bij de AMEV blijven of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

bij de AMEV blijven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 11:31

mijn pony is nu 15 (geschat door veearts) en ze is verzekerd bij de amev (de uitgebreide). Omdat ze bij de AMEV op hun 20ste uit de verzekering worden gegooit. Verder is de amev best wel duur (duurder dan andere verzekeringen, heb ik gehoord). Eigenlijk vinden mijn ouders en ik het ook niet nodig om Evita te laten verzekeren tegen diefstal ed, mijn pony is "niet zo veel waard" zeg maar (voor mij wel hoor Knipoog ) en het bedrag dat je er dan voor terug zou krijgen is best wel weinig en dat vinden we niet echt nodig omdat je daar natuurlijk wel premie voor moet betalen. Wel wil ik haar tegen ziektekosten laten verzekeren, dat vind ik wel heel belangrijk.. stel dat ze een operatie nodig heeft en ik kan het niet betalen dan..
ik heb de verzekering nog nooit nodig gehad, maar ze wordt natuurlijk ook ouder dus de kans neemt wel toe.

kun je een paard alleen tegen ziektekosten laten verzekeren? en als ik haar uit de AMEV haal, kan ik haar dan nog ergens anders laten verzekeren gezien haar leeftijd (15)?
of kan ik het beste gewoon in de amev blijven, en dan na haar 20ste maar geen verzekering meer hebben?


Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:05

Kijk eens op de site bij Efo: http://www.efo.nl/
Kun je het zelf vergelijken met je huidige verzekering of het beter is om wel of niet over te stappen.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:13

Ireentjuh schreef:
mijn pony is nu 15 (geschat door veearts) en ze is verzekerd bij de amev (de uitgebreide). Omdat ze bij de AMEV op hun 20ste uit de verzekering worden gegooit.


Hmm.. op de site van AMEV staat:

Het afsluiten van een verzekering is mogelijk voor paarden en pony's tot de 16 jarige leeftijd. De verzekering van uw paard / pony eindigt in het jaar waarin uw paard / pony de 17 jarige leeftijd bereikt.


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 13:14

dank je, ik heb even bij de EFO en Fairmount gekeken maar Evita kan in geen van die 2 verzekeringen, de ene omdat ze ouder is dan 12 jaar en de andere omdat je paard daar meer dan 2300 euro waard moet zijn.

Interpolis is volgensmij de enige die nog mogelijk is, daar kun je nog in in het jaar dat je paard 15 wordt, dat is dit jaar! maar daar ben je niet meer verzekerd als je paard 22 is, scheelt dus maar 2 jaartjes met de AMEV Scheve mond

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 13:19

Tindra"]
[quote="Ireentjuh schreef:
mijn pony is nu 15 (geschat door veearts) en ze is verzekerd bij de amev (de uitgebreide). Omdat ze bij de AMEV op hun 20ste uit de verzekering worden gegooit.


Hmm.. op de site van AMEV staat:

Het afsluiten van een verzekering is mogelijk voor paarden en pony's tot de 16 jarige leeftijd. De verzekering van uw paard / pony eindigt in het jaar waarin uw paard / pony de 17 jarige leeftijd bereikt.
[/quote]

in het boekje dat ik thuis heb staat tot 20 jaar Scheve mond maar dat is al vrij oud, hebben ze het soms verandert?
bedoelen ze hiermee niet dat je een paard tot 16 jaar kunt laten inschrijven??

volgensmij klopt dit namelijk niet, mijn pony is 15 op dit moment, maar we hebben de verzekering overgenomen van de vorige eigenaren, en die hadden haar ingeschreven voor dat ze nu 18 jaar is. dit klopte niet en met een bewijsbriefje van de veearts hebben we het laten veranderen, dus nu staat ze weer gewoon als 15 jaar. maar anders zou ze er dit jaar al uitgezet moeten zijn toch?? in het begin van dit jaar stond ze nog als 18jarige en ze mocht er gewoon inblijven!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:52

Amev is niet veel duurder dan de EFO. Op ziektekosten scheelt het in ieder geval.
Daarnaast is de man die bij jou in de regio de paarden inspecteert voor EFO een ontzettende starre en stugge man. Moet je niet mee onderhandelen, dat verlies je. Ik vind het een eikel eerste klas.
Mijn paard was door hem niet goed genoeg bevonden. Kon vast in geen enkele andere verzekering van hem. Bij de Amev was het geen enkel probleem. Vooral de manier waarop de man van EFO mij behandelde vond ik ver beneden de maat. Dat hij mijn paard niet goed vindt moet hij zelf weten, maar hij hoeft niet beledigend te worden.

Ik zou dus niet meer overstappen. Paard is al ouder, zal door veel maatschappijen niet zonder slag of stoot worden overgenomen. Bel gewoon maandag met AMEV om duidelijkheid te vragen over de leeftijdsgrens.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:03

Even een vraagje. Hoeveel betaal jij aan verzekering? Ik heb namelijk mijn paardje ook verzekerd. (Verzekering door laten lopen via de vorige eigenaar. ) en dat bedrag is erg hoog als ik het vergelijk met mensen die hun paard ergens anders hebben verzekerd.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:09

sl0wm0ti0n schreef:
Even een vraagje. Hoeveel betaal jij aan verzekering? Ik heb namelijk mijn paardje ook verzekerd. (Verzekering door laten lopen via de vorige eigenaar. ) en dat bedrag is erg hoog als ik het vergelijk met mensen die hun paard ergens anders hebben verzekerd.

Is natuurlijk ook afhankelijk van de waarde waarvoor je het paard hebt laten verzekeren!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:17

Dat is begrijpelijk. Ik heb natuurlijk wel na gevraagd en die mensen hadden voor het zelfde bedrag laten verzekeren, maar mijn verzekering was zeker 300 euro duurder!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:20

sl0wm0ti0n schreef:
Dat is begrijpelijk. Ik heb natuurlijk wel na gevraagd en die mensen hadden voor het zelfde bedrag laten verzekeren, maar mijn verzekering was zeker 300 euro duurder!

Zou je dan niet eens een specificatie bij de verzekering opvragen???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 00:39

Ben je bij de AMEV verzekerd? Die is namelijk vrij duur! Ik heb allebei mijn paarden bij Interpolis verzekerd. Ik betaal niet zo belachelijk veel premie. Mijn Haf is voor alles (uitgebreid en veterinair) en mijn jaarling alleen beperkt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:45

Alleen heb je bij Interpolis geen mogelijkheid je eigen paard terug te kopen als ze is afgekeurd! Dat stond mij erg tegen. Lage premie... sja, leuk, maar ik vind het hele gebeuren rondom mijn paard toch belangrijker!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:16

Ireentjuh"]
[quote="Tindra"][quote="Ireentjuh schreef:
mijn pony is nu 15 (geschat door veearts) en ze is verzekerd bij de amev (de uitgebreide). Omdat ze bij de AMEV op hun 20ste uit de verzekering worden gegooit.


Hmm.. op de site van AMEV staat:

Het afsluiten van een verzekering is mogelijk voor paarden en pony's tot de 16 jarige leeftijd. De verzekering van uw paard / pony eindigt in het jaar waarin uw paard / pony de 17 jarige leeftijd bereikt.
[/quote]

in het boekje dat ik thuis heb staat tot 20 jaar Scheve mond maar dat is al vrij oud, hebben ze het soms verandert?
bedoelen ze hiermee niet dat je een paard tot 16 jaar kunt laten inschrijven??

volgensmij klopt dit namelijk niet, mijn pony is 15 op dit moment, maar we hebben de verzekering overgenomen van de vorige eigenaren, en die hadden haar ingeschreven voor dat ze nu 18 jaar is. dit klopte niet en met een bewijsbriefje van de veearts hebben we het laten veranderen, dus nu staat ze weer gewoon als 15 jaar. maar anders zou ze er dit jaar al uitgezet moeten zijn toch?? in het begin van dit jaar stond ze nog als 18jarige en ze mocht er gewoon inblijven!
[/quote]

Op hun site staat het al een hele tijd verkeerd, Gamble is gewoon tot zijn 20ste verzekerd hij Hippo Amev. Ik heb daarover toen gebeld, dus geen zorgen.
Groetjes Desiree en Gamble

Fitza von Westerau en Wikelina


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Isab123, meniekske, monsera en 104 bezoekers