x

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 14:10

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:20

Ik had een vakantie baantje bij Donner (vorig jaar) en dat was de hele dag staan en boeken sjouwen ect...na 3 dagen werd het mij teveel (8 uur op mijn benen staan met een half uurtje per dag pauze!) Ik had echt ontzettende last van mijn rug gekregen en kon gewoon niet meer...

Ik naar mijn 'baas' toe en vragen of ik alsjeblieft mocht stoppen, want ik kon gewoon niet meer (ging zelfs janken van de pijn)

Gelukkig waren ze heel aardig en vroegen of ik de dag af kon maken of meteen naar huis wilde. Meteen naar huis dus! Wel kreeg ik die dag helemaal uitbetaald, lief van ze want dat hoeft natuurlijk niet.

Misschien is dit weer wat anders, maar ik vond het niet leuk om ontslag te nemen, want het was hardstikke gezellig enzo, maar ik kreeg zoveel pijn, het ging gewoon niet Verdrietig *zucht*

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Shadow is voor de wagen geweest! </FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-08-28 14:21 ]</font>

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 14:24

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:26

nee helaas, ik heb op de schoolboeken afdeling gewerkt en donner is zo groot...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:31

Ik heb ook wel eens ontslag genomen ja, omdat ik vond dat ik niet veel verder kwam! Ik vond het heel moeilijk, maar ik heb precies uitgelegd waarom ik weg wilde en dat kon ze gelukkig respecteren!! Maar ik was al aangenomen bij een ander bedrijf, dat werd 1 grote fiasco na 6 dagen werken heb ik daar ook ontslag genomen, drama!!! Toen wilde ze me terug hebben bij mijn oude werkgever waar ik dus niet veel verder kwam, dus op dat aanbod heb ik nee gezegd anders zou ik weer in hetzelfde schuitje terecht komen!! Maar als ik jou was zou ik het wel snel zeggen aangezien je het al tegen een paar collega's verteld hebt!! Voordat iemand anders het (per ongeluk) verteld, lijkt mij dat je het liever zelf verteld voordat het verkeerd begrepen word door je chef!! In ieder geval veel succes ermee!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:33

tja ik heb weleens ontslag genomen.ik was serieus maar mijn baas dacht dat ik het uit kwaadheid zei en het niet meense.na drie dagen kwam ie toch bij me:of ik alsjeblieft wilde blijven want hij vond het toch wel heel erg als ik zou gaan.
mijn collegas waren allemaal reuze begripsvol.ze vonden het jammer dat ik ging,maar snapten ook wel waarom.uiteindelijk ben ik wel gebleven.maar nu loopt mijn contract daar alsnog af en ik vind het ook niet erg.ik kon daar toch helemaal niet goed werken.ik was echt op en top stressvolgel daar.dus het is ook beter dat ik straks een andere baan zoek...............

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:38

Heeee ga je het doen ??. Spannend ene je zelf niet moeilijker maken dan het is.

Heb je al wat anders gevonden Scheve mond\ .

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:43

Je kunt er het beste zo snel mogelijk op af stappen en uitleggen dat je het daar niet echt meer ziet zitten en dat je om die en die reden ontslag wil nemen. Als het goed is zal het best meevallen en heb je zoiets van, was dat het nou?

Zelf heb ik ook een keer gehad dat ik het idd al tegen mn collega's had verteld en die hadden het dus ook al tegen de leidinghebbende daar gezegd. Waardoor die weer flink pissed was op mij en we eigenlijk een beetje met geruzie uit elkaar zijn gegaan

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 15:24

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 15:38

Ben het er wel mee eens dat je dat soort dingen toch echt het beste voor je kan houden en er eerst met je baas over kan spreken! Mensen houden niet altijd hun mond en als het via via bekend wordt ben je niet blij!
Gewoon een gesprek aankaarten en zeggen wat je bezwaar is. Wellicht is er nog verbetering mogelijk en zo niet, neem je afscheid. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:28

Ik neem aan dat je nog niet zo lang werk bij dit bedrijf. Waarschijnlijk heb je 1 maand opzegtermijn ingaande op de eerste van de maand. Als je dus snel van deze baan af wilt zijn moet je deze week nog opzeggen. Altijd je opzegging eventjes schrijftelijk bevestigen en een bewijs van ontvangst vragen aan de afdeling PZ of je leizinggevende.

