Wat zegt jouw paard of pony hiervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Wat zegt jouw paard of pony hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 01:23

Ik ben erg benieuwd wat jullie paard/pony doet op een HETELUCHTBALLON. Worden ze helemaal lijp en gaan ze door draad, vliegen ze over (drukke)wegen of kijken ze eens, snuiven ze en lopen ze door? Of (ook mogelijk) zien ze hem niet eens en hebben ze zoiets van: Gaaaap

Ik bedoel niet alleen onder het zadel of aan de hand, maar ook als ze bijvoorbeeld buiten op het land staan. Hopelijk hebben mensen er ervaring mee...


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 01:32

Fleur kijkt er niet naar om Lachen
Gelukkig maar, want ze komen hier heel vaak over..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 02:04

Bud kijkt er ook niet naar om Haha! In Friesland staat hij heel de dag buiten en vliegen ze af en aan...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:00

Als ze hoog vliegen dan kijken ze er niet naar om. Maar vliegt de luchtballon wat lager dan kijken ze wel, want dat geluid van die brander is dan duidelijk te horen. Maar echt bang zijn ze niet volgens mij.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:49

Bij ons is laatst een Helicopter in de wei geland, de paarden hier keken ernaar rende naar een hoek in de wei (andere wei) en de paarden op stal keken het gewoon aan... dat zegt genoeg he Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:59

Yorghos reageert er niet op. Ook niet als zo'n ding wat lager overkomt. Hij kent het geluid misschien.

* To Belg, or not to Belg *

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:22

Bij ons vliegen ze ook wel over. Meestal staat Kaunos dan al op stal en ziet hij ze niet. Laatst was ik aan het rijden toen er een overkwam vliegen en ook even z'n brander aanzette. Ik zat al klaar om Kaunos weer van een sprintje te behoeden (doet hij nogal snel namelijk), maar hij reageerde er totaal niet op.
Bij ons vliegen ze niet al te laag over omdat er elektriciteitsmasten in de buurt staan. Maar het geluid van de brander hoor je erg goed.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:24

ze landen nogwel eens in de weilanden rondom die van mij. Op mijn vorige stal is er 1 tussen de paarden in geland. ze draven wat verder deden ze niets.
hier kijken ze er niet naar om

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:39

ze vliegenhier veel over, maar ik heb geen idee wat hij doet op de wei. Ik moet er niet aandenken er eentje tegen te komen als ik aan het rijden ben, dat loopt vast niet goed af!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 10:44

Ik weet wel zeker dat Lois door het lint zal gaan. Ik moet er niet aan denken dat ze in een van onze weilanden landen.

Ik heb het al eens meegemaakt dat ik Lois onder het zadel reed toen er een lucht ballon overvoer. Dat was niet leuk. Hij raakt helemaal in paniek en wist niet waar hij het moest zoeken. Ik voelde zijn hart tussen mijn benen en onder mijn kont kloppen van angst en hij rilde als een rietje over zijn hele lijf.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:36

Rond deze tijd zie ik er bijna elke avond wel een of meer, maar de paarden zijn er niet bang voor, ze kijken misschien een keer als ze hem horen maar eten dan vrolijk weer verder.
Een vlieger is een ander verhaal Appie draait dan helemaal door en weet niet hoe snel ze weg moet komen, hetgaat steeds beter nu ik er langs ga lopen als ze weer eens een vlieger ziet maar ik wil zo langzamerhand wel eens gaan proberen om er ook gewoon op te blijven zitten en dan er langs af te lopen.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 12:46

mijn pony heeft t nog nie eens in de gaten al landen ze voor d'r neus als ze buitenstaat is ze toch helemaal gefasineert door de koeien die n eindje verderop staan.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 14:17

Jeetje, over het algemeen dus erg goed! En Jippie, als ballonvoerders een paard veel zien lopen (draven en dergerlijke) zullen de meesten de koeienbrander gebruiken (minder lawaai) en er niet aan denken er te landen! (Niet ertussen in elk geval). Maar gelukkig dat de meesten zo lekker rustig zijn! Bij ons is het net als Jippie beschreef: ze worden kotsgek en staan te shaken...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:03

Het weiland van de stal ligt naast een provinciale aanvoer-route (dus dagelijks politie, enorme opleggers, brandweer, ambulances, landbouwvoertuigen, motoren, legervoertuigen, noem maar op) en onder de lucht-aanvoerroute van het leger naar het oefenterrein op de Veluwe. Dus er komen dagelijks heli's over (met tanks eronder en al), straaljagers en meer van dat soort gein.

Dat is druk, maar het wel een groot voordeel dat de paarden zichzelf verkeersmak maken. Want als ze zich overal druk om zouden maken zouden ze niet aan eten toekomen.

Er komen hier ook regelmatig ballonnen laag over (ze stijgen een paar velden verderop op) en dat vind Rowan reuze interessant, die wil echt even stil gaan staan om er goed naar te kijken. De andere paarden kijken er vaak niet eens naar.

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:20

yusta zou gaan snuiven en knorren en vervolgens denk ik toch wel op een lopen zetten naar een veiliger plekje Koe

zo hard gevochten om bij ons te blijven...yusta ik mis je
01-09-92 SHY YUSTA 26-08-06


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:25

Wij wonen vlak bij een opstijgplaats voor luchtballonnen en Imker vond het de eerste paar keren wel spannend, maar nu geeft hij er niet veel meer om, tenzij ze natuurlijk (zoals laatst) op 25 meter hoogte overkomen en het gas even opendoen!

Toos paardloos

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:28

Nee ik denk niet dat mango zich er wat van aan zal trekken een vuilniszak op de weg daarentegen is wel heel erg eng en je moet er met een hele grote boog omheen!!

je weet toch nooit hoe je paard reageert bij ons is het elke dag weer anders waar de meeste paarden bang voor zijn trekt die van mij nergens wat van aan en wat echt super suf is dat vind tie eng!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:38

starlight flipt al als ze zo'n ding ziet, dan komt ze als een gek naar voren gerend en is ze helemaal over de zeik. Ook gaat ze dan heel de tijd omhoog zitten kijken, dat is wel heel grappig.

Bij mijn verzorgpony's (langs ons dus starlight was er zelf ook niet blij mee Haha!) is er een in de wei geland (lees half neergestort) vlakbij het stukje waar ukkie en sabine stonden. Ukkie dus echt helemaal over de zeik en die is toen over het hek heengesprongen. sabine was ook over de zeik, maar die kon denk ik niet zo hoog springen Knipoog Wij zijn keihard achter ukkie aangerend en hebben hem maar in de stal gezet, sabine ook trouwens, tot die balonnen opgehaald waren en hun rustig waren. maar nou is het elke keer als zo'n ding overvliegt: onee, als ie maar niet gaat landen...

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:05

Als Stella in de wei staat, gaat ze lekker door met waar ze mee bezig is.
Als ze op een kaal stuk staat en niets te doen heeft, kijkt ze er even naar, maar meer ook niet.
Onder het rijden is het altijd een handige smoes om onder je werkt uit te komen!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:09

Als Marko in de wei staat en er komt er een over dan blijft hij gewoon staan eten. Ik weet niet wat hij doet als ze erg dichtbij over komen, het is wel een 'watje' dus waarschijnlijk rent hij dan wel Tong uitsteken

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:41

Bij ons komen ze niet zo veel over, het luchtruim is er wat te druk voor denk ik (randstad). Eén keer kwam er eens een vrij laag over. Mijn vriendin was op haar draverruin aan het rijden - die heeft geen stap meer gedaan, maar ademloos naar de ballon staan kijken. Hij was niet bang of zenuwachtig, maar helemaal gefascineerd. Pas toen de ballon uit het zicht verdwenen was (duurde vrij lang) ging hij weer lopen Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:56

Mijn pony's geven er ook niet zoveel om, Shakyra keek laatst wel even omhoog waar dat ruisende geluid vandaan kwam.. maar het interesseerde haar niet echt Lachen

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 11:17

Jeetje, fantastich dat ze allemaal (over het algemeen) zo goed reageren! Had ik niet eens zo verwacht! Allemaal heel erg bedankt voor jullie reakies en hopelijk komen er nog meer!

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:44

ik weet niet nog geen eentje tegen gekomen.. maar ik denk dat ze helemaal tekeer gaan.. of juist niet.. dat zou ik eigenlijk eens een keertje mee moeten maken

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:52

sharir schreef:
ik weet niet nog geen eentje tegen gekomen.. maar ik denk dat ze helemaal tekeer gaan.. of juist niet.. dat zou ik eigenlijk eens een keertje mee moeten maken


ze vliegen weleens bij ons, maar altijd best hoog. en dan geven ze er niets om, tenminste sharir niet.
als ze in de wei zouden landen gaat hij denk wel uit z'n stekker, maargoed, ik hoop niet dat ze dat ooit doen Lips are sealed want ze doen dat toch weleens, gewoon ergens op een weiland landen?
ik heb weleens verhalen gehoord over varkens die van angst de sloot inrrenden, schapen die een hartaanval kregen, enz. niet echt om blij van te worden Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 84 bezoekers