Tanden wisselen bij een 3 jarige?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Tanden wisselen bij een 3 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 23:58

Hallo

Wie kan mij wat vertellen over het tanden wisselen bij een 3 jarige?
Ik heb vanavond een mega tand of kies gevonden in de voerbak van een 3 jarige, ik heb de mond open gehad, maar ik kon niet ontdekken waar die tand nou precies vandaan kwam.
Er zaten al slijtage plekjes op die tand en aan de bovenkant zaten 4 super scherpe puntjes.
Ik vond het wel bijzonder, thuis hebben mijn broertje en ik een schatkistje met onze tandjes erin en nu vond ik een tand van een paard wat ik vanaf de geboorte al ken Lovers

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:30

Wat wil je precies weten ? Paarden wisselen hun melkgebit zo ongeveer tussen hun derde en vijfde levensjaar. Wat jij gevonden hebt is een kies. Als je geluk hebt, vind je er de komende tijd nog wel meer, maar het zou ook zomaar kunnen dat je de rest niet tegenkomt hoor, dus als je het leuk vindt..... wees dan maar zuinig op deze !

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 00:36

Ik schrok een beetje, ik heb nog nooit een paardentand gezien haha, ik weet wel dat ze ooit wisselen, maar ik wist niet precies wanneer.
Ik ben er zeker zuinig op, alleen onze puber van een stabij (hond) had er ook wel belangstelling voor hahaha.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:56

Ik check iedere dag de voerbak en stal ff bij mijn 3 jarige meisje.. zo heb ik nu al !3! Cool kiesjes van haar gevonden Lachen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 13:32

Hee cool, ik ga de voerbak nu ook maar goed controleren!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 00:53

Yennie is net klaar met het wisselen van haar kiezen en ik heb er 2 gevonden (nou ja...1 id stal en de andere was getrokken door de dierenarts). Nu moet ze alleen nog haar voortanden wisselen.....ze is nu 3 jaar en 2 maanden en dus best vlot!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 23:02

Ik zit nu iedere keer haar gebit te controleren, ze zal nu wel vreemd over me denken, dat ik de lippen nu open trek hahaha.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:03

Ik kijk ook al een hele tijd bij mijn meisje. De paardentandarts zei dat ze nog al haar melktanden had, dus nog moet wisselen. Dus hoop ook nog minstens 1 kies/tand van haar tegen te komen....

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:18

Paard bij ons op stal Storm had laatst zo'n klein tandje aan z'n lip hangen..
Je zag echt z'n mond dicht en daar een tandje tussen. Was er met geen mogelijkheid uit te halen..naja valt er vanzelf wel uit met brokken eten of zo.