeren, zodat we ook alle voorbereidingen hebben kunnen zien. Marco liep als een dolle tussen het publiek door foto's te schieten, en het resultaat mag er zijn! Cool

Een van de paarden had trouwens wel vreselijke mok, ik werd helemaal eng van die kloven. Maar goed dat-ie er uiteindelijk mee door het zoute zeewater moest.

BTW er schijnt ook nog een foto te zijn van dat bordje dat bij de duinopgang staat: 'Zeewering niet betreden' ofzo. En wat deed iedereen? Juist. Haha!

Maar we hadden vanaf daar wel een prachtig uitzicht over het strand en al die mensen die in een cirkel om de reddingboot in actie heen stonden! Cool

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:06

Zeewater is iig goed tegen mok Haha!

Ik voel mijn oren weer als ik die foto's zie, wat een herrie! Wel erg de moeite waard om dit eens mee te maken!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:55

Ja maar, ik hoorde toch echt onweer!! Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:20

Dat lag niet aan jou Jantina, ik hoorde het ook Haha!
(weet niet of je daar blij mee moet zijn...)