oplossing voor witte aftekeningen....!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

oplossing voor witte aftekeningen....!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 16:31

voor alle mensen die met hun paardje naar de keuring toe gaan en ook net als ik het probleem hebben van het echt wit krijgen van witte aftekeningen....

ik durfde het zelf niet zo goed aan met chloor.....
maar heb nu met de veearts overlegd en die zegt dat het prima kan met chloor mits je het maar verdund en daarna weer afspoeld...
dus....

mocht het na 1 x gebruiken nog niet helemaal wit zijn dan kan je het gewoon nog een keer gebruiken...
wel ff in laten werken natuurlijk, anders heeft het geen zin...

!!de appies worden ondergewaardeerd!!


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:53

Of met Dash, want ... DASH WAST WITTER DAN WIT Haha! Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 17:35

Wij doen het gewoon met shampoo, worden ze ook wit van.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:09

Krijt! Ook een goeie oplossing!
Gewoon de witte aftekeningen 'inkleuren' met wit krijt...
of talkpoeder! Helpt hoor!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 07:17

biotex groen, daar zweer ik bij bij mijn witte tinker!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:24

Biotex ben ik het helemaal mee eens... enne, voor de dag zelf, als ze tijdens het verzoer toch weer wat vies zijn geworden.. er bestaat vlekkenspray voor paarden!! Haha! beetje erop spuiten, even in laten trekken en afborstelen!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 03:05

me broer shampo een bordstel en wat muntjes voor warm water geven en me paint is weer helemaal schoon zonder dat ik er ook maar wat aan hoef te doen Lachen biotex help inderdaat ook en las je gereden hebt laten rollen en de volgende dag poetsen d8 eerst ook diegene die dat zei me voor de gek hield maar het helpt echt Lachen
groetjes


rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:54

Groene zeep, vloeibaar werkt ook super

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:42

Weet je wat ook goed helpt? Eerst natmaken met water, daarna goed Betadine Scrub inwrijven. Schrik niet, want het is knal oranje. Even in laten trekken en dan weer uitspoelen. Het ontsmet heel goed, maar witte voetjes worden er weer spierwit van. Hier ben ik per ongeluk achter gekomen toen ik Peter Pan zijn benen hiermee moest doen, wanwege mok. (He An?)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:49

Als de op de ochtend van de keuring toch nog een vlek ontdekt kun je het ook inkleuren met clowntjes wit! En het allerbeste is gewoon bijhouden, elke week een keertje wassen met gewone shampoo, al die harde troep met waterstofperoxide en zooi komt niet aan me paard!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:15

Haha, nou met chloor durf ik mijn appaloosa niet te doen hoor, straks is ze d'r stippen kwijt Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:49

op hondenshows zie je heel veel van die sprays om je hond nog snel even wit te maken. Very handy lijkt me voor als je op wedstrijd gaat en je paard heeft zijn witte beentjes op de meest onmogelijke wijze weer weten zwart te maken.
Volgens mij ook gewoon in bij de dierenwinkel te koop.

Waspa (van de edah geloof ik) zit in een potje en werkt ook echt geweldig!

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:49

Inderdaad, Betadineshampoo. Dat werkt super!!! weet ik uit enkele jaren ervaring. Je hebt er ook maar heel weinig van nodig. Ik krijg een krijtblok opgestuurd van Frederike dus nou kan ik ze nog witter maken.
Ik hou me ook liever bij de "veilige" middeltjes.



Timing is alles!!

ik ga proberen terug te keren naar Zen :-)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:12

Ik gebruik een speciale fles. Uh, ben de naam kwijt Verward
Gewoon bij de ruitersportzaak te koop.
Ook speciaal voor witte aftekeningen.
Koste zo'n 7 euro.
Inspuiten op de plekken. (evt eerst natmaken) goed inmaseren en afspuiten.
Je hebt bijna je zonnebril nodig Cool

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:05

Biotex, groene zeep en zeewater werken tot nu toe nog het best.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:42

om de manen van mijn haflinger weer wit te krijgen gebruik ik altijd palmolive blauw of zilver shampoo of reckitt bleu koop je gewoon bij de super markt.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:23

bij divoza staat een spray om de witte aftekeningen nog witter te maken!

en chloor en allesreiniger heb k weleens gebruikt toen ik nog geen voetjes deed scheren, en lange gele winterharen aan zn benen had....

wat oom goed helpt i als je een bak met geel zand hebt, en als het dan moddergi is en je hebt gereden, dan de voetjes afspuiten en ze zijn spierwit(heb 2 paarden met veel wit) dat gele zand schuurt de beentjes schoon!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:24

zilvershampoo, betadine shampoo en biotex enz werken ook goed

en Shout vlekkenspray werkt super, en Vanish(in roze potje bij C1000) werkt ook goed, jaja heb alles al geprobeert haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:42

Dyonne schreef:
Wij doen het gewoon met shampoo, worden ze ook wit van.

Ja, ik was Soraya's benen ook wel eens met shampoo, worden ze altijd weer helemaal wit van!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:22

tips voor tinkeramazones (en andere amazones op extra-harige paarden) LOL: gebruik: isobetadinezeep. ontsmettend en maakt wit, zeker het gele aan de maaninzet is weg voor een hele poos!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:00

Wat ben ik dan toch blij zeg met mijn paardje zonder aftekeningen Haha!. Maar goed ook, want als het een schimmel was zou ze altijd bruin/groen zien,... Zij is echt verliefd op haar eigen poep ,...

Angyi
Berichten: 38
Geregistreerd: 21-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:43

Misschien een beetje gemakzucht ??? Maar het werkt wel ! Ik zet ze 1 á 2 dagen van te voren 's nachts in de bak en door het zand lijken de vlekken als sneeuw voor de zon te verdwijnen ! Geen gedoe met shampoo's waardoor je ook nog de beschermende vetlaag wegneemt. Nu moet je natuurlijk wel de beschikking hebben over een bak.... Geef ze uiteraard wel een plak hooi + vers water voor de nacht in de bak !!!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:53

ik gebruik altijd cloor met offspring maar het werkt niet helemaal het gros gaat er af maar de rest toch niet alles

When love is a drug, then let me be your dealer!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 10:45

Je heb speciale shampoo voor dieren die is helemaal blauw/paars, niet goedkoop maar als je bv witte manen en witte vlekken weer echt wit wilt maken dan natmaken en die shampoo erin, even laten intrekken en uitspoelen. Diervriendelijk. Ach gut
Ikzelf zou nooit chloor gebruiken...... verschrikkelijk. Ga jij maar eens d wc schoonmaken en daarna spoel je je handen af.... ze blijven altijd jeuken, worden rood en branderig... zou jij jouw paardje dit willen aandoen? Verdrietig
Lees alle goede tips en probeer het gewoon voordat je ook maar aan chloor ga denken....
Suc6....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:28

Tartuffo schreef:
Je heb speciale shampoo voor dieren die is helemaal blauw/paars, niet goedkoop maar als je bv witte manen en witte vlekken weer echt wit wilt maken dan natmaken en die shampoo erin, even laten intrekken en uitspoelen. Diervriendelijk. Ach gut


dit is dus zilvershampoo

gewoon bij kruidvat te koop voor mensen met grijs haar, is idd blauw/paars(en bij kruidvat stukken goedkoper!)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 29 bezoekers