kwpn tuigpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nivonne
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: rotterdam

kwpn tuigpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 11:19

Hallo
Wie heeft er hier ook en tuigpaard?
Ik heb er zelf een van indurain-givonne.
Ik zou graag wat meer van moeders kant willen weten maar ik kan zo weinig vinden groetjes


oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:05

Hoi Ik heb ook een tuigpaard van de moeder fabiolla. Ben ook bezig om der verleden er achter hallen.
Wel lastig maar gewoon vol houden.

oliveira

mooie paarden bestaan niet ze zijn alleen allemaal even lief.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:05

Ik heb ook een tuigpaard. Moeder heet Elliezora en vader heet Exponent, zoon van Wouter. Ben ook bezig met het verleden, maar het lukt niet echt. Boos!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:16

Ik heb een tuiger. V Balmoral, MV Natuur.
Hij is nu 14

Goedgekeurd onderschrift :)

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:18

Ik heb ook een 4 jarige kwpn TP..
Vader Majesteit (v. Immigrant American Saddlebred)
MV Droomwals

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

nivonne
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 20:39

hoi megghan wouter is de opa van mijn paard nivonne ik heb wat meer informatie voor je als je dat leuk vind groetjes jessica

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:42

Ik heb een tuigpaard, een Cambridge Cole x Hoogheid x Indiaan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

nivonne
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 22:14

Echt leuk om te zien dat er veel hetzelfde bloed in zit cambridge cole zit er bij mij ook in is de foto die bij jou naam staat van je tuigpaard?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:25

Dat is idd mijn Jurga. Ik zal snel mijn profiel eens updaten.

Als je op deze [ITP] Tweespan rijden, Voice en Wencke en de rest. link klikt zie je wel wat pics van haar en haar twee kinderen. Het is wel even kollen kijken wie wie is. Als je er niet uitkomt, stuur je maar een priveberichtje.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:58

Wij hebben Geldersen en persoonlijk vind ik de invloed van de Hackney via Cambridge Cole en zijn zoon Renovo veel te groot geworden in de tuigpaard fokkerij.
Er is bijna niets meer over van de oude Gelderse fokkerij en dat vind ik echt zonde, vooral wat betreft de karakters zijn we er niet op vooruit gegaan met de Hackney.
Wil je meer weten over onze paarden kun je in m´n profiel kijken.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:57

He Jurga, de ouders van jou paard zitten ook in het bloed van mijn paard.
En Jessica, ik vind het heel leuk als ik wat info kan krijgen van Wouter.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:12

ik heb ook een tuiger: Harald xFryda Perty.
Fotoos in profiel

keep calm, I'm engaged!!! <3

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:07

Ilindra schreef:
Wij hebben Geldersen en persoonlijk vind ik de invloed van de Hackney via Cambridge Cole en zijn zoon Renovo veel te groot geworden in de tuigpaard fokkerij.
Er is bijna niets meer over van de oude Gelderse fokkerij en dat vind ik echt zonde, vooral wat betreft de karakters zijn we er niet op vooruit gegaan met de Hackney.
Wil je meer weten over onze paarden kun je in m´n profiel kijken.


Zou het met Manno dezelfde kant opgaan?

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:18

Ik heb wel info over de hengst Indurain..... Ik heb nl een ster merrie ( RP) en die komt uit de CIENI stam, waar ook Indurain uit komt......

De oma van Indurain is de ster preferente prestatie merrie, DIENI, zij is 1 van de weinige (gelderse )merrie's die zowel in de tuigpaardrichting en rijpaard richting , voor succesvol nageslacht heeft gezorgd.....

iN de richting TP : 4 STER merrie's /1 KEUR merrie/1 KEUR PREF merrie..
inde richting RP: 1 STER merrie / 1 KEUR PREF PREST merrie...

Van totaal 16 nakomelingen 10 merrie's /6 hengsten 13 TP gefokt en 3 RP gefokt..

In de rijpaard richting kennen we OPAN en NOBILITY. Hengstenkeuring 2003 waren er de Krack c x Dutchboy( eig Van Grunsven) en de Negro x Glendale die beide door mochten voor de verrichting..

IN de tuigpaard richting heb je INDURAIN, SIENI , UTV merrie en de concourstuigpaarden HINDE en ROLAND( concoursnaam Alfred)


Als je een foto wilt van deze merrie DIENI kan ik je die wel mailen.....Als je nog andere foto's van tuigpaard hensgten wil, dan kan ik je die ook voor je scannen en mailen..


Sigrid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:22

http://home.iae.nl/users/hvlijsse/neder ... 00570.html
Info over Wouter met oa een link naar Indurain.

Steef: Ik denk dat het met Manno idd de zelfde kant op gaat, ik verbaas me er echt over hoe tuigpaardfokkers vaak blind achter 1 hengst aan lopen.
Nu is de keuze ook wel beperkter dan bij de rijpaarden, maar toch.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:50

Tja ze willen een sjieker tuigpaard wat meer de hackney kant op gaat.

