Ik ben bedonderd op de keuring.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Ik ben bedonderd op de keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 19:39

Vandaag ben ik met Senna en Luna naar de keuring geweest.
Ik wilde hun laten voorbrengen door een voorbrenger van het stamboek dus ben bij het secretariaat gaan vragen waar die liepen en hoe ik ze kon herkennen.
Daar zeiden ze dat ik die kon herkennen aan hun witte kleding en een stropdas.
Dus ik loop op zo'n figuur in witte kleding af en vraag of hij een voorbrenger van het stamboek was en of hij senna wilde voorbrengen bij luna aan de voet en hij wilde dat wel doen. *LOL*
Ik had hem dus betaald en toen ging hij de ring in en ik dacht waar is die opjager? Verward
Die was er dus niet.
Hij kon niet recht voor de jury opstellen.
Toen ging het eindelijk ergens op lijken en mocht ie gaan stappen, gaat de sukkel draven.
Toen was ie klaar en kwam ik de ringmeester tegen, heeft mn pa het verhaal verteld aan hem.
Hij zei die man was helemaal niet van t stamboek, die van het stamboek hadden zwarte stropdassen en hij had een rode. Verdrietig
Toen moest ik bij het secretariaat gaan vragen of ik overnieuw mocht, maar daar was geen tijd voor.
Toen wilde ik die "voorbrenger" er op aanspreken dat hij had gezegd dat hij van t stamboek was terwijl dat dus niet zo was maar was hij nergens meer te bekennen.
Ik voelde me behoorlijk genaaid.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 19:41

Owja, Senna had een 3e premie.
Luna liep echt fantastisch en had een 2e.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:05

banketstaaf voor je... dan voelje je echt stinkmodder als je zoiuets overkomt!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:12

waarom bracht je ze zelf niet voor

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 20:18

Waterkippie schreef:
waarom bracht je ze zelf niet voor

Ik heb zelf nog nooit een paard op de keuring voorgebracht, mijn paard(en) hebben nog nooit keuring gelopen en Luna heeft een veulen aan de voet.
We hebben alle 3 dus geen ervaring.
Die voorbrengers van het stamboek hebben die ervaring wel en weten de regels en wat de jury ongeveer wil zien.
En ik kan nooit zo hard lopen als zij doen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:57

oohh keej Lachen wel balen zeg dat het zo is gelopen.. maar het is een goede les voor de volgende keer!!

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:09

dat is echt een k*t streek zeg van die jongen. Je hebt hem toch hoop ik niet al te veel betaald.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:47

nou ja zeg, wat een rotstreek zeg!
Niet goed voor kunnen brengen, maar wel net doen alsof hij van het stamboek is, en dan nergens meer te bekennen.. schandalig!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 22:50

taxmenia schreef:
Je hebt hem toch hoop ik niet al te veel betaald.

€15,- dat was het tarief wat wij door hebben gekregen van het stamboek dus dat heb ik hem betaald.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:41

Jee wat banketstaaf. Ik ken een "tinker"boer die ook keuringen doet en voorbrengt voor anderen en die wil je absoluut niet Dan zou je net zoiets hebben, ik zou gewoon goed kijken hoe het gaat en het dan zelf doen, evt. met hulp van een drijver ofzo als dat nodig is.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:11

tinkerLuna schreef:
Ik heb zelf nog nooit een paard op de keuring voorgebracht, mijn paard(en) hebben nog nooit keuring gelopen en Luna heeft een veulen aan de voet.
We hebben alle 3 dus geen ervaring.
Die voorbrengers van het stamboek hebben die ervaring wel en weten de regels en wat de jury ongeveer wil zien.
En ik kan nooit zo hard lopen als zij doen.


Ik neem aan dat die keuring van te voren bij je bekend was. Waarom oefen je dan niet eerst met je paarden die dingen die ze op een keuring doen. Doen is het geen 'onbekend iets' voor je paarden en zullen ze ook beter reageren/luisteren.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:56

lekker banketstaaf zeg.
Wat sneu voor je!

idd, wat Sugarmiss zegt: Thuis oefenen, dan kun je altijd zelf voorbrengen en kun je nooit meer zo bedonderd worden
en je kunt zelf zo gaan oefenen tot je zelf te vreden bent over het resultaat
je weet toch niet zeker of zo'n voorbrenger wel met je paard overweg kan?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:04

oh sjiiiiiiit dat meen je niet!? Wat een klootzak hé!? Ik hoop dat je hem de volgende keer nog herkent dan kun je hem op z'n kloten geven!

Maar gefeliciteerd met je premies!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:09

Wat een raar verhaal! Zijn er meer mensen die bedonderd zijn door die vent? Je kunt ook niemand vertrouwen. Gelukkig zijn je paardjes wel gewoon geprimeerd.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:30

Ik ben vorig jaar tijdens de keuring net voordat Fayette d'r rubriek begon naar de ingang van haar ring gegaan en heb een van die voorbrengmannen gevraagd of ze mijn paard ook wilden voorbrengen. Zo wist ik zeker dat ik de juiste persoon te pakken had. Toen Fayette aan de beurt was ben ik naar de ingang gelopen en heb haar ook aan precies die man mee gegeven (hij liep samen met dat ene jongetje maar ik wilde per se dat die oudere man haar voorbracht en niet die jongen want die zou haar naar mijn idee niet kunnen houden). En hij heeft voortreffelijk werk gedaan ondanks dat Fayette zo onrustig was en niet echt netjes wilde stil staan Schijnheilig (en de trut bij mij thuis dus wel doen he Lips are sealed ) Uiteindelijk heeft ze een 1e premie gekregen en is ze 3e in haar rubriek geworden.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 18:02

Sugarmiss schreef:

Ik neem aan dat die keuring van te voren bij je bekend was. Waarom oefen je dan niet eerst met je paarden die dingen die ze op een keuring doen. Doen is het geen 'onbekend iets' voor je paarden en zullen ze ook beter reageren/luisteren.


De keuring was idd van te voren bekend en ik heb thuis geoefend.
Maar ik heb thuis geen paar honderd andere paarden die met hun begeleiders door elkaar lopen, ik heb geen caravan en ring waar ik langs moeten lopen, geen mensen die met tassen zwaaien en overal tussendoor wemelen, trailers die heen en weer rijden, geen mannen in nette kleren die rondjes rond hun draaien, geen speaker die telkens door een luidspreken praat, enz enz.
En mn paard heeft ook niet van te voren een uur op de trailer gestaan.
Dat zijn allemaal dingen die mijn paard voor het eerst zag en meemaakte.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 18:09

flettie schreef:
Ik ben vorig jaar tijdens de keuring net voordat Fayette d'r rubriek begon naar de ingang van haar ring gegaan en heb een van die voorbrengmannen gevraagd of ze mijn paard ook wilden voorbrengen. Zo wist ik zeker dat ik de juiste persoon te pakken had. Toen Fayette aan de beurt was ben ik naar de ingang gelopen en heb haar ook aan precies die man mee gegeven (hij liep samen met dat ene jongetje maar ik wilde per se dat die oudere man haar voorbracht en niet die jongen want die zou haar naar mijn idee niet kunnen houden). En hij heeft voortreffelijk werk gedaan ondanks dat Fayette zo onrustig was en niet echt netjes wilde stil staan Schijnheilig (en de trut bij mij thuis dus wel doen he Lips are sealed ) Uiteindelijk heeft ze een 1e premie gekregen en is ze 3e in haar rubriek geworden.

Ik heb het precies zo gedaan als jij.
Vlak voor dat ik moest ben ik naar de ingang van de ring gegaan en heb daar de man gevraagd.
Hij stond schuinachter de ringmeester (die op dat moment net weg liep om wat te regelen) dus ik dacht dat het wel goed was.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 18:13

Vasthi schreef:
Wat een raar verhaal! Zijn er meer mensen die bedonderd zijn door die vent? Je kunt ook niemand vertrouwen. Gelukkig zijn je paardjes wel gewoon geprimeerd.

Nee er zijn geen andere mensen bedonderd.
Ik was de 4e (of 5e) die moest lopen en daarvoor heeft ie niemand bedonderd.
Na dat mijn paarden in de ring waren geweest was ie nergens meer te bekennen.
Ik heb die ringmeester direct op de hoogte gesteld en hij heeft hem ook gezien en erop gelet dat ie niet nog een keer bij of in de ring kwam.
Niet dat ie nog is geweest daarna, hij durfde waarschijnlijk niet meer.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:33

tinkerLuna"]
[quote="Waterkippie schreef:
waarom bracht je ze zelf niet voor

Ik heb zelf nog nooit een paard op de keuring voorgebracht, mijn paard(en) hebben nog nooit keuring gelopen en Luna heeft een veulen aan de voet.
We hebben alle 3 dus geen ervaring.
Die voorbrengers van het stamboek hebben die ervaring wel en weten de regels en wat de jury ongeveer wil zien.
En ik kan nooit zo hard lopen als zij doen.
[/quote]

haha eens moet de eerste keer zijn, 'k was nog nooit op een keuring geweest en moest me Haf voorbrengen... dat is geen probleem hoor

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 22:54

Volgend jaar ga ik het misschien zelf doen.
Ik heb nu een keer gezien wat de bedoeling is en mijn paard kent het ook een beetje.
Nu nog even wat aan mijn conditie en loopvermogen doen want anders hou ik ze niet eens bij in stap. Haha!
En sparen voor witte kleding en een stropdas.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:35

Ik heb over de 100 foto's gemaakt . Je kan ze zien op http://groups.msn.com/MarielBegheyn Misschien zie je die man op een foto. Laat het mij dan weten, dan kan ik misschien uitzoeken wie het was. Ik zat die dag op het secretariaat en vind het heel banketstaaf voor je.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:52

tinkerLuna"]
[quote="flettie schreef:
Ik ben vorig jaar tijdens de keuring net voordat Fayette d'r rubriek begon naar de ingang van haar ring gegaan en heb een van die voorbrengmannen gevraagd of ze mijn paard ook wilden voorbrengen. Zo wist ik zeker dat ik de juiste persoon te pakken had. Toen Fayette aan de beurt was ben ik naar de ingang gelopen en heb haar ook aan precies die man mee gegeven (hij liep samen met dat ene jongetje maar ik wilde per se dat die oudere man haar voorbracht en niet die jongen want die zou haar naar mijn idee niet kunnen houden). En hij heeft voortreffelijk werk gedaan ondanks dat Fayette zo onrustig was en niet echt netjes wilde stil staan Schijnheilig (en de trut bij mij thuis dus wel doen he Lips are sealed ) Uiteindelijk heeft ze een 1e premie gekregen en is ze 3e in haar rubriek geworden.

Ik heb het precies zo gedaan als jij.
Vlak voor dat ik moest ben ik naar de ingang van de ring gegaan en heb daar de man gevraagd.
Hij stond schuinachter de ringmeester (die op dat moment net weg liep om wat te regelen) dus ik dacht dat het wel goed was.
[/quote]

Tja, wel vreemd en balen dat je zo bedonderd bent. Ik kan er alleen nog aan toevoegen dat ik vorig jaar eerst in de ring gekeken heb welke voorbrengers er van het Stamboek waren, dat waren namelijk degene die het vaakst rondjes aan het rennen waren Haha! En ik wist dat die man en jongen bij het stamboek ´hoorden´ want ik had ze al op eerdere keuringen gezien en tijdens de hengstenshowen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:41

IK HEB UM (denk ik)
Afbeelding
is hij het?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:30

JA!!! Dit is hem.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:33

flettie"]
[quote="tinkerLuna"][quote="flettie schreef:
Ik ben vorig jaar tijdens de keuring net voordat Fayette d'r rubriek begon naar de ingang van haar ring gegaan en heb een van die voorbrengmannen gevraagd of ze mijn paard ook wilden voorbrengen. Zo wist ik zeker dat ik de juiste persoon te pakken had. Toen Fayette aan de beurt was ben ik naar de ingang gelopen en heb haar ook aan precies die man mee gegeven (hij liep samen met dat ene jongetje maar ik wilde per se dat die oudere man haar voorbracht en niet die jongen want die zou haar naar mijn idee niet kunnen houden). En hij heeft voortreffelijk werk gedaan ondanks dat Fayette zo onrustig was en niet echt netjes wilde stil staan Schijnheilig (en de trut bij mij thuis dus wel doen he Lips are sealed ) Uiteindelijk heeft ze een 1e premie gekregen en is ze 3e in haar rubriek geworden.

Ik heb het precies zo gedaan als jij.
Vlak voor dat ik moest ben ik naar de ingang van de ring gegaan en heb daar de man gevraagd.
Hij stond schuinachter de ringmeester (die op dat moment net weg liep om wat te regelen) dus ik dacht dat het wel goed was.
[/quote]

Tja, wel vreemd en balen dat je zo bedonderd bent. Ik kan er alleen nog aan toevoegen dat ik vorig jaar eerst in de ring gekeken heb welke voorbrengers er van het Stamboek waren, dat waren namelijk degene die het vaakst rondjes aan het rennen waren Haha! En ik wist dat die man en jongen bij het stamboek ´hoorden´ want ik had ze al op eerdere keuringen gezien en tijdens de hengstenshowen.
[/quote]
Ik moest om half 11 veterinair en daarvoor was de ring nog helemaal leeg.
Toen ik terug kwam van veterinair moest ik bijna meteen de ring in voor Senna (veulen).
Ik had dus maar heel even de tijd en kon niet van te voren staan kijken welke er nou precies bij t stamboek hoorden.