sommige buitenlanders grrr :@

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

sommige buitenlanders grrr :@

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 11:07

ik was vandaag(eigenlijk gister) naar de manege geweest, later zouden we naar kennisen gaan.
dus wij waren naar die kennisen gegaan en hun wonden 1flat verderop van mijn oude flat. dus vond ik het wel leuk om er weer een x heen te gaan, want we zouden lekker bij hun blijven eten.
onze buren waren er ook,en nog wat andere mensen.
en mijn buurmeisje van (net)2 jaar wou naar de speeltuin, dus ik met haar naar de speeltuin en met een ander meisje van 9 jaar.
wij aangekomen bij die speeltuin, wil me buurmeisje van de glijbaan, dus zij klimt omhoog met dat meisje van 9.
komen er 2 buitenlandse jongens van 10 jaar ofzo naar de glijbaan toegerend en willen mijn buurmeisje en het andere meisje er niet doorlaten. later kwamen er nog 2 meisjes van 9 ofzo bij en die begonen tegen die jongens aan te spugen Verward
en zo ging het maar door..terwijl er 3 moeders op een bankje (ouders van hun) zaten te kijken en er niets van zeiden.
toen begonnen ze met een tak te slaan tegen elkaar Verward en kwam er zo'n meisje naar me toe en zegt zo: hoe heet jij? ik zeg zo: esra zegt ze van je achternaam? ik zeg zo hoeso? zegt ze gewoon. ik zeg zo hoef je niet te weten(dat kind zag er zoo eng uit ik dacht echt zo van..ga weg )
nou mijn buurmeisje stond daar dus nog met dat andere meisje, en ik vroeg zo: mogen ze even glijden, nee nee dat mag niet oprotten(zegt een jongen van 10!!!)
ik zeg zo: hallo wij willen glijden willen jullie even uit de weg? nee oprotten! en ik zo nog een paar x vragen (en toen wel hardop zodat die moeders het zouden horen) en nee hoor ze mochten er niet langs, en die moeders zaten me echt zo aan te kijke van: we willen hier geen nederlanders ik vind dat zoo belachelijk, die moeders zitten er bij en zeggen er niks van echt zooo dom ik kan daar echt niet tegen Boos! toen heb ik me buurmeisje opgetilt en eraf gehaald en het andere meisje was er ook afgeklomen en zijn we wegelopen, en die jongens bleven ons achtervolgen (ze zagen er echt super eng uit voor 10 jarige jongens) toen zijn we maar richting de flat gelopen en later maar naar een andere speeltuin gegaan, echt belachelijk zeg dat mensen niet eens kunnen zeggen tegen hun kind dat ze aan de kant moeten gaan Boos!
sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt
ik weet niet hoe julie hier over denken?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:10

nou we hebben hier net een lange discussie over achter de rug. Zoeken zou ik zeggen. Verder vind ik het nu hoog tijd worden dat de discussie over buitenlanders gesloten gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:20

Ik ben benieuwd hoe je verhaal eruit had gezien als die ventjes blank waren geweest. Nederlandse jochies van die leeftijd zijn namelijk ook niet mals.....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:23

Irritant.
Ik zou een gesprekje met de moeders aangegaan zijn: "Waarom pakt u die (stoute) kinderen niet aan?"
Maar ja, da's makkelijk kletsen achter een pc.

Zelf was ik eens in een park waar allochtone vaders met klierjochies waren die dieren pestten en de vaders stonden er maar zo'n beetje lacherig bij.
Nou weet ik best dat islamieten een andere kijk op de waarde van een dierenleven hebben (en heel wat autochtonen ook, voordat we daar weer discussie over krijgen),
maar ik heb die vaders toch aangesproken.
"Aaach, zain kienderen, hè", was de eerste reactie.
Ging ik dus even uitleggen dat ook kienderen respect voor leven bijgebracht dient te worden en wel door volwassenen.
Stond m'n vriendin zenuwachtig aan m'n arm te trekken, bang voor ruzie met die lui.
Nou, daar heb ik op zo'n moment dus lak an.
En de vaders vertrokken toen maar wat brommerig met hun klierkienders uit het park.
Of ze er meer aan overgehouden hebben dan een vervelende herinnering aan zo'n lastige autochtone troela die het waagt om MANNEN op hun gedrag aan te spreken weet ik niet, maar dat is voor mij geen reden om het een volgende keer niet weer te doen.

Overigens vraag ik me af of en hoeveel allochtonen meeBokten,
maar da's eigenlijk een ander topic...
.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 11:32

Sonja schreef:
Ik ben benieuwd hoe je verhaal eruit had gezien als die ventjes blank waren geweest. Nederlandse jochies van die leeftijd zijn namelijk ook niet mals.....

dan was ik even boos geweest!! je zegt er toch wel wat van?? als je zit te kijken?

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 11:33

maar ik heb echt helemaal nix tegen buitenlanders hoor, alleen zo maken ze me egt boos!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:38

"Verder vind ik het nu hoog tijd worden dat de discussie over buitenlanders gesloten gaat worden."

Gelukkig ga jij daar niet over, Fasel.
Ik veronderstel dat Bart + moddies wel ingrijpen als zij vinden dat iets niet kan.

Dergelijke politiek correcte uitspraken mogen dan wel reuze popi zijn onder bevoorrechten die niet of nauwelijks met medelanders geconfonteerd worden, maar ik kan je verzekeren dat mensen die in 'achterstandswijken' wonen of deze bezoeken, een andere kijk ontwikkelen.
Daar hoef je het ook niet altijd mee eens te zijn;
het gaat erom de nuance te vinden.
En die vind je niet door bij voorbaat de discussie uit te sluiten.
.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 11:43

mee eens botervlieg

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:52

Ik heb jaren in een achterstandswijk gewoond. En als ik mijn wijk inloop zit ik in hetzelfde schuitje. Dus dat gaat even niet op. Ook in Arnhem heb ik in zo'n wijk gewoond. Vind gewoon dat alles al gezegd is en het niet nog eens herhaald hoeft te worden.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:56

Ben het met Fasel eens. Ik bedoel hoeveel van die topics heb je nodig. Een is toch meer als zat?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:57

Ik heb het nou ook wel gehoord hoor...........Iedereen op bokt weet hoe ik erover denk en ik weet hoe de meeste van bokt erover denken........uitgekauwd

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:59

Nou ja dat bedoel ik ook. Ieder heeft zijn mening, en daar ook recht op en die hebben we in een ander topic duidelijk gemaakt. Lijkt me niet dat we dan nog speciaal een nieuw topic moeten openen 'en wat vinden jullie daar nou van???'. Begint alles weer opnieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:09

nou srry dat ik het zeg , maar mischien bedoeltr de schrijver van ditb stukje er helemaal niets mee , van dat ie een hekel heeft aan buitenlanders,maar alleen dat het mischein zou kunnen doordat het buitenlanders zijn of

mischien bedoelt ie er wel helemaal niets mee

en anders als nog ieder heeft tog regt op een eigen mening

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:12

Het gaat daar niet om boygirl. En hoe jij typt lijk je wel een buitenlander Knipoog

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 12:13

idd ik heb er nix tegen wou gewoon me verhaal kwijt,
en van al die topics die hier al zijn ik ben hier nog niet zo lang lid hoor

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:13

Juist, en die eigen mening is dus al in een topic geheel uitgekauwd. Dus is daar een extra topic niet voor nodig mijns inziens. Als je een vraag stelt waar al meer over gezegd is krijg je ook meteen de reactie 'effe zoekfunctie gebruiken'. Nou dat kan dan hier toch ook? En discussies zijn er om te beginnen en om uiteindelijk ook weer te eindigen. Mijns inziens had overigens de titel wel iets anders kunnen zijn. Tenslotte zitten hier ook allochtonen op bokt. Mensen die niets slechts in de zin hebben en dan toch zo'n opmerking naar hun kop gesmeten krijgen. Beetje banketstaaf vind je ook niet?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:15

ikke_89 schreef:
idd ik heb er nix tegen wou gewoon me verhaal kwijt,
en van al die topics die hier al zijn ik ben hier nog niet zo lang lid hoor


Ok, daar heb jij weer een punt. Sorry als we iets te hard overkwamen. Dat is ook de bedoeling niet. Het is alleen best een gevoelig onderwerp ik hoop dat je dat ook snapt. Er zijn hier ook niet-nederlandse mensen snap je.

Je verhaal ben je in ieder geval kwijt.

Misschien moeten we anders eens een topic openen met wat buitenlanders allemaal WEL goed doen Haha! . Nee geintje, want ook dat is denigrerend.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:19

Niet iedereen volgt alle topics.
Als je ALWEER ZO'N topic tegenkomt en het staat je niet aan, dan kun je dat toch ook overslaan?

En het argument dat niets meer gezegd mag worden omdat jij (Fasel) alles nou wel voorbij hebt zien komen, doet mij eerlijk gezegd nogal regenterig aan.
Maar ja, da's eigenlijk een herhaling van mijn voorgaande opmerking hieromtrent. Schiet niet op.

Ikke '89 heeft een vervelende ervaring gehad en wil even afstomen.
Daar is dit forum voor.
.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:22

Oeps!
Zitten we allemaal tegelijk te reageren.
Maakt het niet echt duidelijk.

Top dat je toch ergens gas teruggenomen hebt, Fasel!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:22

Nee hoor, zo is het zeker niet bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Faas op 29-06-03 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:23

Ja Fasel kan ook wel lief zijn Haha!
Fasel denkt soms misschien teveel aan het kwetsen dat anderen zouden kunnen opvatten. Heb ik niet alleen met dit onderwerp hoor.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:36

" Heb ik niet alleen met dit onderwerp hoor."

Kom je nog wel achter je pc vandaan dan? Haha!

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:47

Ik denk niet dat ikke_89 dit topic heeft neergezet om te vragen: Wat vinden jullie nou van buitenlanders?, maar gewoon om te vertellen wat ze heeft meegemaakt.
En ik vind het heel stom dat die ouders die kinderen niet even op hun kop geven.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 12:56

gelukkig ik was al bang dat er allemaal ruzie zou onstaan maar zoals wietseLover zei: ik bedoel het niet om te zeggen wat ik nou van buitenlandes vind of wat jullie ervan vinden hoor bedankt wietseLover gelukkig dacht jij er ook niet in het begin zo vaag over Haha! maarja genoeg gezeurt over dit onderwerp.. ik ben me verhaal iig kwijt..hehe wat een antwoorden tog Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:59

" Ik denk niet dat ikke_89 dit topic heeft neergezet om te vragen: Wat vinden jullie nou van buitenlanders? "

Juistem.
Waarom komen Fasel, Sonja, Stefanie 100 en Gijsenkim daar nou niet op?

Je kunt ook ZOEKEN naar negatieve intenties?