Voormalig eigenaar Painted Black belde mij op!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Voormalig eigenaar Painted Black belde mij op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 09:03

Gisteren in de auto werd ik opeens gebeld door een voor mij volslagen vreemde. Hij was de vorige eigenaar van PB.

Hij had van iedereen die met PB had gedekt de adres gegevens gekregen en ging ze nabellen. We hebben een leuk gesprek gehad over PB en de reden dat hij nu bij Anky staat.

PB heeft dit jaar 40 veulens waarvan 35!!!!!! hengsten en dus maar 5 merrietjes en ik heb daar 1 van Lovers Lovers

Hij heeft PB verkocht omdat het aanhouden van een GGK dekhengst een smak geld kost. daarnaast gaf hij aan dat Tanja (zijn buurmeisje) niet de potentie had zo'n hengst nog verder te brengen. Dat is de enige reden dat hij voor HP minderhout heeft gekozen. Voor het mooie had er een kleiner persoon op gemoeten maar het klikte. PB staat daar bekend als zeer lief en eerlijk paard.

PB is nu verkocht aan Anky en Joop v/d Uytert. (voor diegenen die het nog niet wisten)

binnenkort komt hij naar mijn veulentje kijken. leuk he. Haha!

groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!



sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:38

Hij zal wel bezig zijn om de hengst via de kinderen alsnog bij het KWPN binnen te krijgen.
Zie Cantos, prestaties + nakomelingen.
Alleen Cantos passeerde ook met vlag en wimpel de veterinaire zeef.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 09:40

Hij heeft de hengst verkocht! en koopt nu een aantal nakomelingen en hij is nog op zoek naar een merrietje.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:45

Merilyn schreef:
Hij heeft de hengst verkocht! en koopt nu een aantal nakomelingen en hij is nog op zoek naar een merrietje.


Is hij in jouw veulen geineteresseerd??

Meestal verkopen mensen zon hengst met de clausule bij goedkeuring nog een flink bedrag. Gezien de kopers waren ze ervan overtuigd dat hij ook goedgekeurd zou worden.

Rick verklaart ook altijd hier dat hengsten die op jonge leeftijd aan ocd geopereerd zijn, makkelijk door de keuring komen.

Maar de praktijk is gelukkig anders.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:11

Naar mijn weten, maar dat is gewoon via via gehoord, is dat het kwpn inmiddels de eigenaar al heeft benaderd om PB alsnog voor het kwpn uit te laten komen. En goedgekeurd te krijgen.

Ach ja, inmiddels raken ze er aan gewent, om de hengsten die ze op driejarige leeftijd naar huis sturen op het straatje vervolgens toch maar weer terug te halen.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:46

Citaat:
Naar mijn weten, maar dat is gewoon via via gehoord, is dat het kwpn inmiddels de eigenaar al heeft benaderd om PB alsnog voor het kwpn uit te laten komen. En goedgekeurd te krijgen.


Dat zou ik wel positief vinden. Ik heb het altijd al raar gevonden dat die hengst nooit ggk is geworden.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:48

Waarom is die hengst eigenlijk niet ggk bij het KWPN?? Foto's niet goed???

She's my lady Lovers

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:10

Wil jij je veulen verkopen Merilyn?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 12:44

Hij is inderdaad geïntresseerd in mijn veulen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:58

verkopen als je kunt! die mensen brengen zo'n veulen goed onder en het diertje kan veel toekomst hebben bij zo iemand. Jij kan wel weer een ander veulen fokken.

De hond is de betere mens

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:09

Desiree schreef:
verkopen als je kunt! die mensen brengen zo'n veulen goed onder en het diertje kan veel toekomst hebben bij zo iemand. Jij kan wel weer een ander veulen fokken.


Hij komt volgende week dinsdag kijken! Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:07

sarabande"]
[quote="Merilyn schreef:

Rick verklaart ook altijd hier dat hengsten die op jonge leeftijd aan ocd geopereerd zijn, makkelijk door de keuring komen.

Maar de praktijk is gelukkig anders.

als de ocd eruit is gehaald, dan zie je die niet meer, dus is het paard goed op de foto, een ocd heb je nml of niet, je "krijgt"het niet later alsnog.
het gebeurt regelmatig dat hengsten op 1,5- 2 jaar geopereerd worden ze hebben dan nog genoeg tijd om met rust te herstellen voordat ze keuringsklaar worden gemaakt (of ingereden voor de sport/ verkoop)

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:22

KUL

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:32

Merilyn schreef:
Hij heeft PB verkocht omdat het aanhouden van een GGK dekhengst een smak geld kost.

Vaag Verward , volgens mij is het de bedoeling dat een GGk hengst geld oplevert.
Maar superleuk dat hij naar je veulentje komt kijken. Misschien wordt het wel een heel beroemd veulen!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:41

Jippie"]
[quote="Merilyn schreef:
Hij heeft PB verkocht omdat het aanhouden van een GGK dekhengst een smak geld kost.

Vaag Verward , volgens mij is het de bedoeling dat een GGk hengst geld oplevert.
[/quote]

Als je alleen al eens kijken wat het kost om een hengst in de sport te laten uitbrengen! Zo´n ruiter doet dat ook niet voor niets!
Bovendien is Painted Black niet goedgekeurd bij het KWPN, het grootste paardenstamboek ter wereld, wat hem ongetwijfeld ook een aantal dekkingen zal schelen, dus gigantisch veel inkomsten zullen er ook nog niet zijn.
Ik kan me het dus wel goed voorstellen dat hij hem heeft verkocht. De derde eigenaar (naast Anky en Joop) van PB (deze man is trouwens ook mede-eigenaar van die sublieme Krack C x Architect merrie) zit financieel "wat minder krap", dus voor hen is het juist weer een uitdaging.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 08:40

MissHIS schreef:
KWPN, het grootste paardenstamboek ter wereld.


Weet je het zeker Knipoog Tong uitsteken

Even over je veulen verkopen. Het is altijd erg mooi als zulke mensen geïnteresseerd zijn in een paard/veulen van je. Dan weet je gelijk hoe het met je kwaliteit op stal zit.
Dat wil zeggen dat als zij er wat in zien, dat er vaak ook echt wat in zit, dus moet je dat wel verkopen?
Wij hebben een paar keer niet verkocht en daar hebben we goed mee geschoten maar ook een keer niet (lag niet aan de merrie, er was een ongeluk bij betrokken).
Verkoop je nu dan heb je op korte termijn stabiliteit en winst, op lange termijn ligt het anders, de risicos zijn groter, maar misschien ook de (emotionele) winst.

Enfin, dit zal je zelf vast en zeker ook allemaal hebben afgewogen.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het zal gaan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:42

Veulen is pas verkocht als het geld in de knip is Haha!
(oude boerenwijsheid )

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:46

Je kunt wel bijna altijd op foto's zien of een paard aan ocd geopereerd is of niet. Ben benieuwd wat hij van je vulleke vindt Lachen

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 08:01

Oh Meer dat is grappig.. ik ben nu wel heel erg benieuwd wat hij van die kleine vind als hij haar ziet...
Morgen komt hij dus.. ooh nou ben benieuwd! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 08:42

sarabande schreef:
KUL

so what? Als het dier goed beweegt is het allang goed. OCD is heel vaak geen vorm van erfelijkheid maar een gevolg van een waardeloze en paardonvriendelijke manier van opfokken.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:01

Desiree als je in je vriendenkring meerdere malen mensen gezien hebt die na een paar operaties moeten toegeven dat ze niet meer met hun paard verder kunnen, dan ga je wel anders denken. Dus je begint met gezonde ouders en fokt ze gezond op. Maar de discussie is hier al veel vaker voorbij gekomen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:15

Ik heb het een paar keer goed zien gaan, incl. met mijn eigen paard. Ik ben heel blij dat ik hem nog heb.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:32

Desiree schreef:
Ik heb het een paar keer goed zien gaan, incl. met mijn eigen paard. Ik ben heel blij dat ik hem nog heb.


Ik heb het over mensen die wilden presteren met hun paard en na er veel geld en goede zorgen ingestopt te hebben niet meer mee verder konden.

Dus je probeert uit te gaan van een gezonde ondergrond omdat je als fokker een paard fokt waar normaal de sport mee bedreven moet kunnen worden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:57

Ik ben bang dat dit topic wat offtopic gaat,... Hier weet men vast ook wel hoe ik erover denk, gezien Roxanne, maar wat ik me dan meer afvraag is waarom PB niet ggk is voor het KWPN. Kan iemand dat dan vertellen? Keuring???

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:52

Anoukie schreef:
Ik ben bang dat dit topic wat offtopic gaat,... Hier weet men vast ook wel hoe ik erover denk, gezien Roxanne, maar wat ik me dan meer afvraag is waarom PB niet ggk is voor het KWPN. Kan iemand dat dan vertellen? Keuring???


Ja hij is er in de 1e bez. al uitgegaan op het harde. Schijnt op het exterieur, hij is wat beknopt, vierkantmodelletje. En hij ging achter erg wijd, dat heeft hij nu nog steeds wel wat.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers