Vanaf hoeveel weken/maanden dikke buik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yessy

Berichten: 23008
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Vanaf hoeveel weken/maanden dikke buik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 18:25

mijn merrie is nu ruim 2 maanden drachtig en het lijkt alsof de achterkant van haar buik iets dikker wordt.... het viel mij al op, en veel anderen beginnen het nu ook te zeggen. Nu is mijn vraag dus, vanaf hoeveel tijd is het normaal dat de (achterkant van de) buik is begint uit te zetten? Ik ken wel iemand waarbij dit na 2 maanden echt al duidelijk te zien was (vanuit de verte) maar dit was waarschijnlijk een tweeling, terwijl mijn merrie is gescant en geen tweeling is...


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:45

http://www.geocities.com/Heartland/Esta ... eline.html
Deze link heeft al eerder op bokt gestaan en is leuk om te zien hoe "groot" het veulen ongeveer is tijdens de dracht.

Met 2 maanden zou het veulen dus de grootte van een hamster hebben. Zelfs met het vruchtwater erbij heeft dat nog niet zo'n volume dat je dat aan de buitenkant kan zien.

Soms kan je wel wat verandering aan de buik van de merrie zien. Bij 1 van mijn merries is dat heel sterk en ik kan vanaf ongeveer dag 14 zien of ze drachtig is of niet. Dus voor het scannen.
Maar bij de andere merrie(s) begin ik het meestal pas rond de 6e/7e maand te zien. Al moet ik zeggen dat ik er ook weinig op let, naar de buik kijken begint pas echt als ze over de uitgerekende datum zijn Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 20 bezoekers