Tinkers: welke peesbeschermers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Tinkers: welke peesbeschermers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 01:09

Hi,

Ik wil graag met peesbeschermers gaan rijden, heb al een aantal keer peesbeschermers aangeschaft, maar Nuala past ze niet!

Nu zie ik vaak genoeg Tinkers op foto's met peesbeschermers rijden, welk merk hebben jullie? Ik naam aan maat FULL.

Even om aan te geven: Nuala past niet maat FULL van Eskadron peesbeschermers! (iemand interesse, ze liggen hier dus niks te doen)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 07:27

Geen, ik vind de kans op schuren groter dan de beschermende factor. Door het vele haar op de benen blijft er altijd wel rotzooi op de huid zitten, doe je er peesbeschermers om dan gaat het zweten en dan is de kans op schuurplekken erg groot.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:00

Ik gebruik ze ook niet, om dezelfde reden als Marjolein noemt. Daarnaast heb ook ik nog nooit een passend paar gezien.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 09:52

Ze bestaan wel hoor, ik heb een paar van harry's horse en die passen perfect. Het ziet er weliswaar niet uit, met die sokken maar ok Haha!
Om de al genoemde reden gebruik ik ze weinig, bovendien vind ik het normaal gesproken gewoon niet nodig. Maar als ik bepaalde oefeningen wil (spins, of meer de voorbereiding daarop) wil gaan doen krijgt ie ze wel om omdat hij zich bij het overstappen nog wel eens aan wil tikken.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 11:25

Ik gebruik wel gewoon beschermers van Eskadron, maat full.
Ik heb alleen bescherming om als ik ga springen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:05

Heeft 'ie ze nodig dan?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 19:05

Ja ze heeft ze wel nodig. Ik rijd nu dus met bandages.
Veel mensen nemen aan dat Tinkers dat niet nodig kunnen hebben ofzo.. waarom is dat? Mijn Tinker strijkt bij de achterbenen en is zo lomp dat ze zichzelf regelmatig aantikt.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:24

Mijn vriend heeft gewoon dat model van eskadron,maar dan van BR en maat full.
Maar nu hebben we haar net en aangezien haar vorige eigenaren de sokken geschoren hebben ben ik benieuwd hoe het er van de winter uit ziet!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37234
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:13

Ik heb zachte peesbeschermers/strijklappen omdat mijn tinker zo ruim loopt dat ie de neiging heeft om met zijn achterbenen zijn voorbenen aan te tikken, nu hijouder wordt en wat steviger op zijn benen staat ben ik ze gaan afbouwen.

Mijn peesbeschermers komen bij decathlon vandaan en ik geloof dat ze van BR zijn, het zijn wel de beschermers met vrij veel klittenband waardoor zijn sokken in ieder geval de ruimte hebben omniet klem te komen zitten, het is in ieder geval de maat full.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:37

Snowdon past maat full ook niet wat betreft strijklappen, peesbeschermers, etc... Snowdon heeft dus soms de neiging om zn voorbenen aan te tikken of om zijn achterbenen aan de binnenkant langs te strijken (of hoe je dat ook noemt).. Zijn zokken zijn dus ook een beetje afgeschuurt langs de hoefrand, maar verder heeft hij nergens last van en loopt snow steeds beter.. (door training of toeval?)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:39

Waarom past het dan niet?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:46

te dikke benen/sokken?

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:55

huh? Ik was er heilig van overtuigd dat ik had gereageerd Verward

Ik heb bij tiek dus wel bijna dagelijks pijpekousen om. Hele flexibele, heerlijke dingen. Passen hartstikke goed. HEb alleen geen idee welk merk het is, kan ik wel even nakijken. Tiek heeft wellicht iets dunnere benen dan Nuala, maar deze pijpekousen zitten abosluut niet aan de krappe kan bij tiek, dus een paar met dikkere benen zou ze ook nog passen!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:58

Afbeelding

*heb ze hier verkeerd om hoor, klittebandjes horen naar achter, maar ze zijn verder symetrisch dus passen ze allebei om allebei de benen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:13

*Kan je ze niet meenemen als je met Tiko langskomt? Ik ken Nuala's benen ook wel voor de geest halen in verhouding tot snows benen, kunnen we vergelijken/passen!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:14

tuurlijk! Sterker nog...ik denk dat ik ze omd doe Knipoog
Dus dan heb ik ze sowieso bij me!

Denk je dat nuala's benen versus Tiko's benen erg veel scheelt?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:19

Je hebt ook van die minder voorgevormde peesbeschermers (zijn wel iets minder stevig), misschien is dat wat voor je. Ik gebruikte dat soort ook altijd bij een Haf.
Afbeelding

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:03

Jordy heeft dan blijkbaar nog dunne beentje voor een Tinker, en dat vind ik al boomstammen Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:34

Als Nuala van voor naar achter aantikt, is dat een teken dat ze haar passen niet afmaakt. Dat kun je dressuurmatig wegtrainen door haar meer in balans te laten lopen. Als ze ijzers heeft (maar dat zal nu wel niet ivm veulen) dan zou ik in dat geval springschoenen omdoen. Als ze achter zo nauw loopt dat ze strijkt, zou ik zeter wel strijk-lappen omdoen en vooral veel training aan de achterhand doen om ook die te verstevigen. Strijken gaat nooit helemaal over, omdat het ook met de beenstand te maken heeft.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:11

Thanx voor alle tips!! Nuala loopt dressuurmatig heel slecht, we moeten nog heel veel leren samen. Maar nu met de dracht enzo komt het er even niet van. Ze heeft geen ijzers.