Rabobank kür op muziek Mariënweide verslagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Rabobank kür op muziek Mariënweide verslagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 22:30

Vandaag waren de Rabobankküren in Aerdenhout.
Gelukkig was het droog maar ik vond de publieke opkomst ietsjes minder dan voorgaande jaren. Was evengoed wel goedgevuld hoor!
Er waren veel bokkers aanwezig, Jura, Orri, AMSAMSAM(of zoiets), Claudia, Derrick, Jasmijn en Tong uitsteken vriendin!

Fitzroy!!!! waar was jij??? Ik heb je iig niet gezien.

Ik heb niet de exacte percentages en punten want de lijst heb ik niet dus ik put maar een beetje uit mijn geheugen.

Ik had er vandaag 6 küren tussen lopen (1 afzegging) en was zeer benieuwd hoe de dag zou gaan verlopen in zulk een sterk bezet veld met grote namen en 22 deelnemers.

Chris Epskamp reed een zeer nette kür die er heel verzorgd uitzag. Jammer was dat deze kür niet op maat was gemaakt want het had mooier kunnen uitkomen (Chris heeft ooit eens een stapeltje 'onverkochte' küren van mij gekocht en zou daar zijn proef op aanpassen). Maar al met al zeer verdienstelijk.
Daarna kwam Letty Rozeboom met LV Masterhill aan de beurt en zij reed haar kür heel exact en prachtig op het ritme. Dit keer geen obstructies in de uitvoering alleen liep Masterhill vrijwel de gehele proef met z'n mond open hetgeen toch wel storend overkwam. Maar in puntenaantal nam zij op dat moment de leiding over.

Rosina Hoopman reed haar 'omgebouwde' Intermediairekür met Mans en de 'groenigheid' straalt nog een beetje er van af. Werd gemarkeerd door een paar foutjes en onzorgvuldigheden.

Jeffrey Heistek had ik als één van de kanshebbers getipt, zeker nadat hij verleden keer Hoofddorp had gewonnen, maar dit keer was hij er niet zo aan zoals ik gewend ben. I.i.g. gingen zijn 2x gebroken lijnen op de lange zijde met de bijbehorende galopwissels nogal de mist in maar de draf schijnt toch zodanig te imponeren, vooral met de tonen van Softcell, dat dit onderdeel toch ontzettend veel goed schijnt te maken. Hij scoorde iig een hoog puntenaantal waarmee hij de leiding van Letty overnam. Hij was zelf ook nogal verbaasd over zijn waardering maar goed, de moeilijkheidsgraad was dan ook vrij hoog.
Tot de pauze waren 'mijn' kürencombinaties 1-2-3 dus alles verliep volgens plan.
Echter na de pauze zouden er nog een aantal 'geweldenaars' aan de bak komen dus het zou heel moeilijk worden.

Als eerste kwam Annemiek Hulshof met haar Gribaldiafstammeling Playboy de ring in. Een geweldig paard met een geweldige amazône op z'n rug. Heel mooi bewegend, veel afdruk, een indrukwekkende uitgestrekte, veel zweefmoment en een heel mooie bevestigde en gedragen galop. Deze combinatie straalde zoveel rust en evenwicht uit dat ze echt een afstand zette met hoge 13'ns en lage 14'ns. De muziek was goed afgestemd op de combinatie (weet niet wie hem gemaakt heeft).

Dennis Ausma kwam met Mercedes in de ring en reed een keurige kür begeleid door een Tango en muziek van Jesse Cook (vond ik het beste bij de combi passen). Heel verdienstelijk gereden(punten heb ik niet gehoord maar kwamen niet aan die van Hulshof).

