[NH]Anti MontyRobertsclub; wie heeft de links nog?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

[NH]Anti MontyRobertsclub; wie heeft de links nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 00:25

Eeen poosje geleden heeft iemand (?) links geplaatst in een topic (?) van een Amerikaanse club die zich nogal fanatiek bezighoudt met het jokken van Monty.

Ik heb de zoekmachine er al op los gelaten, maar ik kom er niet uit.
Wie kan helpen?
Dank!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 00:38


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 00:56

Veel dank!
Tuurlijk mag je dat weten.
Ik wil er een paardenvriend mee verblijden die zeer wars is van alle paarden-goeroe-isme.
Ben ik ook wel, maar voor mezelf wil ik evengoed van allemaal toch wel alle leerzaams en bruikbaars (voor mijn JBF-systeem) meepikken.

Tevreden?
Of dacht je dat ik spannender 'ulterior motives' zou hebben? Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 01:09

Natuurlijk dacht ik dat Haha!

Ik dacht dat je hier in Nederland de Anti MR campagne zou gaan beginnen. MR wordt in mijn ogen in Europa nog te zeer op handen gedragen. Iedereen roept maar dat die man zo geweldig is en dat hij het allemaal zelf heeft uitgevonden. En wijs je mensen erop dat er niets nieuws onder de zon is, en hij het allemaal ook maar van een ander heeft gepikt, trekt men de schouders op en heeft alleen als antwoord:

"Maar het werkt wel"

En dan kan ik alleen maar antwoorden: dat doen andere methodes ook, en zelfs nog beter dan de methode van MR.

Als ik ergens niet tegen kan, dan is dat oneerlijk gedrag. En MR is niet eerlijk. En miljoenen mensen tuinen er iedere keer weer in...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 07:12

Ik heb jouw mening ook maar even voor vriend geplikt en geknapt.
Gaat DIE een fijn weekend krijgen?!! Knipoog

Aanvankeljk was ik ook geneigd het hele MR-gedoe wel boeiend te vinden.
Totdat ik die vreselijke reportage voor/van de BBC zag.
En dezelfde glazen blik aantrof waar jij het waarschijnlijk over hebt bij mensen bij wie ik mijn kritiek op MR in die repo dropte.

Je kunt de man hoogstens nageven dat hij een beweging aangeslingerd heeft waar de paardenmensenwereld aan toe was.
Veel mensen waren bijvoorbeeld best enthousiast over boeken en ideeën van Henry Blake, maar die werd nooit zo'n hype.
Nou hield die het (bij mijn weten) ook bij schrijven en dan kom je natuurlijk niet zo gauw tot persoonsverheerlijking en goeroe-isme.

Wat ik overigens de makke en de zwakte van al die jongens vindt.
Maar laat ik het kort houden. Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:10

Ik ben voor NH maar kan me ook niet altijd in dit soort mensen vinden. Mensen zouden wat meer hun eigen gevoel moeten gaan volgen. Tenminste, dat heeft bij mij erg goed gewerkt en is een stuk goedkoper Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 08:13

MR heeft niets aangeslingerd. Die beweging bestaat al heel lang. MR heeft het geluk gehad om in de gunst te raken bij de Koningin van Engeland, anders had hij nog steeds op het niveau van de mindere goden in Amerika gezeten.
En daar zijn er heel wat van....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 11:09

" MR heeft niets aangeslingerd. Die beweging bestaat al heel lang. "

In Nederland?
Roep eens? Ik word graag wijzer.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 11:13

Fasel schreef:
Ik ben voor NH maar kan me ook niet altijd in dit soort mensen vinden. Mensen zouden wat meer hun eigen gevoel moeten gaan volgen. Tenminste, dat heeft bij mij erg goed gewerkt en is een stuk goedkoper Haha!


Da's nou juist de ellende: het zijn de onzekere types die kritiekloos achter de goeroes an glijden en daardoor niet zelden hun paard ongelofelijk tekort doen (om het nog netjes uit te drukken).
.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 11:17

Volgens mij is de kern van het pobleem van NH dat je er wel boeken over kunt lezen en video e.d kunt zien, maar als je er dan met deze middelen niet uit komt er niemand is die het gewoon kan uitleggen.
Het staat zover weg van alles en dat is jammer.
Daardoor blijft het zweverig.....

Er zijn wel mensen, maar dan ben je een fortuyn kwijt.
(Modde...)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 14:19

Kortom: als je vanzelf al geen contact met je paard hebt, dan kun je de handleidingen van de goeroes wel vergeten.
Heb je het (contact) wel, dan kan ieder je aan wat werkbare tips helpen om je eigen methode te verrijken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:21

Botervlieg schreef:
" MR heeft niets aangeslingerd. Die beweging bestaat al heel lang. "

In Nederland?
Roep eens? Ik word graag wijzer.


