Wanneer weer rijden na geboorte veulen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Wanneer weer rijden na geboorte veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 19:26

Mijn verzorgpony heeft vorige week een veulen gehad, nu vraag ik me af wanneer ik weer kan rijden. Het is een grote maat shetlander, nou rijd ik er niet echt op, alleen een beetje stappen en soms een drafje. Maar omdat ze nogal vervelend was omdat er lang niet op haar gereden is (nog voor dat ze drachtig was) wil ik met haar overnieuw beginnen. Nu vraag ik me af vanaf wanneer dat kan.

Alvast bedankt.


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:45

Ik zat er na een weekje al op, helaas niet eerder want ik was op vakantie.
Gewoon rustig opbouwen, stap er morgen maar weer eens op zou ik zeggen.
Vraag het ook maar even aan de eigenaar, misschien vindt hij het veel te vroeg.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:50

ik zou een beetje kijken naar de pony. misschien is het absoluut niet slecht haar een weekje rust te gunnen. een vrouw ligt toch ook een aantal dagen plat voor ze weer rustig aan het werk gaat.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:08

Als de pony een actieve indruk maakt, je iig kunt zien dat ze niet helemaal kapot meer is, kan je er best weer op gaan zitten. Ik zou het wel zonder zadel doen, en beginnen met bijv 2 rondjes stappen. Zo kan je het elke dag een beetje uitbreiden. Als je pony aangeeft dat ze er nog niet aan toe is, wel stoppen.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 12:22

Ze is dus wel vrij moeilijk met rijden, maar hoe weet ik dan of het te vroeg voor haar is of dat ze gewoon geen zin heeft...
Toen ik er 1 keer op ging zitten voordat ze was bevallen ging ze helemaal rondjes draaien en bokken(dat was ook zonder zadel) Verward
Of de pony is gewoon vaag... Haha!