Contact houden als je paard is verkocht??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Contact houden als je paard is verkocht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 22:01

Ik ben gisteren weer eens bij mijn paardje gaan kijken die ik een half jaar geleden heb verkocht, ik had geen afspraak gemaakt met de nieuwe eigenaren maar ben gewoon even naar de manege gegaan waar hij nu staat.
En het is me erg tegen gevallen . Ik vond dat hij er nogal slecht bij stond. Het is natuurlijk maar een momentopname maar hij was niet gepoetst na het rijden van de vorige dag, er zaten dus nog veel grote zweetvlekken. (die ik wel altijd na het rijden weghaalde). Zijn hoofd zat onder de wondjes (kan natuurlijk van andere paarden in de wei komen). Hij was een stuk afgevallen, niet dat z'n ribben erdoor kwamen hoor, maar toch, een heel stuk minder dan ik gewend was.
Dat ze zijn prachtig lange manen (het is een arabier) hebben getrokken (echt heeeeeel lelijk) had ik de vorige keer al gezien.
Verder had-ie 4 dikke benen en zaten er kleine wondjes op de plek van de singel en onder zijn kin, dat is volgens mij toch een teken dat het niet goed gepoetst is.......
het viel me dus erg tegen. Ik heb er best een rot gevoel van. Dan twijfel ik weer van "heb ik hem wel aan de juiste mensen verkocht?"

Wat doen jullie als jullie een paard hebben verkocht? hou je nog veel contact? of doe je dat juist niet? en waarom?

Ik heb met de mensen die hem hebben gekocht nog wel een paar keer telefonisch contact gehad. Maar viavia heb ik gehoord dat ze het kennelijk niet leuk van me vinden dat ik dus 'zo weinig' contact houd, alsof mijn paard me niet meer interesseert. Ik trek me daar niet zo veel van aan, maar vind het wel een beetje vervelend dat ze dus achter mn rug om over me praten. Ik ben daar nog wel een paar keer geweest, maar toen waren die mensen er steeds niet.

Het liefst had ik hem niet meer zo terug gezien maar wil ik me hem herinneren zoals hij bij mij was. Of is dit raar? Verward

Ik kan der natuurlijk helemaal niets meer aan doen, maar het zit me toch niet helemaal lekker.



Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:07

Vorig weekend ben ik ook weer eens bij mn oude paard wezen kijken. Wat zag zij er uit zeg Frusty Nog steeds niet goed uit haar vacht, mager en niet echt geinterresseerd in de omgeving, nu staat ze 5 huizen verderop bij mij, dus k ga wel regelmatig kijken, maar k vond nu wel dat ze er heeeel slecht uitzag.... Gelukkig willen ze nog wel dingen van me aanemen als ik er wat van zeg, dus ik hoop dat ze er weer wat beter uit gaat zien... Ik zou haar namelijk ook het liefst willen zien zoals ze bij mij weg ging.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:50

Yep.. ik heb nog steeds contact met Mireille (Viking op Bokt) en ik had me geen betere nieuwe eigenaars voor Vik kunnen wensen... Lachen

En zo heb ik ook nog steeds contact met de vorige eigenaresse van Banjer... (en ook met de allereerste eigenaresse en de fokker)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:11

tja, dat is het moeilijke ervan en dat zijn ook al mijn twijfels als ik Mirage straks verkocht heb. Er is namelijk niemand die je paard zo goed verzorgt als jijzelf.... Knipoog
Maar echt, probeer dat los te laten. Als ze eenmaal verkocht is heb je er NIETS meer over te zeggen, heel hard, maar wel de waarheid.

Ook ik heb twijfels bij de verzorging die Mirage straks gaat krijgen, maar dat is iets wat je denk ik altijd wel zult houden.......

Ik wil wel contact houden, al heb ik het contact 'verbroken' met de mensen die Jista, m'n eerste paard hebben gekocht, maar puur omdat ik het niet aankon.....