Vandaag op concours in Chaam en was erg verbaasd dat er nog erg weinig verschil zit tussen de hackney grote maat en het tuigpaard.

Als ik zag wat op de centrale keuring in Houten eerste werd was een nakommeling van Manno x renovo en dat zowel bij de 3 jarige en de 2 jarige (zelfde fokker en ook zelfde merrie).
Deze 2 hebben precies wat ze willen zien maat, uitstralling en zijn erg sjiek. Voor de kar maken ze veel front en hebben een heel sterk achterbeen.

Manno dekt idd erg veel maar het zijn ook bijna allemaal goede paarden als ik zie hoe ze het doen op de concoursen de ene beter en mooier dan de andere. Maar ook renovo en wouter kom je veel tegen. Bij de nieuwe hengsten zijn weer 2x manno's deze 2 zijn erg verschillend de ene is erg lux en is een Manno x Wilhelmus. de andere is wat groter een manno x Immigrant. Dit zijn dus 2 totaal verschillende hengtsen en ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
9 Augutsus gaan ze allemaal aantreden in Hagestein dus kom dan maar oordelen.

Voor mij is het makkelijk praten omdat ik Manno vaak zie. Het is nu eenmaal een super paard en mensen gaan daarvoor dat is ook te zien aan het aantal nakommelingen. MAAR ik zie ook een hoop andere hengtsen die me zeer aanspreken zoals Lorton en Opgenoort. En ook daar kom je 2x terug op Renovo.
Toch zullen ze niet 2x een hengst goedkeuren met hetzelfde bloed.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:53

Ik denk ook dat het met Manno dezelfde kant zal opgaan, terwijl ik vind dat er veel meer hengsten zijn die kansen verdienen. Straks gaat het Tuigpaard dezelfde kant op als het Gelders Paard en verdwijnt de unieke bloedopbouw helemaal. Zou eeuwig zonde zijn.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:01

Ik ben gisteren op de fokdag in Dalem geweest, daar liepen aardig wat Reflex veulens tussen, meer dan Manno zo uit mijn hoofd. Bij de merries waren de eerste en de tweede plaats ook voor die veulens. De tweede heeft overigens een Hackney moeder, is echt een heel mooi beestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:21

Ik vond zelf de Milano´s op de laatste hengstenkeuring er erg goed uitzien, beter dan ik eigenlijk verwacht had.
Helaas is hij er niet meer.
Manno zelf vind ik echt een superhengst, wat een uitstraling en beweging.
Maar elk jaar 100 veulens met de afstammming MannoxRenovo

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:09

Er staan nu een paar hengsten die echt net zo goed kunnen worden als manno. Maar uit het jaargang van Manno zijn maar echt weinig echt goede en dat is toch waar ze mee fokken.
HBC stal heeft een paar goede hengsten staan maar helaas vallen ze niet zo erg op als manno. En dat is nu het hele probleem. hij HAD weinig concurrentie maar dat gaat nu minder worden door de opkomst van Lorton en Opgenoort die me toch erg aan spreken.


Milano: is niet meer vond ik ook niet bezonder. Viel niet op in de ring
Marvel : ook niet bijzonder en komt niet joog in de hengstenkompetitie.
Moneymaker : is sinds dit jaar goedgekeurd ben benieuwd wat hij gaat doen.
Patijn is ook een goede heeft bij ons op stal gestaan

Wat belangrijk is bij het tuigpaard is dat ze meedoen aan de hengstencompetitie en dat doen ze niet allemaal. Zodoende vallen ze ook niet genoeg op.

ook bij de nieuwe en oudere jaargang zitten een hoop aantrekkelijke hengsten en die gaan hun kans heus wel krijgen kost alleen tijd.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:21

Er is nog maar één klassiek gefokte tuigpaardhengst over; Fortissimo. Die is ook niet meer piep, dus over een paar jaar is er binnen het KWPN geen alternatief meer en gaan we dus grote maat Hackneys fokken. Huilen

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:20

En die dekt natuurlijk en dat kost veel tijd. Veel fokkers willen dat niet meer dus keizen ze voor hengsten die KI dekken en dat zijn de jongere hengsten.

Ja albert dat klopt ik denk dat ze dat ook graag willen nu?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

boyke
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:57

en kennis van mij heeft pas een veulen gekregen van moneymaker. ik heb het nog niet gezien maar ben ook benieuwd. Het is een hengstje.

Palomino's are the best!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:53

Ik vind het ook zonde dat er steeds meer vreemd bloed in de tuigers komt. Je mag nog blij zijn als je een merrie met 100% klassiek bloed hebt (zonder hackney, saddlebred etc.)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:48

Yootha ik denk dat het andersom gaat worden ze willen dat 100% klassieke bloed juist niet meer maar meer luxe paarden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD en 77 bezoekers