Nee niet in Nederland. In Amerika.

In het boek Horse Whispers and lies staan onder andere de trainingsmethodes van Montys vader. Leg die naast die van Monty neer, en je zult versteld staan hoe zeer die twee op elkaar lijken. Monty heeft de join up methode klakkeloos van zijn vader overgenomen. Monty's vader is NIET de bruut zoals Monty hem in zijn boek heeft beschreven.

JOIN-UP heeft Monty van zijn vader geleerd. Alle marketing eromheen is ontsprongen uit het zieke brein van MR, en om aandacht te krijgen in de media.
Het probleem is dat Monty de door hem verzonnen verhalen allemaal zelf is gaan geloven.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:29

Biepmiep schreef:
Volgens mij is de kern van het pobleem van NH dat je er wel boeken over kunt lezen en video e.d kunt zien, maar als je er dan met deze middelen niet uit komt er niemand is die het gewoon kan uitleggen.
Het staat zover weg van alles en dat is jammer.
Daardoor blijft het zweverig.....

Er zijn wel mensen, maar dan ben je een fortuyn kwijt.
(Modde...)


Juist daarom is het zo belangrijk je eigen gevoel hierin te vormen. Je hebt die eigen meningen en standpunten nodig. Ik ben zelf ook een erg onzeker type in het dagelijks leven maar toch als het om de paarden graag, heb ik aan de ene kant graag bevestiging en aan de andere kant weet ik in mijn hart dat het goed is.

Bovendien, leren kun je alleen maar van je eigen fouten. Een ander kan die niet voorj e maken want dan leer je er zelf van. Niet dat je nu je paard moet gaan slaan en denken 'ow fout, dat moet dus niet'. Maar jullie snappen em wel.

Ik weet niet zo heel veel van de 'goeroes'. Van alles een heel klein beetje. Van Voest heb ik een band en een video. Vond ik erg interessant. Het was herkenbaar. Maar ja, juist omdat het herkenbaar is vind ik het leuk te zien dat er meerderen zo omgaan met de dieren maar ga ik er niet bergen geld aan spanderen.

WEet je wel hoeveel zakken muesli zo'n cursus is Lachen))

Niet dat ik negatief tegenover zo'n cursus sta hoor. Van alles is wel wat te leren. Daar gaa the tniet om. Ik heb het geld niet en ik ga het niet afknabbelen van hun kwalitatief hoge voer. Nu vind ik het niet nodig. Misschien als ik ooit megaproblemen met het paard krijg. Tja, dan weet ik ook niet wat ik zou doen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 15:53

Biepmiep:
" Er zijn wel mensen, maar dan ben je een fortuyn kwijt.
(Modde...) "

Om nu het kaf van het koren te scheiden kan ik toch eenieder aanraden om es naar Parelli Himself te gaan kijken.
Die komt op 3 okt in Keulen en het is niet eens zo gek duur: 50 euri voor een dag en evt. groepskorting.
Ik heb hem ooit in Brabant gezien en dat was in ieder geval voldoende om me bij een snuffelavond van Birger Gieseke in Houten (met Modder als knechtje) kotsmisselijk te doen ergeren en om niet ook nog es geld aan Urs Heer weg te gooien.
.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:00

Ik heb Parelli in 1999 gezien in Wanrooy. Ik vond het wel entertaining, maar erg Amerikaans. Maar waar ik het niet zo op heb is dat er altijd wel iemand te kakken wordt gezet van de leerlingen die er bij zo'n demonstratie avond zijn. En die demonstratiedag was geen 50 Euro, ik heb toen geloof ik een tientje betaald?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 18:29

Gut, was dat in '99 nog?
Ben benieuwd of dat dezelfde keer was dat ik er geweest ben.
Hij had toen, behalve Birger, ook een gehandicapt (Duits?) meisje met een Fries bij zich, die ging liggen om vanuit de rol'brommer' gepoetst te worden.
Het plan was, dat ze op kosten van Pret Parelli in de USA te paard geholpen zou worden.
(Sympa of mooi promoverhaal)
Volgens mij kostte die dag iets van 70 of 90 piek?
De snuffelavonden kostten altijd een tientje.

.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:37

Cassidy schreef:
In het boek Horse Whispers and lies staan onder andere de trainingsmethodes van Montys vader. Leg die naast die van Monty neer, en je zult versteld staan hoe zeer die twee op elkaar lijken. Monty heeft de join up methode klakkeloos van zijn vader overgenomen. Monty's vader is NIET de bruut zoals Monty hem in zijn boek heeft beschreven.

JOIN-UP heeft Monty van zijn vader geleerd. Alle marketing eromheen is ontsprongen uit het zieke brein van MR, en om aandacht te krijgen in de media.
Het probleem is dat Monty de door hem verzonnen verhalen allemaal zelf is gaan geloven.


voorop wil ik stellen dat ik niet voor monty ben, maar dat leg ik later uit. ik vraag me wel af waarin die methodes overeenkomen. ik ben niet van plan dat hele boek te lezen (ik ben nooit fanatiek, alleen tegen fanatiekelingen Lachen ), maar zou het kort graag eens horen. imo doet monty het paard lichamelijk nog geestelijk echt pijn, op het eerste zicht (!), terwijl zijn vader de paard daadwerkelijk kapot sloeg, wat je ook op de foto's kan zien.
ik ben tegen monty. nou ja, ja eigenlijk helemaal. in een halfuur breekt hij het paard toch geestelijk. ik geloof dat hij het paard geestelijk DWINGT naar hem te luisteren. ook een methode natuurlijk. en in een halfuur? no way. wat hij met shy boy gedaan heeft vind ik uiterst grof. het paard kón niet meer lopen, en hij zat er drie dagen achteraan. dat noem ik geen join-up. vooral de hype errond, vooral natuurlijk weer die typische amerikanen. je kan een paard zó verwarren met join-up, terwijl wanneer je het hem op lange termijn zou leren, hij perfect zou luisteren.
maar zoals gezegd ben ik ook tegen die mensen die hem openlijk gaan afkraken, ieder zijn mening. ik heb eens met veel bewondering naar roberts gekeken, maar als je dichter kijkt... nope.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:49

na op die site verschillende dingen gelezen te hebben oa dat hij nooit mustangs zou geobserveerd hebben begin ik me serieus vragen te stellen. dat deed ik eerder maar nu...!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:50

ponyzotje schreef:
voorop wil ik stellen dat ik niet voor monty ben, maar dat leg ik later uit. ik vraag me wel af waarin die methodes overeenkomen. ik ben niet van plan dat hele boek te lezen (ik ben nooit fanatiek, alleen tegen fanatiekelingen Lachen ), maar zou het kort graag eens horen. imo doet monty het paard lichamelijk nog geestelijk echt pijn, op het eerste zicht (!), terwijl zijn vader de paard daadwerkelijk kapot sloeg, wat je ook op de foto's kan zien.


Welke foto's? De opnames in de reportage van de BBC waren NIET van Monty's vader.
De foto die gemaakt is van Monty's vader dat hij half op een paard zit dat vastgebonden op de grond ligt is een geintje. Het paard is namelijk gecastreerd en daarom ligt hij vastgebonden op de grond...
Het ligt er helemaal aan wat voor titel zo'n foto meekrijgt. En wat de mensen erin willen zien...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:01

Dat het allemaal niet in een half uur hoeft, dat heeft Monty zelf gezegd. Je kunt er zo lang de tijd voor nemen als je dat zelf goed acht. Alleen tijdens een demonstratie willen mensen snel resultaten zien. Vandaar die twintig a dertig minuten.

Monty's vader heeft ook een soort boek geschreven waarin hij o.a. verteld hoe hij zijn paarden traint. Ik kan het boek Horse Whispers and Lies zo gauw niet vinden, maar achterin staat de beschrijving. Zo gebruikt Monty's vader een vierkante kraal en Monty een ronde. Maar voor de rest laat hij hem ook de nodige rondjes links en rechtsom lopen, totdat het paard langzamer wil...

Boek Horse Whispers and Lies is zeer de moeite waard....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:17

Ik snap echt niet dat dit iemand kan boeien.

Of monty "zijn" methode nou van zijn vader heeft of niet, of ie nou misbruikt is of niet, het zal me echt een rotzorg wezen.

Overigens, WIE zegt dat de verhalen die jij beschrijft WEL waar zijn?
Het lijkt de roddelpers wel zo.

De verhalen van monty zouden niet waar zijn, en waarom zijn die andere verhalen wel waar dan?
Wie zegt dat dat niet geschreven is door iemand die stinkend jalours is? Omdat Monty wel succes heeft, en de schrijver misschien niet?
Of je MR gebruikt of niet, of je ervoor bent of ertegen, het zou me een rotzorg zijn, maar jij cassidy, maakt er zo ongeveer een sport van om die man naar beneden te halen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 22:27

(Stef:) " (...) Of je MR gebruikt of niet, of je ervoor bent of ertegen, het zou me een rotzorg zijn, maar jij cassidy, maakt er zo ongeveer een sport van om die man naar beneden te halen "

En dat zal mij nou weer een rotzorg wezen.
Cassidy geeft haar mening en daar kun je mee doen wat je wilt.
Vrijheid blijheid
en als jij hier geen blijheid vindt, Stef, waarom zoek je die dan niet elders?
.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:33

stef schreef:
Ik snap echt niet dat dit iemand kan boeien.

Of monty "zijn" methode nou van zijn vader heeft of niet, of ie nou misbruikt is of niet, het zal me echt een rotzorg wezen.

Overigens, WIE zegt dat de verhalen die jij beschrijft WEL waar zijn?
Het lijkt de roddelpers wel zo.

De verhalen van monty zouden niet waar zijn, en waarom zijn die andere verhalen wel waar dan?
Wie zegt dat dat niet geschreven is door iemand die stinkend jalours is? Omdat Monty wel succes heeft, en de schrijver misschien niet?
Of je MR gebruikt of niet, of je ervoor bent of ertegen, het zou me een rotzorg zijn, maar jij cassidy, maakt er zo ongeveer een sport van om die man naar beneden te halen


Stef, je moet nog veel leren.

Het feit dat iemand, die zich niet meer kan verdedigen omdat hij is overleden (in dit geval Monty's vader) is, in de grond word getrapt, en dat er mensen uit Monty's familie zijn geweest die de leugens die Monty over zijn vader heeft verspreid willen weerleggen, heeft mij diep geraakt. Die mensen die het boekje over Monty wilden openen waren niet jaloers. Die willen gewoon de waarheid op tafel hebben.

Als jij mij beschuldigd van diefstal, van mishandeling, en van moord, dan kan ik je voor het gerecht dagen wegens smaad. Jij kunt namelijk niet zomaar dingen over mij vertellen zonder dat ik me kan en ga verdedigen.

Iemand die dood is, heeft geen kans meer om zich te verdedigen. Dat moeten anderen voor hem doen. En dat hebben ze in dit geval ook gedaan. Toevallig was dat familie van Monty. Familie die voor de uitzending heel trots op hem waren, maar die na de uitzending zo in het diepst van hun ziel zijn geraakt dat ze geen rust konden vinden voordat de waarheid op tafel kwam.

Hoe veel waarde hecht jij aan waarheid?
Zo te zien niet veel.

Als het nu één persoon is die het boek geschreven heeft, dan zou je gelijk kunnen hebben. Maar zelfs zijn broer kan zich dingen niet herinneren die Monty beweert samen met hem te hebben gedaan. Mensen die in het boek voorkomen, kennen Monty helemaal niet, hebben hem nooit ontmoet. Monty is niet bij de mustangs geweest. Monty is geen stuntman geweest. Hij is nooit die kampioen geweest met paarden die hij beweert te zijn. Nu kun je wel zeggen dat het je geen reet interesseert wat hij wel of niet is geweest, want zijn methode werkt. Maar had je Monty serieus genomen als hij een kantoorbaantje had gehad, en bij lange na niet de paardenman blijkt te zijn die hij beweert te zijn?
Hij beweert hard te hebben gewerkt om daar te komen waar hij nu is, maar getuigen zeggen dat hij soms dagenlang zijn huis niet uitkwam om zijn paarden te rijden.
Hij beweert een goed paardenman te zijn, maar hij bakt er in competities niet veel van.
Hij beweert dat hij de methode Join-up zelf heeft ontwikkeld, in waarheid komt het hele systeem van zijn vader.

Maar blijf jij maar als een blind kip achter Monty aanhollen. Omdat het systeem werkt....Lips are sealed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:39

ik hol achter niemand aan, ik ben niet monty geil, ik gebruik dingen van "goeroes" waar ik wat in zie.

Als ik blind achter monty aan zou hollen, zou ik me denk ik niet op het moment aan het verdiepen zijn in PNH

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:47

En stel dat PNH nou eens niet dat zou zijn wat jij ervan had verwacht? Parelli heeft het allemaal ontwikkeld, dat weten wij, maar stel dat hij alles zou hebben gestolen?

Als iemand een uitvinding doet, dan kan hij daar patent op aanvragen.
Intellectueel bezit is niet te patenteren. Mensen die een uitvinding doen en daar geen patent op aanvragen, riskeren dat een ander hun werk pikt, hun ideeen kopieert.

Als jij een zadel hebt, en dat wordt gestolen, dan dien jij een aanklacht in.
Als jij jarenlang op een systeem hebt gewerkt, en dat wordt gestolen, dan heb je helemaal niets in te brengen.

Dat het je niet interesseert zegt helaas meer over jouw dan je zelf zou willen weten, Stef.

Jij zult jezelf nog tegenkomen bij PNH.