Sterkte, probeer jezelf er overheen te zetten.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:24

Ik ben laatst weer eens bij mn pony geweest die ik nu 9 weken geleden verkocht heb. De mensen hebben nog niet veel ervaring, maar zijn er geweldig blij mee. Ze nemen ook alle raad van me aan en verzorgen m super. Vond m wel wat happerig, maar goed.. Deze week komen ze mijn nieuwe paardje bewonderen en komen ze natuurlijk aanzetten met allemaal foto's enzo Haha!. Ben blij dat mijn pony zo hun veel plezier geeft en dat ze er veel van leren, heb ik ook gedaan.

De pony daarvoor heb ik ook doorverkocht. Dat ging helemaal fout en die is oplaatst in de worst beland na 4 eigenaren. Dat was wel beetje te verwachten, er zijn echt goede mensen mee bezig geweest maar werd gewoon niks meer, was te laat (was mishandeld en verwaarloosd geweest, 7 jaar lang..bij dierenbescherming weggeplukt). Toch erg jammer..

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:33

Toen ik mijn pony verkocht had heb ik altijd contact gehouden. Gelukkig zag ze er altijd heel goed uit en ze waren echt heel gek met haar.
Helaas is Nanka vorig jaar oktober ingeslapen. Maar zelfs nu hebben we nog contact.

Het kan dus ook goed gaan.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:41

Ik probeer wel contact te houden.
Toevallig is het laatste verkochte paard, naar Ilse op Bokt gegaan.
Dus ik krijg veel over hem te horen.
Opzich is het ook reuze handig, vooral in het begin als de nieuwe eigenaar nog dingen wil weten.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:20

Ik heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaresse van Jordy (Supertje op bokt)
Hij heeft het daar onwijs goed..Als ik bel om te vragen of ik langs mag komen,mag het altijd.
Ik ben er nu 2x langs geweest en de 2e keer dat ik daar kwam mocht ik op hem buitenrijden en heb ik z'n oude bitje gehad.
Ook ziet hij er stukken beter uit en is hij heel wat braver geworden.
Kortom..Jordy heeft een geweldig baasje.die onwijs goed voor hem zorgt.

Ik denk dat die nieuwe eigenaresse van jou paardje echt wel goed voor je oude paardje zorgt..Mijn Instrcutrice zei laatst tegen mij"waarvoor zouden mensen eerst heel veel geld uitgeven om een paard te kopen en er dan vervolgens niet goed voor zorgen'"

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:09

Ik ben een keer wezen kijken bij mijn oude pony en het beviel me ook niet zo... Maar ik denk dat je je er toch een beetje bij neer moet leggen... Iedereen heeft een andere interpretatie van hoe ze met hun paarden om moeten gaan... en op het moment dat je je paard verkoopt kun je er al van uit gaan dat vanaf dat moment alles anders wordt voor hem... Ik denk dat het het paard in ieder geval erg weinig uitmaakt of zijn manen kort getrokken zijn, of dat hij 3 keer per dag gepoetst wordt...

Ikzelf stuur de vorige eigenaar van mijn huidige paard regelmatig fotos en emailtjes en dergelijke... Zij zijn allang blij dat hij gewoon een plekje heeft waar er goed voor hem gezorgd wordt.

Europe is our playground

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:38

hoi
ik heb nog steeds contact met de 3 nieuwe eigenaren van mijn oude paardjes. ik ben bij allemaal zeker 2 keer wezen kijken. Het ligt er ook aan wat voor band jij met je paard had. Bij mijn eerste haflinger ben ik een aantal keer wezen kijken, gewoon om even bij te kletsen enzo met het nieuwe baasje.
Bij mijn laatste paard ben ik 1 keertje geweest, puur omdat ik me er verder niet meer mee wilde bemoeien, anders maak ik het mezelf alleen maar moeilijk.
Op een gegeven moment moet je het gewoon loslaten...verkocht is verkocht...

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:42

Ook ik heb nog steeds contact met het oude baasje van mijn Kaunos. We wisselen regelmatig tips uit en ze zijn tot nu toe een keer wezen kijken. Ze gaven toen aan dat ze echt blij waren dat ze hem aan mij verkocht hadden. Ze hadden er toen al een goed gevoel bij gehad, maar toen ze weer zijn komen kijken hebben ze dat pas gezegd. Dus ik neem aan dat ze vonden dat ik hem wel goed verzorgde. Waarschijnlijk komen ze in september nog wel een keer kijken, want dan zijn ze weer in de buurt (wonen aan de andere kant van het land).
Als je paard niet volgens je eigen maatstaven verzorgd wordt, lijkt me dat wel vreselijk lastig.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:49

Ik heb nogsteeds contact met Diablo. Hij is naar hele aardige mensen gegaan, die me op de hoogte houden van wat er gebeurd. Ik ga ongeveer eens in de 2 maanden naar hem toe, omdat ik het leuk vind om te zien hoe hij zich ontwikkeld.

De nieuwe eigenaren hbben me aangeboden dat ik in de vakantie wel mag komen logeren, zodat ik lekker met hem kan spelen.

Ik vind het makkelijker om afstand van hem te doen ls ik contact kan houden en weet dat het goed met hem gaat.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:53

k heb zeker een jaar lang nog contact met de oude eigenaren van mijn fjordje gehad, maar op de een of andere manier reageerde ze niet meer na mijn laatste mailtje, ach als ze niet willen is dat simpelweg hun probleem!

Met de oude eigenaresse van Binky heb ik nog steeds contact, we spreken elkaar bijna dagelijks op msn en vaak komt ze een weekje logeren, dan is binky weer even van haar en kan ze ermee doen en laten wat ze wil.
Gelukkig weet ze ook dat Binky een goede verzorgster heeft en accepteerd dat ook... anders zou t toch wel erg vervelend worden.

Zelf een paard verkopen durf ik niet meer na 1 HELE slechte ervaring...
Ik dacht mijn paardje (voor echt veel te weinig maar goed) aan een HEEEL goed tehuis te hebben verkocht, mensen die echt super goed voor hem zouden zijn...
Uiteindelijk kwam ik hem op de paardenmarkt in heenvliet tegen..Bleken deze "super goeie" mensen gewoon handelaren te zijn...
Ik voelde me verschrikkelijk belazerd...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:15

Ik heb zelf nog nooit een paard verkocht, maar ik heb af en toe nog wel contact met de vorige eigenaren van Ivanka.

Van mij mogen ze komen kijken, maar ze zeggen hier 'geen tijd voor te hebben'. Maakt mij niet uit hoor, moeten ze helemaal zelf weten. Ik laat ze hier helemaal vrij in.

Stuur ze soms wel eens een mailtje hoe het met haar gaat en daar zijn ze altijd wel blij mee.

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:37

Nou en of wij contact houden met het veulen ! We gaan vrijwel iedere vakantie kijken. Hij is naar particulieren gegaan. Maar pas toen wij een idee hadden hoe deze mensen voor hem zouden zorgen, hebben wij gezegd dat ze hem konden kopen.

Deze dag is de eerste dag van de rest van mijn leven.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:39

Toen ik mijn vorige paard verkocht heb ik mijn emailadres gegeven aan de kopers en we emailden regelmatig. Nu ben ik 1x wezen kijken hoe ze daar staat, ze heeft het goed en geniet nu van haar leven als fokmerrie. Lekker niksen met een veulen aan de voet.

Toos paardloos

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:22

Ik doe het ook. Ik verkocht Goof met veel verdriet en tegenzin.
Maar het moest, het ging niet meer tussen mij en hem. In het begin belde ik wekelijks met die mensen. Ben een x aantal keer wezen kijken, en nu bijna twee jaar later heb ik nog steeds contact.
Met April hetzelfde verhaal. Ik heb nog steeds contact met het meisje wat haar heeft gekocht. We bellen ook regekmatig. Eerdaags ga ik weer eens bij haar kijken. Beide paardjes reageren nog steeds op stem, dus als ik ze roep beginnen ze te hinneken. Ze herkenen mij nog steeds en daar ben ik erg blij om.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:27

Heb zelf nog geen paard verkocht, mijn verzorgpony werd verkocht en ik mocht niet het adres weten *terwijl hij echt niet naar de slager ging Knipoog *
Mensen wouden niet dat ik hem op kwam zoeken...
Als ik Tos verkoop blijft hij waarschijnlijk toch in de buurt dan blijft ik hem wel af en toe opzoeken.
Toen ik Tos kocht in zijn verzorgster *replika op Bokt* nog een jaar lang vaak langsgekomen Lachen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:52

Ik vond het ook echt niet fijn om het oude paardje van Juval zo terug te zien. Hij zat echt onder de wondjes, vier dikke benen en een dikke knie en gewoon echt niet vrolijk... los laten is dan echt moeilijk. Misschien vooral omdat ik dat echt niet van de nieuwe eigenaren had verwacht, dat waren eerder van die tut-mensen. Ik ga denk ik juist toch binnen kort weereens kijken (en dan heel erg hard hopen dat het inderdaad een moment opname was!)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:10

Ik heb ook nog steeds contact met de mensen die Maartje ('mijn' Haflinger).

Ik ben toen na een maand of 4 gaan kijken en ik was heel blij met wat ik daar aantrof.
Een vrolijke Haflingerdame in de wei met haar vriendjes die gezellig bij ons kwam 'kletsen'
Ze had het super daar, die mensen zijn ook erg aardig en aan het eind van de zomer ga ik nog een keertje kijken

Het leven is een gebakje!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:16

Nee,
ik heb er zelf geen behoefte aan om contact te houden maar vind het niet erg als de nieuwe eigenaren af en toe eens bellen om wat te vragen of voor een update.
Met nadruk op af en toe, ik heb het nog niet meegemaakt maar moet er niet aan denken dat ik elke week gebeld zou worden

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:34

Nee, verkocht is verkocht.
Ik wil dan niet meer weten wat er met hem/haar gebeurt, is mijn pakkie aan niet meer.
Zo dacht ik een paard goed verkocht te hebben na een proefperiode van 3 weken (!), maar ook die is weer doorverkocht, hoorde ik via-via.
So be it. Ik heb mijn best gedaan en meer kan ik er ook niet aan doen.

Daarom wil ik Fitz ook het liefst naar het buitenland verkopen als hij eruit gaat, dan kan ik hem ook niet meer per ongeluk ergens tegen komen of akelige verhalen horen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:38

Jordy schreef:
Ik heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaresse van Jordy (Supertje op bokt)
Hij heeft het daar onwijs goed..Als ik bel om te vragen of ik langs mag komen,mag het altijd.
Ik ben er nu 2x langs geweest en de 2e keer dat ik daar kwam mocht ik op hem buitenrijden en heb ik z'n oude bitje gehad.
Ook ziet hij er stukken beter uit en is hij heel wat braver geworden.
Kortom..Jordy heeft een geweldig baasje.die onwijs goed voor hem zorgt.

Ik denk dat die nieuwe eigenaresse van jou paardje echt wel goed voor je oude paardje zorgt..Mijn Instrcutrice zei laatst tegen mij"waarvoor zouden mensen eerst heel veel geld uitgeven om een paard te kopen en er dan vervolgens niet goed voor zorgen'"

Wat tof dat je de nieuwe eigenaar zo becomplimenteerd!
Is toch moeilijk, als het eerst JOUW lieveling was.
Complimenten van mij aan jou! Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:58

Ik houd altijd wel even contact en ben 1,5 jaar na verkoop nog een keer bij mijn pony wezen kijken. Jamir is helemaal naar de andere kant van Nederland gegaan(oldenzaal) dus daar ga je niet even heen

Ik hoef niet persé contact te houden, maar af en toe een update vind ik wel leuk. Ik houd zelf de fokker van mijn merrie ook een beetje op de hoogte, dat vind ze hartstikke leuk

maar weg is weg hoor...Heb ook liever dat ze een eind weg gaan dan dat ze om de hoek komen te staan Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 00:04

Ik houdt uit mijzelf contact met de vorige eigenaar van Cheyenne. Stuur hem geregeld foto's en vertel dan hoe het gaat. Hij vind dit erg leuk, ook al doe ik het ongevraagd Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers