sir lui

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

sir lui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 16:36

mijn merrie is net gedekt door de bwp hengst sir lui;het veulen is wel niet voor mezelf maar uit interesse had ik graag wat meer info gehad over sir lui,heeft iemand ervaring met deze hengst en/of zn nakomelingen?
dekking gebeurde in stal noble te houtaeve


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:54

Bij ons in de rijvereniging loopt een Sir Lui. Het is een nogal robuust, eerder zwaar gebouwd paard. Hij is bruin. Ik vind hem eerder op zijn moeder lijken. Aanvankelijk bewoog hij ook niet echt speciaal maar liep vrij sterk op de voorhand ook. Het paard wordt nu meer gereden en is sterk verbeterd in zijn drafwerk. Het is een braaf paard maar hij kan soms een beetje heet worden.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:56


pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 14:48

bedankt hoor,maar ik had de site op het internet al gevonden,ik weet dat hij in de zuuthoeve staat,maar ik vind niet dat er speciaal veel over te vinden is op het internet,daarom dat ik hier nog even te rade ga,ik heb al fotos gezien,het is een zwartbruine hengst;ik weet niet of het dan degene is die jij op je rijvereniging gezien hebt.
misschien weet iemand wat meer?

bedankt alvast jullie voor de moeite hoor! Knipoog

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:40

Het is een afstammeling van Sir Lui die in onze rijvereninging meeloopt, niet de hengst zelf

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 16:59

Mijn merrie verwacht een veulen van sir lui, ze is uitgerekend voor de 24ste juni.

groetjes Pieter

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:07

Ik weet het, Anja, je bent niet echt een fan van Sir Lui! Maar mij heeft hij helemaal betoverd Kwijl Lovers Kwijl ! Ik heb 'm vorige zomer in real life gezien in zijn stalletje op de Zuuthoeve en sindsdien ben ik helemaal weg van 'm. Het is echt zo'n lief knuffelbeest en niet zoals Karsten een aandachtvrager. Hij bleef rustig aan de staldeur staan wachten terwijl je naar de andere hengsten ging kijken zonder z'n deur helemaal verrot te trappen! Ik heb 'm spijtig genoeg nog niet zien rijden, maar op de manège staat ook een afstammeling van Sir Lui en die vind ik persoonlijk toch wel sterk lopen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 19:09

tof zeg;pieter als je veulen er is,moet je es een foto mailen,want ik hou een bestand na van zn nakomelingen die ik weet zijn;gewoon uit interesse!
ik moet bekennen dat sir lui een onbekende voor mij was Scheve mond maar naart schijnt is het idd een lieverd in zn stal,karakter speelt een grote rol,mn merrie is ook heel gemakkelijk en lief,dat zouden we graag terugvinden in het veulen,duimen dus Pling

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:24

Mijn sir luitje is geboren (zondagmorgen), het heeft wel nog een voetje dat niet helemaal recht staat (komt wel goed) maar voor de rest is het een levendig veulen.
Foto's op m'n site of: http://home2.pi.be/pmaeyaer/bestanden/ditha%20van%20't%20nederhof.htm

groetjes Pieter

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 14:14

Haha! hey tof hoor,je hebt nog aan mij gedacht,merci om je site door te mailen,ik ga de fotos zorgvuldig bewaren!
ik ga je dan es die fotos moeten mailen he,sorry voor het slabakken,wij hebben zelf een hondenforum,en het is er wa druk nu,maar ik ga binnenkort es een vriend van me lastigvallen om die fotos es op het internet te zetten! beloofd!
wel raar he dat voetje,groeit dat dan vanzelf weer recht? is dit iets wat erfelijk zou geweest zijn of gewoon een vergroeing?

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 22:54

Ben zelf op zoek naar een paard en ben een paar weken geleden 2 sir luis gaan kijken, vond zo van uiterlijk zeer mooi, pikzwart wel redelijke grote hoofden maar het waren dan ook jonge paarden (3 en 5), de ene sprong geen hindernis! de andere had een goede techniek en een mooie sprong. Lieve paarden in de omgang maja we hebben die ene dan uiteindelijk toch nie genomen omdat het ten eerste veel geld was en ten 2 zochten we een iets ervaren paard, deze was pas de 10 keer onder zadel.
De eigenares wil trouwens alleen maar sir lui's, ze was er zot van !

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:30

Ik ben vandaag naar de zuuthoeve geweest om sir lui nog eens in het echt bezig te zien. Hij wordt nu 2 maal per week gereden door Gudrun schlack, om zo voorzichtig conditie op te bouwen na zijn operatie. Sir lui is echt een zeer braaf paard, stond mooi stil tijdens poetsen en zadelen ...
Vooral zijn draf is om van te dromen Kwijl
Kwa exterieur zeer goed, alleen het kruis mocht iets mooier. En als er afstammelingen van sir lui een wat groot hoofd hebben dan zal het niet van de vader komen.

Kortom mijn merrie wordt in ieder geval terug van sir lui gedekt.

VIVALDI

Berichten: 18
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:23

Heb reeds enkele nakomelingen van Sir Lui zien lopen. Het zijn allemaal paarden van "grote" maat, allen zwart(bruin). Voor hun ouderdom iets jeugdig aandoend. Zij zijn over het algemeen correct gebouwd en bewegen "normaal". Degenen die ik gezien heb lieten zich goed rijden en zijn zeer handelbaar (wat soms anders kan verwacht worden van Silvio-bloed)

Heb Sir Lui enkel in levende lijve gezien op de hengstenkeuring te Oldenburg. Nadien niet meer....op de foto van de website Zuuthoeve lijkt de hengst wel niet op iedere merrie te passen en exterieurmatig enkele tekortkomingen te hebben die door de merrie moeten gecorrigeerd worden (rug, lenden, hals..)

Volgens mij fokt Sir Lui niet echt door en is het ook qua bloedvoering een "eindproduct"...zou er zelf niet mee verder fokken.....


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:49

VIVALDI schreef:
Heb reeds enkele nakomelingen van Sir Lui zien lopen. Het zijn allemaal paarden van "grote" maat, allen zwart(bruin). Voor hun ouderdom iets jeugdig aandoend. Zij zijn over het algemeen correct gebouwd en bewegen "normaal". Degenen die ik gezien heb lieten zich goed rijden en zijn zeer handelbaar (wat soms anders kan verwacht worden van Silvio-bloed)


Dat is exact verwoord hoe de Sir Lui-nakomeling in onze rijvereniging is: bruin, groot, goed handelbaar maar "gewoon". Over dat jeugdige, ik denk dat de Sir Lui in onze rijvereniging uit een eerste dekjaar komt (heeft een naam met een S en geen BWP-naam). Hij is nu al wat "ouder" en begint stilaan beter te worden...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 15:13

bedankt voor de info Party!! qua exterieur gaat mn merrie die tekortkomingen goed tegemoetkomen,ze heeft een mooie rug en hals en schoft( ze is eigenlijk helemaal rijtypisch)
de man voor wie het veulen bestemd is,is zelf geen echte profrijder,ik geloof dat hij een paard wenst met een fijn karakter,en die toch wat meer in zn mars heeft dan een "gewoon"rijpaard. het springbloed zit heel goed in mn merrie,de dressuur kan sir lui hopelijk wat aanvullen,vooral in drafgang,dus pieterm ik ben blij dat je zn draf zo goed vind Haha!
tot nu toe gaat alles goed in de dracht,blijven duimen dus !

Adelarde
Berichten: 333
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Putte (bij Mechelen) België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:07

ik heb een Sir Lui afstammeling
ze is nu 4 jaar en is eerder smal gebouwd
ze is donkerbruin van kleur en heeft een heel lief karakter
hier een foto
Afbeelding
om te rijden is ze heel makkelijk en leergierig
groetjes

peace, love, empathy...
By Kurt Cobain

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 19:59

Afbeelding

intussen is hij alweer een eindje geboren hoor,hier was hij een kleine 5 weken oud,intussen is hij 11weken oud en hij word donkerbruin/zwart en heeft een heerlijk karakter Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andrea1978 en 108 bezoekers