Toen kwam het kürdebuut van Paso Doble met Anouk Hansen. Anouk pepte deze Krack C merrie voor de kür tijdens haar 'rondje om de ring' enorm op en wist met die weergaloze uitgestrekte draf al direct alle aandacht van het publiek op zich te vestigen. Ik had de muziek van The Wizzard of Ozz op Paso Doble aangepast en haar eerste lijn was dan ook direct een uitgestrekte draf over de diagonaal waarmee ze vriend en vijand in verrukking bracht. Het verschil met Playboy van A.Hulshof is dat Paso in de zijgangen nog wat minder stabiel is als Playboy. Het evenwicht is er nog niet 100% wat een lichte versnelling te zien geeft en af en toe een taktfoutje geeft. Verder was ze in de galop iets te vroeg voor de muziek maar ik geloof niet dat iemand dat echt gemerkt heeft. De verzamelde stap was door spanning iets dribbelig en ik vond de uitvoering kwalitatief ietsjes minder dan die van Hulshof. Toen kwam de uitslag. Claartje van Andel: 14punt zoveel. Chardonnens: 14 punt zoveel.
Hebbes!!! dacht ik nog. Manganas: 12 punt laag! Ships!!! Net niet.
Maar eerlijk is eerlijk, ondanks dat ik graag een kürklant van mij zie winnen was de uitslag terecht!

Toen kwam Moniek van Dijk met Now I'm here.
Een geweldig lopend paard, een zeer mooie verschijning (god god wat een plaatje), geen foutje te bekennen in welke gang dan ook en vreselijk stabiel en evenwichtig. Qua uitstraling en muziekkeuze (van collega Schöneberg) vond ik het minder dan van Playboy en met name de zang in de kür deed mij af en toe de wenkbrauwen fronsen want werd bijv. Tommy Visser daar verleden jaar in Lisse niet erg op afgestraft? En hier zat echt vrij veel zang in. Enfin misschien raadzaam om de discussie maar weer eens nieuw leven in te blazen.
Terug naar de kür. In de kür van Moniek met Now I'm here was werkelijk niet één foutje te bekennen. Heel stabiel, heel uitgebalanceerd, heel evenwichtig met een heel mooi beengebruik scoorde zij net 1/10 punt meer dan Annemiek Hulshof.

Persoonlijk zou ik Annemiek Hulshof net boven Moniek van Dijk geplaatst hebben maar ja, ik heb het niet voor het zeggen en ik spreek natuurlijk vanuit een persoonlijke voorkeur. Feit is wel dat het allemaal heel erg dicht bij elkaar lag en dat het elkaar nauwelijks ontliep.

Annemiek Vincourt zette met Obi-Wan Kenobi een hele goede kür neer en kon zich mogelijk tussen de top wringen. Ze redde het net niet tegen Paso Doble en eindigde uiteindelijk op de 4e plaats.

Als één na laatste kwam Wendy Fokker in de ring met een nieuw paard maar haar kür vertoonde veel spanning en fouten.

De einduitslag (er waren 6 prijzen te verdelen) was als volgt:
1 Moniek van Dijk met Now I'm here.
2 Annemiek Hulshof met Playboy
3 Anouk Hansen met Paso Doble
4 Annemiek Vincourt met Obi-Wan Kenobi
5 Jeffrey Heistek met Spirit
6 Letty Rozeboom met Masterhill.

Had er dus drie bij de eerste zes zitten wat mij toch tot tevredenheid stemde. Ook m'n klanten waren dik tevreden, Letty omdat ze zich toch in dit sterke veld in de prijzen heeft kunnen rijden, Jeffrey omdat hij toch meer kreeg dan hij eigenlijk verwachtte (hij stak de hand wel in eigen boezem wat de 'loomheid' van Spirit betrof. Tussen zijn Amev Hippo-proef en de kür zat anderhalf uur. Hij is in die tijd gewoon op hem door blijven stappen en erkende dan ook dat hij dat beter niet had kunnen doen maar hij vond in anderhalf uur afzadelen en dan weer opzadelen ook weer zowat. Goed! Een les voor de volgende keer dus). En Anouk was tevreden met het kürdebuut van Paso Doble en zich toch al gelijk zo sterk heeft kunnen manifesteren. Ze was erg tevreden over de muziek 'in de praktijk' en een leuke bijkomstigheid voor mij is dat haar muziek met een 8 werd gewaardeerd. Dit genomen met een Coëff. van 6 heeft toch een grote bijdrage geleverd aan dit succes.
Maandag wordt een spannende dag voor Anouk want dan weet ze of ze bij het WK-team jonge paarden zit. Spannend!!!

Al met al.... een mooie dag, mooie combinaties, mooie sport en mooi Boktgezelschap.


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:34

wow, als je dat allemaal hoort. volgens mij rijden ze allemaal fantastisch. kom ik aan met mijn B-proefjes, maarja, je moet toch ergens beginnen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 22:43

Ik hou je in gedachten als toekomstig kürwinnares Knipoog

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:48

He, wat goed zeg, vooral omdat er toch een paar van jou bij zitten in de eerste zes.

If you Always try to be normal, you will never know how amazing you can be....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:57

Wow, klinkt lekker zeg! Lijkt me wel gaaf als er klanten van jou bij de winnaars zitten. Ik had het wel willen zien en horen Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 02:44

Het was echt een super leuke dag!! Van sommige kuren kreeg je gewoon echt kippenvel, van het paard en/of de muziek. Zoals de kur van Anouk...briljant gewoon! Zulke gave muziek. En die muziek van Jeffrey vond ik ook super!

Ik ben er van overtuigd dat Annemiek Hulshof de beste was vandaag. Maar ja, het blijft een jurysport.

Wat ook erg komisch was: de vader van het paard van Annemiek Vincourt ; Obi-Wan Kenobi, heet Kleurenfoto!! Haha! Haha!
Geweldig toch, hoe verzin je nou zo'n naam? Verward *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 07:25

Voor iedereeen die mij gemist heeft: dat klopt Knipoog

Ik ben de hele ochtend aan het groomen geweest en voorlezen op Marienweide, vervolgens moest ik mijn eigen paard nog rijden en toen was het kwartje op.
Ik ben dus lekker om half 5 naar huis gegaan en werd dmv van telefoontjes en SMSjes op de hoogte gehouden Haha!

Met dit verslag erbij waarvoor mijn hartelijke dank heb ik me ook thuis een goed beeld kunnen vormen. De meeste combinaties ken ik wel.

Weet je ook nog uitslagen van de AMEV/HIPPO, want die zijn me ontgaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:09

Het was heel erg gezellig Haha! Misschien voor de extra geldverdiensten, kussentjes verhuur tegen borg volgende keer.... *auw* *LOL* Knipoog Ik heb plaatjes geschoten en heb van een aantal combinaties vast wel een leuke foto Haha! (vooral van Masterhill)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:00

Normaal gesproken ben ik ook altijd van de partij (al vanaf de allereerste kur op Mariënweide), maar ik zat dit jaar in Amerika en kwam net één dag te laat terug! Daar baalde ik wel van... zeker omdat ik altijd vrij veel deelnemers ken (mijn instructeur deed dit jaar ook mee, o.a. met het quadrille). Maar ja, volgend jaar plan ik mijn vakantie in ieder geval beter...
En stiekem hoop ik een klein beetje zelf mee te doen volgend jaar (nou ja, dan moet ik eerst nog "even" 10 punten halen in de Z1 en dan nog "even" Z2 bevestigd zijn; en anders wordt het het jaar daarna, of het jaar daarna...). Ik vind het kurgedeelte in ieder geval altijd erg leuk en dit geldt ook voor de shows, de clinics en de demonstraties.

Promovendus Ontwikkelingspsychologie sinds 1 februari Lachen

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 13:13

Barrie, het quadrille was echt fan-tas-tisch om te zien.
Er was ook nog een show met minipaardjes en wat is er kleiner dan een minipaardje??
Juist! Een miniveulen. Die zou je potdorie zo in je binnenzak stoppen en meenemen zeg Lovers .

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:22

Nou, inderdaad de complimenten voor het quadrille!!!
Hoewel sommige paarden het veel beter wisten dan de ruiters en de andere paarden en gingen galopperen waar ze moesten draven en vise verca, was het echt een genot om naar te kijken, vooral ook door de rustige en prof. manier waarop de 'problemen' opgelost werden.
Niets geen geruk of gepluk omdat het niet ging zoals gepland, maar liever netjes doorgalopperen naast de partner dan hem op de rem trekken omdat hij moest draven, en de boel uit zijn verband trekken.
Daardoor was het ook niet echt storend en heb ik echt genoten. De choreografie was ook heel mooi. Echt indrukwekkend.

Van de küren natuurlijk ook genoten, er zat er een enkeling bij waarvan ik dacht, och dan had ik ook wel mee kunnen doen, dan was ik niet zo erg uit de toon gevallen, maar als ik het overgrote deel van het deelnemersveld bekeek, is dit voor mij duidelijk 1 brug te ver.
Je moet wel realistisch blijven, en tussen die voornamelijk (semi)profs hoor ik met mijn ene paardje en mijn trainingsschema ivm mijn gezondheid gewoon niet thuis.
Dan liever genieten op de tribune. (Hoewel ik de kussentjes inderdaad wel een aanrader vind voor volgend jaar, oef, steun)

Navragen is beter dan afvragen.

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:55

wauw dfat klinkt als een gave dag
maar eyes ik ben nu wel heelnieuwsgierig wie jij eigenlijk bent uit je profiel word ik namelijk niets wijzer Knipoog (als dit al eens aan de orde is geweest dan heb ik weer eens wat gemist, dan sorry daarvoor)

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:49

Wow, Moniek gewonnen, die komt bij mij uit de buurt. Echt een plaatje, dat paard van haar.
Ze zal as zaterdag bij de kur op muziek van haar eigen vereniging ook wel meedoen, dan kan ik hem ook zien.
Wel leuk voor je, Eyes, dat je er drie bij de top 6 had zitten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:57

Als het goed is komt Moniek daar niet aan de start Lachen. Dit weekend zijn nl. de Regiokampioenschappen dus ik ga er wel vanuit dat zij bij de laatste 8 in het Z2 zit. En dan moet ze de kur in Heerjansdam rijden op zaterdag.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:00

Oja, daar heb je gelijk in. Zij is inderdaad kringkampioen geworden in de Z2.
He jammer, want ik kan niet gaan kijken bij de regiokampioenschappen, omdat ik wel start bij het concours van Het Groene Dak.
Nou ja, ik zie haar nog wel eens rijden. Bedankt voor je reactie, Fitzroy.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 11:50

Fitzroy schreef:
Als het goed is komt Moniek daar niet aan de start Lachen. Dit weekend zijn nl. de Regiokampioenschappen dus ik ga er wel vanuit dat zij bij de laatste 8 in het Z2 zit. En dan moet ze de kur in Heerjansdam rijden op zaterdag.


Klopt!!! Daar zijn 'mijn' Heerjansdamkürgangers dan ook hééééééééél erg blij mee !!
(Jeffrey Heistek, Mike Balm, Daisy Berris, Angela v/d Waall, Sandra je pas de deux maatje en....... Fitzroy????).

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:53

Eyes schreef:
Er was ook nog een show met minipaardjes en wat is er kleiner dan een minipaardje??
Juist! Een miniveulen. Die zou je potdorie zo in je binnenzak stoppen en meenemen zeg Lovers .


Haha, zo ben ik ook aan mijn mini-shet gekomen! Nou ja, niet letterlijk in mijn binnenzak gestopt, maar wel op-slag-verliefd...

Trouwens, op een ongeveer zelfde wijze zijn mijn katten, konijnen, hamsters en kanaries van eigenaar gewisseld! Haha!

Maar was een erg leuke en vooral leerzame dag! Aiai, wat moet ik nog verschrikkelijk veel leren... Maar het aspiratie-niveau is wel weer even naar boven bijgesteld haha (jaha, ben 2 weken terug voor het eerst in de B gestart.... maar dat mag de pret niet drukken)!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:25

Eyes schreef:
Klopt!!! Daar zijn 'mijn' Heerjansdamkürgangers dan ook hééééééééél erg blij mee !!
(Jeffrey Heistek, Mike Balm, Daisy Berris, Angela v/d Waall, Sandra je pas de deux maatje en....... Fitzroy????).


Kom jij Fitz deze week even influisteren dat hij vrijdag heeeel erg zijn best moet doen?
De kur ligt klaar dus daar zal het niet aanliggen Knipoog, maar het deelnemersveld is behoorlijk sterk dus ik zou al een gat in de lucht springen als hij door is naar de zaterdag.

Btw: Chris Epskamp doet ook nog mee van jouw klanten. Diana Koppenol ook maar dan in het Z1.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 13:47

Fitzroy"]
[quote="Eyes schreef:
Klopt!!! Daar zijn 'mijn' Heerjansdamkürgangers dan ook hééééééééél erg blij mee !!
(Jeffrey Heistek, Mike Balm, Daisy Berris, Angela v/d Waall, Sandra je pas de deux maatje en....... Fitzroy????).


Kom jij Fitz deze week even influisteren dat hij vrijdag heeeel erg zijn best moet doen?
De kur ligt klaar dus daar zal het niet aanliggen Knipoog, maar het deelnemersveld is behoorlijk sterk dus ik zou al een gat in de lucht springen als hij door is naar de zaterdag.

Btw: Chris Epskamp doet ook nog mee van jouw klanten. Diana Koppenol ook maar dan in het Z1.
[/quote]

Zo hé, dat zijn er dan weer een hoop zeg! Nou allemaal even jullie best doen want ik zou het wel weer héél leuk vinden als er weer een stuk of 7 küren van mij meelopen.
Zeg jij het even tegen ze????? Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:54

Kom jij ze niet eens live aanmoedigen vrijdag Knipoog ? Het begint pas om 15.30 uur dus best een nette tijd.
Het zou echt te gek zijn als er een aantal van jouw klanten hun kur kunnen rijden. 7 van de 8 lijkt me alleen iets te hoog gegrepen Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:11

Dat kan helaas niet Fitz. Ik moet vrijdag een trouwreportage maken en dat is al een jaar geleden vastgelegd dus daar kom ik echt niet onderuit.

Ik moet sowieso kijken hoe ik dat zaterdag verdeel. In Woerden worden ook küren op muziek verreden en daar lopen ook een hoop klanten van mij mee (o.a. Letty Rozeboom, Angelique Loenen, Desiree Mastwijk, Rosina Hoopman en Lotje Schoots weet ik niet zeker en nog wat anderen) en die verwachten mij daar ook.

Zucht. Wat is het leven toch zwaar! Knipoog

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:21

orri schreef:
Het was heel erg gezellig Haha! Misschien voor de extra geldverdiensten, kussentjes verhuur tegen borg volgende keer.... *auw* *LOL* Knipoog Ik heb plaatjes geschoten en heb van een aantal combinaties vast wel een leuke foto Haha! (vooral van Masterhill)

Laat zien die plaatjes Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:29

Eyes schreef:

Zucht. Wat is het leven toch zwaar! Knipoog


Kiezen tussen een 'willekeurig' concours of de ZH selectie voor de Hippiade lijkt mij nog niet zo moeilijk Tong uitsteken

Ik zou het maar af laten hangen van degenen die kur mogen rijden zaterdag op de ZH regiokampioenschappen. Misschien zit alleen Jeff er wel bij. }>

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:40

Eyes"]
[quote="orri schreef:
Het was heel erg gezellig Haha! Misschien voor de extra geldverdiensten, kussentjes verhuur tegen borg volgende keer.... *auw* *LOL* Knipoog Ik heb plaatjes geschoten en heb van een aantal combinaties vast wel een leuke foto Haha! (vooral van Masterhill)

Laat zien die plaatjes Haha!
[/quote]


Hahaha.... komen eraan Haha! heb ze gisteren zitten klaarstomen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 22:08

Hey bedankt meis! Gave foto's


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers