Hoeveel autorijlessen hebben jullie gehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 14:17

hoi!

ik vroeg me af hoeveel autorijlessen jullie (de mensen die een rijbewijs hebben) hebben gehad.

Ik rij namelijk sinds kort ook, maar ik heb het gevoel dat ik er nix van kan. Die man zei de eerste les dat ik er zo'n 30 a 40 nodig zou hebben.

Ik heb echt het gevoel dat het iedere les slechter gaat Verdrietig Die stomme koppeling, het gaat steeds mis. Af en toe gaat het wel goed en dan ben ik wel blij. Maar zoals net bij het wegrijden ging het weer mis. Ik kan namelijk niet goed wegrijden (ja soms dus wel) Ik geef te veel gas en houd mijn koppeling niet goed tegen als ik 'm op laat komen. Snappen jullie het nog Lachen

Zo frusterend! Ik wil het zo graag goed doen Scheve mond\ Ik heb echt het gevoel dat ik er veeeel langer over ga doen dan 30 a 40 lessen. Ik word ook zo zenuwachtig (zelfs al voordat ik rijles heb) Ik word ook al zenuwachtig als ik een stoplicht zie. Dan denk ik ohoh ik moet direct weer stoppen en dan weer wegrijden, wat als ie afslaat enz. enz.

Heeft iemand tips? En hoelang hebben jullie erover gedaan??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:20

Ik moest 3 maanden wachten op mijn examen, dus in totaal tussen de 50 en 60 lessen denk ik? Erg veel in ieder geval.

In het begin moet je zoveel tegelijk doen en lukken sommige dingen niet, maar het komt vanzelf goed. Ik weet nog dat ik moeite had met als ik een bocht moest maken, om dan van 3 naar 2 terug te schakelen. Snap nou echt niet meer waarom!! Zo heeft iedereen wel wat.

En dat met wegrijden heb ik ook gehad hoor, volgens mij bijna iedereen wel in het begin. Komt echt vanzelf goed, wedden!!

Ik had het in 2x, mijn E rijbewijs in 1x.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:25

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:30

Stuk of 25 in totaal, meer (gelukkig) niet. Had mazzel dat de academie waar ik toen studeerde een regeling had met een rijschool; ik kon voor Hfl 35.00 per uur lessen!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 14:32

f35,-!!!!???!!! Wow das echt nix!!!! Mijn rijles kost echt 2x zoveel! En ook maar 25 lessen. Echt goed! Scheelt een hoop geld ook.

Ik heb nu geloof ik 7 lessen gehad. Ik hoop dat ik het snel wat beter onder de knie krijg want dit is echt frusterend.

Ik ben ook echt zo'n stresskip dus dat schiet ook niet echt op Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:42

ik heb er nu 32 gehad, en ben net gezakt....
In het begin begon ik gelijk lekker, ik rij redelijk zelfverzekerd, maar ook een beetje nonchalant (let niet goed op).... maar ja, zakken was omdat ik even hleemaal van de kaart was na t inparkeren.
En dat je onzeker bent is best normaal, weet je hoeveel auto's er op de weg zitten? Wonder boven wonder gebeuren er vrij weinig ongelukken, maar ze zitten in ieniemini hoekjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:01

Citaat:
Op 2001-08-30 14:32, schreef *Roos*:
f35,-!!!!???!!! Wow das echt nix!!!! Mijn rijles kost echt 2x zoveel!


Eh..... was ook ietsje langer geleden dan gisteren Haha! .....
Hihi, de gemiddelde les kostte toen al rond de 47.50 tot 50.00 per uur, maar op mijn opleiding vonden ze (gelukkig) dat journalisten absoluut een rijbewijs nodig hebben, dus dat was mijn mazzel!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:02

zucht ik had er iets van 25 en ja, gezakt(lessen van 2 uur), ik heb nu 1,5 week om na 7 weken niet rijden alles weer op te halen, want ik moet zo weer op voor mn rijexamen. Het rijden op zich gaat goed, maar met zo'n examen zijn er altijd net wat meer auto's met net wat meer asociale mensen op de weg, (even afsnijden enzo)aaargh, nu ja, ik heb geen haast, het is alleen zo verrekte duur!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 15:04

Gelukkig was ik een mazzelaar.. en behaalde mijn rijbewijs na 14 lessen = 14 uren rijden. Alleen betaalde ik zo'n 60,- per uur.
Ook mijn theorie was er zomaar.. wat dat betreft, heb ik veel geluk gehad. Nou mijn E rijbewijs nog.

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:26

Hoi,
Ik heb er ongeveer 35 lessen over gedaan, van 1,5 uur en ze waren ook behoorlijk duur: op het laatst 97,50 per keer. Ik had ook het gevoel dat ik het nooit zou leren, totdat ik besefte dat ik pas echt zou kunnen rijden als ik niet telkens af wachtte op wat mijn instructeur zei: Bijvoorbeeld, wacht nou eens niet zo lang bij die kruising, je had al lang kunnen gaan! Terwijl ik dat eigenlijk al wist! En toen werd ik ook zelfverzekerder (deze ingeving kreeg ik3 lessen voor mijn 2e keer afrijden) en die tweede keer afrijden ben ik geslaagd!! YEAH! En nu heb ik al(!) een half jaar mijn rijbewijs en pas nu begin ik echt te leren rijden!
Groetjes Danielle en heel veel succes he?!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:31

Ik heb 9 keer rijles gehad van 2 uren, dus 18 uren rijles. Dan moest ik 3 maanden met een L rijden en dan mocht ik examen afleggen. Ik heb het examen 2 keer moeten doen en de dag voordat ik het examen voor de 2de keer moest doen heb ik nog eens 2 uren rijles genomen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:38

ik had laatst een les van 1,5 uur en die was 101.25 guldentjes.
Normaal is het 67.5 per uur. En ik heb ook altijd uurslessen. Hier in de buurt is dat redelijk goedkoop.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:01

Mijn lessen waren 56 gulden per uur (5 jaar geleden)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:39

Geeen idee meer hoeveel lessen ik gehad heb, was in iedergeval redelijk gemiddeld.

Maar was nooit iets waar ik naar uitkeek, dat lessen. Altijd zo'n irri vent naast je die alles beter denkt te weten Lachen

Was wel een aardige gozer hoor maar 'k houd daar gewoon niet zo van.

En inderdaad, iedereen zit in het begin onwennig met die al die pedalen, versnellingen en stuur te rommelen maar dat komt echt allemaal goed.

Wat al helemaal waar is, is dat je pas na je examen echt leert rijden, dan heb je pas de tijd om routine op te doen en dat scheel echt VEEL! Echt een verschil van dag en nacht hoe ik nu in de auto zit en net na m'n examen (of het een verbetering is laat ik ff in het midden).

komt dus allemaal goed. Probeer wat te relaxen, die instructeur is echt wel wat gewend en hoe gespannener jij bent hoe slechter het gaat...

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:52

Ik heb 10 dagen les gehad....en zo'n 2 a 3 uurtjes per dag...ik heb 10-daagse cursus van anwb gedaan echt ideaal ... eerst wordt je getest hoe veel je al kan en omdat ik mijn trekkerrijbewijs al had kon ik al schakelen enz....dus vrij hoog niveau....ik was net 10 dagen 18 en toen had ik mijn rijbewijs al das pas lachen....en meteen een autootje onder mijn kont en daar rij ik nu nog mee te scheuren...heerlijk binnenkort mijn E hehehe....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 18:19

ik heb er rond de 35 gehad........ben in 1 keer geslaagd.
ik was ook bloednerveus en dacht dat ik alles fout deed in de lessen voor mijn exzamen.maar toch heb ik het gered!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 18:40

ik heb 29 lessen gehad en ben meteen de eerste keer geslaagd. Toen kostte de lessen 45 gulden. Ik vond het toen al een hoop geld. Gelukkig betaalde mijn ouders mijn rijbewijs

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 19:51

Ik heb 23 lessen gehad, de helft van een uur en de helft van 1,5 uur. Ongeveer 30 uur dus.
En ik ben in 1 keer geslaagd *wowie* wat was ik blij. Ik heb mijn rijbewijs op 31 december gehaald Haha! en ik was de 20e oktober daarvoor 18 geworden. Ik ben nu 21.
Ik betaalde 59 voor een uur.
Succes!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 19:57

het is wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met autorijlessen Lachen

Jullie hebben me wel goeie tips gegeven en wat meer zelfvertrouwen! Thanx!!! Ik herken idd veel dingen die jullie schrijven (weten dat je kan maar toch even wachten enz.)

Ik ga volgende keer gewoon vol zelfvertrouwen achter dat stuur zitten en dan gaan met die banaan (hoop ik Haha! )

Iig bedankt voor jullie reacties Lachen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 21:01

ik had totaal ca. 20 lessen van 1.5 uur ( omdat wij wat 'afgelegen wonen hier in dit dorp en je bent dus -heen en terug- een half uur kwijt voor je in de bewoonde werleld oftewel 'echt verkeer' komt..)
Voor de eerste keer had ik iets van 15 lessen, de tweede keer 5 ofzo.

btw, Normaal zijn B lessen standaard 1 uur en E 1.5.

veel succes met rijden en examen en gewoon proberen kalm te blijven (de wereld vergaat niet zo snel) dan komt alles echt goed!
( en dat zeg ik hahhaha... )

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 00:25

OK, als het over autorijden ga voel ik me altijd 'verplicht' om ook ff wat te posten.
2 jaar geleden begonnen, ik betaalde toen 60 piek per les. Theorie in 1x gehaald. Zeg er toen nog rooskleurig uit Haha!
Toen begon de ellende... achter elkaar zakken. Frusty
In totaal heb ik dus 7!!! x examen gedaan....
1 of 2 x zakken doet nog niet zo heel veel met je zelfvertrouwen. Maar toen ik voor de 6e x gezakt was zag ik het echt niet meer zitten... Tis nog steeds frustratie, zeker nu mijn spaarrekening leeg is door dit grapje Huilen Maar ik heb wel m'n rijbewijs!

En als je precies wilt weten hoe het allemaal is gegaan: http://www.xs4all.nl/~nazwaan/Rijbewijs/rijbewijs.html. Ja, ik ben zo gek geweest om er ooit eens een verhaaltje van te maken Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 00:32

ff offtopic voor Naz.. heb je verhaaltje gelezen.. erg indrukwekken.. maar..... gelukkig ben je geslaagd! De volhouder wint!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 11:46

Ik heb 21 lessen gehad van een uur, daarna gelukkig in 1 keer geslaagd...
Theorie heb ik wel 2 keer moeten doen, ik heb nooit echt goed opgelet en dacht dat het een makkie zou zijn, maar dat viel wel een klein beetje tegen...
Mijn E rijbewijs heb ik in 1 dag gehaald, 's morgens begonnen met rijden en bijzondere verrichtingen enzo en ik moest 's middags al om 1400 examen doen, maar dat ging gelukkig goed!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:04

Ik had ook 30 lessen nodig voor ik de eerste keer examen mocht doen...
Gezakt helaas en weer opnieuw aanvragen en lessen. helaas is het onwijs druk bij het CBR dus kon ik pas 2 maanden later afrijden weer gezakt.
De 3de keer haalde ik 'm gelukkig wel.
bijna 70 lessen later.....
en 4 mnd voor mijn 19de verjaardag... aaarrggg en de kosten ik denk dat als ik alles uitreken ik heel hard ga janken daar had ik zoveel leuks mee kunnen doen...maarja ik heb m'n B

Nu ben ik bezig voor E 10 lessen gehad van 1.5 uur (150,-) en gezakt...
over 2 weken mag ik weer afrijden.en heb nu net weer 1 les gehad.
Ik denk trouwens niet dat ik door ga als ik het nu weer niet haal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:55

32 uur.
Dit waren minder lessen want ik had regelmatig 1½ uur les.
Ik ben de 2e keer geslaagd.
Ik heb nog gelest voor 45 gulden per uur.