Ik hoop dat die andere baan iets wordt. Maar er is een kans dat dat niets wordt. Recht op een WW uitkering heb je niet wanneer je je baan zelf opzegt. Bedenk dus wel een 'Worst case scenario' voor jezelf met een plan van aanpak! Succes

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 16:34

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:41

NOu heeeeel veel succes Haha! .

En als hij boos wordt of zo heeft hij pech jij gaat weg toch Party!! .

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:06

ba ik heb 2 jaar geleden ontslag genomen bij mijn vorige baas en ik ben er nog naar van.
Hij werd namelijk heel erg kwaad.
Ik had maar 1 maand opzegtermijn en ik ben in die maand zo goed als weggepest als ik net een stapel administratie had gesorteerd liep hij het elke keer perongeluk van mijn buro af om vervolgens te gaan schelden dat het mijn fout was want ik legde het daar neer.
Mijn laatste dag heb ik op taart getracteerd.
hij en zijn vrouw keken heel verbaasd Lachen ja ik was zo blij dat ik weg kon en dat vond hij niet leuk gnagna...
bij jou zal het vast beter gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:09

Nou Janna, als ik dat zo lees heb je niets te verliezen dus Go For IT!!
Bedenk van te voren wat voor een reden je gaat opgeven voor eht opzeggen van je huidige baan. Als je je daarbij negatief uitlaat over je huidige baan moet je de confrontatie aan. Je kunt ook iets vaags vertellen Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:16

Ik heb eigenlijk nog maar een keer echt officieel ontslag genomen.
De eerste keer was bij de pensionstal waar ik werkte en ben daar zonder pardon vertrokken, ik ging een week op ponykamp en heb in 1 week al mijn spullen mee naar huis gesmokkelt, toen zaterdags het paard mee en ben daar niet meer terug gekomen. ja wat wil je als je "baas"je niet meer betaald. heb er nog enorme problemen mee gehad en kon dus ook fluiten naar mijn centen.
Alles weer op een rijtje heb ik 1,5 jaar in de Rozen gewerkt, kreeg daar allergie aan mijn handen(van de handschoenen). Ook had ik het daar al een dik half jaar niet meer naar mijn zin. Ik vond een baan in de chrysanten en ben toen gewoon met mijn baas in zijn kantoor gan zitten en heb netjes verteld dat ik een andere baan had gevonden.
Ach hij vond het jammer dat ik ging, ik heb nog kadobonnen gehad en dat was het.
Ik loop er ook altijd tegen aan te hikken net als de laatste keer de pensionstalling opzeggen Dat was echt een drama en daarna werd het eigenlijk nog erger.
Maar gewoon doen hoor, je moet jezelf prettig voelen op je werk.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:56

Ík heb een keer ontslag genomen om h=een hele rare reden. Ik was aangenomen als Office Manger en Accountmanager en omdat ik de enige vrouw in het kantoor was vonden ze maar dat ik een kwartier eerder op moest staan zodat de koffie klaar was als hun op het kantoor kwamen en zo ging dat de hele dag door. Ik heb de auto sleutels op het bureau geflikkerd (auto van de zaak) pand sleutel teruggegooid en ik ben opgestapt van de een op andere dag. Ik werkte via een uitzendbureau toen en dus kon ik dat best maken zoniet had ik hetzelfde gedaan en me ziek gemeld. Nog geen 2 dagen geweest.

Greetz Merilyn

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 10:04

x
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:17

Ik heb nu twee keer ontslag genomen.

De eerste keer was bij de Schoenenreus, ik werkte er al anderhalf jaar en had het helemaal gehad. Toen ik in mijn vakantieweken tegen een ander baantje op liep ben ik naar mijn baas gestapt om te zeggen dat ik na mijn vakantie niet terug zou komen. Ze hebben me toen nog mee uit eten genomen en het ging allemaal heel gemoedelijk omdat ze ook wel begrepen dat als je 15 bent je een keer iets anders wilt gaan doen.

Daarna heb ik anderhalf jaar telemarketing gedaan, het verdiende goed en ik deed dat 3x in de week. Heb een paar keer trammelant gehad met mijn bazin, dan stond ik niet ingepland en dan belde ze me 's avonds met zo'n arrogant toontje en dan vroeg ze: "waar BEN jij??" Nou thuis dus, stond verdorie niet ingepland en dan mij zo op het matje roepen. Het was gewoon een zooitje ongeregeld daar en daar werd ik de dupe van. Ben dus een paar keer heel boos geworden dat ik zo behandeld werd en dan was het weer slijm slijm slijm Misselijk
Verder ging het werk me ook nog eens behoorlijk de keel uithangen dus ik had het op een avond zo gehad (nadat een klant me ook nog eens lekker had uitgescholden) dat ik mijn spulletjes heb gepakt en a la minute ontslag genomen heb. Ik liep naar buiten met een BIG SMILE op mijn gezicht en ben nog nooit zo blij geweest als dat moment *LOL* Ik zat daar via een uitzendingbureau dus dat was verder geen probleem met opzegtermijn enzo.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 10:34

Als je nog steeds in een goede sfeer werkt, maar voor jezelf al hebt besloten dat je weg wilt, dan is het heel belangrijk om het goed te brengen en niet halsoverkop je biezen te pakken.

Als je nog twijfelt, is een gesprek met je leidinggevende (eigenlijk een onverwacht functioneringsgesprek) een goede gelegenheid om je twijfels uit te spreken en om te kijken of er nog mogelijkheden zijn om je functie in positieve zin aan te passen. Maar als je al hebt besloten dat je weggaat, dan is voor jou de beslissing al gevallen en dan moet je daar ook duidelijk over zijn. In beide gevallen is het trouwens heel belangrijk dat je niet alleen aangeeft DAT je weggaat, maar vooral de redenen en argumenten WAAROM je weg wilt.

Succes Janna, en zie verder mijn PB!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 15:48

Eigenlijk heb ik hier niets meer aan toe te voegen behalve het volgende:
Probeer niet met een kwade kop weg te lopen.
Je staat er versteld van hoe vaak je elkaar nog tegenkomt in de toekomst. Of blijkt dat je nieuwe baas tennist met je oude baas.....
Dus, ga met opgeheven hoofd weg en probeer er voor te zorgen dat ze jou in iedergeval niets kunnen verwijten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Silvia op 2001-08-30 21:44 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:50

Helemaal eens met Karin en Silvia!

Duidelijk en beleefd aangeven waarom je weggaat. Je hoeft niet te zeggen dat je begeleider in de prehistorie is blijven hangen, maar wel dat jullie verschillende inzichten hebben omtrent de aanpak. Concrete voorbeelden zijn ook altijd handig.

Ik heb 1 keer ontslag genomen bij een full time baa (daarna voor mezelf gaan werken dus dan hoeft dat niet meer Haha! ) en dat was omdat het niet klikte met de nieuwe directeur. Ik heb dat toen eerlijk gezegd al vond ik dat erg moeilijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:15

Veel "succes"

Ik heb er ook altijd zo'n verschrikkelijke hekel aan!

Ik heb nu 2 keer ontslag genomen en vooral de laatste keer was zo verschrikkelijk moeilijk!
Daar had ik hele leuke collega's maar het werk had me gewoon niets meer te bieden... Uiteindelijk moet je gewoon voor jezelf kiezen!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:48

ik heb ooit eens een keertje bij Media Express gewerkt (veronica gidsen en de Televizier). Ik had mijn baas nog nooit IRL gezien en alleen maar over de telefoon gesproken! Ik heb daar een jaar gewerkt en toen met moeite over de telefoon gezegd dat ik wou stoppen.....
Ik had echt zooooveeeeel werk te doen. Iets van 20 lange straten die ik moest lopen. Niet een paar tv gidsjes..maar heel veel. Ik heb achteraf met wat mensen gesproken die ook dat deden maar dan andere wijken en het bleek dus dat ik de grootste wijk had van heeel Hoogvliet Boos!!!!!!

Maarre....ga er dus gewoon voor!! Niet onzeker overkomen en gewoon heeel rustig overbrengen!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:21

Ik heb mijn contract eerder beeindigd. Klinkt heel leuk, is dus gewoon ontslag nemen.
Ik kon ipv op Schier op Ameland werken, ging er dus aan alle kanten op vooruit.
Ik vond het ook heel moeilijk om te gaan vertellen, ook omdat ze daar nou niet altijd even gezellig waren..... Knipoog
Bij mij hadden ze iets opgevangen van een collega van mij. Sja, dom van mij, banketstaaf voor hun om het zo te horen. Maar scheelde mij wel, nu hoefde ik er niet zelf over te beginnen. *LOL*
Ik was blij dat ik weg was daar, ondanks de leuke collega's.