Is mennen minderwaardig?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Is mennen minderwaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 16:09

ik zet het hier bij pp neer omdat ik graag reacties wil van mensen die dressuur rijden of springen,of iig niet zelf mennen.want mijn vraag is dus:kijken jullie(niet-menners)neer op het mennen?
soms krijg ik namelijk weleens dat idee,dat erop neergekeken wordt,dat ruiters denken:o maar zij ment alleen maar.
net alsof mennen zo gemakkelijk zou zijn dat dat geen kunst is(zoals bijv. bij dressuur echt van dressuurkunst wordt gesproken)en dat dat dus niet bijzonder is.
graag reacties


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:12

Helaas, ik wilde reageren maar ik mag niet...
Ik men nl zelf ook.
Maar ik rijd ook dressuur en ik spring ook, dus mijn paardje heeft lekker veel afwisseling.
Ik kijk er in ieder geval zelf niet minderwaardig tegenaan.
Zo, lekker toch stiekum even m'n mening gegeven Haha! !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:12

Ik kijk niet op mennen neer,
ik vind er alleen geen hol aan.
Ik mis de spanning die ik krijg bij het rijden onder het zadel en met name het contact mis ik altijd enorm.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:14

Nou ik heb net zoveel respect voor menners als voor alle ander disciplines in de paardensport........Ik vind het zelfs wel leuk. Vroeger heb ik ook wel eens gemend. ik vond het leuk.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 16:15

Nouvel schreef:
Helaas, ik wilde reageren maar ik mag niet...
Ik men nl zelf ook.

iedereen zijn mening is meer dan welkom!dus graag zelfs,maar het gaat mij er ook om meningen van niet menners erbij te krijgen!dusse tnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:24

Nee hoor, het is helemaal niet minder.

Alleen ik geef toe dat het mij persoonlijk niet trekt en ik heb er ook absoluut geen verstand van wat er allemaal bij komt kijken.

Maar als je tegen mensen zegt die niet paardrijden, krijg je ook een reactie van, je hoeft er alleen maar op te zitten het paard loopt vanzelf wel.

Ik denk dat ik de ruiters op dit forum niet hoef te zeggen dat, dat bullsjit is

Zo zal het bij mennen ook wel zijn, je kent het niet, dus hebt niet in de gaten wat er allebij bij komt kijken.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:32

Ieder zijn hobby, zeg ik altijd maar Knipoog .Zo is het toch met alles, als iedereen hetzelfde leuk zou vinden zou het maar wat saai worden op deze aardkl**t.

Dit komt gewoon overal voor, helaas is het soms de aard van het "beestje" Scheve mond . Neerkijken op een ander om zichzelf beter te voelen.

Zelf heb ik ook wel eens gemend en vond het best leuk om te doen, en wie weet ooit komt er een tijd dat ik niet meer kan rijden en dan kan ik altijd nog mennen, maar nu vind ik het rijden nog veel te leuk .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:34

Sjuimpje schreef:
Ik kijk niet op mennen neer...Ik mis de spanning die ik krijg bij het rijden onder het zadel...
hmm... ik heb 1 keer gemend en ik scheet bijna in mijn broek zo spannend vond ik het. ik vind het prachtig mooi en ik vind het minstens net zo kunstig als GP dressuur als er 6 of meer paarden keurig netjes en gehoorzaam voor de kar lopen. dus mijn antwoord nee zeker niet minder.

Amor Vincit Omnia

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:37

runningkawa schreef:
Nee hoor, het is helemaal niet minder.

Alleen ik geef toe dat het mij persoonlijk niet trekt en ik heb er ook absoluut geen verstand van wat er allemaal bij komt kijken.

Maar als je tegen mensen zegt die niet paardrijden, krijg je ook een reactie van, je hoeft er alleen maar op te zitten het paard loopt vanzelf wel.

Ik denk dat ik de ruiters op dit forum niet hoef te zeggen dat, dat bullsjit is

Zo zal het bij mennen ook wel zijn, je kent het niet, dus hebt niet in de gaten wat er allebij bij komt kijken.


Amen Haha!

Brabantse Fries ;)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:52

Ik kijk niet op het mennen neer, alhoewel ik net zoals sommige anderen het gevoel van een paard onder mijn "hol" zo geweldig vindt.

Maar ik wil het wel met de tijd gaan leren.
Ik heb gelezen dat ook veel mensen begonnen zijn met mennen omdat ze niet meer konden rijden, dus om achter de hand te houden en voor de afwisseling vindt ik het toch echt wel de moeite om te leren.

En het zal niet minder moeilijk zijn, je hebt immers nog steeds te maken met een dier, en alleen nog maar de leidsels en je stemhulpen om "indruk" op zo'n dier te maken.

Dus misschine is het juist wel moeilijker, maar daar kom ik dan vanzelf ooit wel achter toch?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:07

Ik kijk niet neer op mennen.
Ik heb het zelf nooit gedaan, dus heb er geen ervaring mee.

En eerlijkgezegd kijk ik wel een beetje op naar de mensen die kunnen mennen, want het lijkt mij ook moeilijk, om zo van op de bok, toch die controle over het paard te houden. En het paard toch nog steeds aan te voelen enzo.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:08

Ik kijk niet op mennen neer, alleen persoonlijk vind ik 'gewoon' rijden leuker. Zal denk ook wel komen doordat ik het nog nooit geprobeerd heb en het me eigenlijk ook niet echt trekt. Maar maybe dat ik wel helemaal verslaafd raak als ik het toch eens probeer! En trouwens, waarom neerkijken op mensen die in principe met hetzelfde dier werken als jij? Het is alleen net ff anders, maar daarom niet minder!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:09

nee ik kijk er nie op neer.
Ik vind het heel leuk op te zien!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:10

Laatst zat ik toevallig in het proevenboekje eens te kijken naar de menproeven, die vielen me toch behoorlijk tegen!!
Ik kijk zeker niet meer neer op mennen, als ik dat ooit al gedaan heb.

En vroeger als kind heb ik veel huifkartochten gedaan, super!! Een marathon meemaken lijkt me echt super. Zit alleen met een kans ik dat ik het doodeng vind Scheve mond Haha!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:16

Het is gewoon een hele andere wereld. Laats hadden ze op de drafbaan in Wolvega ook een menconcours tussendoor. Eigenlijk hetzelfde: paard voor de wagen, maar zo'n verschil in het soort mensen dat er op af komt... Ik heb wel eens op de sulky gezeten, en ga het binnenkort ook weer doen. Ik vind het ook ontzettend spannend, maar heb dan ook wel het idee dat je minder te zeggen hebt over het paard wanneer je erachter zit als wanneer je erop zit

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:30

Ik kijk ook absoluut niet op mennen neer Knipoog Ik groom zelf bij Bertus op de kar.
Zelf heb ik ook wel eens een pony voor de wagen gestuurd en ook ik vind het een kunst om een pony voor de wagen goed en mooi aan het lopen te krijgen. Het is net als dressuur / western, alleen omdat je nog minder contact met het paardenlijf hebt is het moeilijker en spannender. Jij en je pony moeten elkaar namelijk volkomen vertrouwen.
In elke tak van paardensport zit iets spannends, als je het doel ervan maar begrijpt.

Om eerlijk te zijn leek mennen mij ook saai, tot ik een keer zelf de leidsels in handen kreeg!!! Haha!
Iedereen zou het eigenlijk een keertje moeten proberen...

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:32

Nu ik zelf ook men begin ik zelf op te kijken naar de betere menners. Het lijkt zo makkelijk maar vind het zelf veel moeilijker dan het rijden. En er zijn weinig paarden waar ik niet op stap maar er zijn er heel veel die ik nooit zelf voor de kar zou willen hebben.
Ik vind het verschrikkelijk leuk om te doen. Juist omdat Dennis zo verschrikkelijk lekker ging. Hij liep voor de kar vele malen beter dan onder het zadel en het ging echt toppie. Maar als er met het mennen wat gebeurd gaat het ook goed fout. Met rijden is dat veel minder. Ik ben vaak genoeg van paarden afgestuiterd. Heb zelfs een keer 2 dagen op de IC en in 8 dagen in het ziekenhuis(en 2 maanden helemaal uitgeschakeld kwa rijden, uitmesten en zelfs naar school gaan) maar dat doe ik nog steeds vrolijk. Ik heb nu 2x iets naars voor de kar mee gemaakt zonder 'schade' en vind het nu zelfs dood eng.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:44

Waarom zou dat minderwaardig zijn? Ikzelf vind het ook niet echt heel leuk maar wel mooi om te zien. En ik heb respect voor hen die het kunnen. EN ik heb het een keertje gedaan Haha! .

Maar dat zeggen veel mensen van endurance ook. 'Oh zij enduranced want ze kan niet springen of dressuren'. oliebol, in mijn geval hebben ze wel een beetje gelijk:D alleen is endurance niet iets wa tik doe omdat ik niet KAN dressuren maar gewoon omdat ik dressuure n springen niet leuk vind.

'Paint' it 'Black'

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:58

Antoinette schreef:
Laatst zat ik toevallig in het proevenboekje eens te kijken naar de menproeven, die vielen me toch behoorlijk tegen!!


Dat dacht ik nou ook toen ik vorige week mijn eerste (onderlinge) wedstrijd reed, pfff dat was echt wennen! Maar ik ga er zeker in door Haha! Menwedstrijden zijn echt gaaf, op marathonwedstrijden is het altijd best wel druk in deze regio.

Ik vind mennen niet minderwaarig hoor, maar een mooie sport om te zien, net als andere paardensporten. Naast mennen dressuur ik ook gewoon onder de man, en dat blijf ik wel doen Haha! Vind het allebei leuk Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:59

als er iets is wat ik ooit nog eens graag zou willen leren is het wel mennen. Ik vind het fantastisch om te zien en het lijkt me geweldig om te kunnen.
Op mijn huidige stal zijn er maar twee paarden 'fultime' onder zadel en de rest loopt voor de koets.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:05

ik kijk niet neer op mensen die mennen hoor, ik kijk allee neer op mensen die op andere mensen neerkijken(vage zin maar ja!0

mennen vind ik alleen niet zo leuk als gewoon rijden
maar ja zo vond ik vroeger 'saaie' bosritjes ook niet leuk en wilde ik springen en goed dressuren

nu vind ik die hele lange buitenritten zo supergaaf!!
en bv endurance, ja dat lijkt me wel leuk, maar toch ook weer niet echt geweldig, en western trekt me ook niet, maar ik vind western wel leuk om naar te kjken, maar dan wel die trail en niet dat snellere(als ik t helemaal fout zeg komt dat omdat ik er echt nix van weet)
vind al die slidings enzo niet leuk om te zien, maar dat vind ik ook niet van he springenw aar er gruwelijk in de mond wordt getrokken, vind k sneu voor de beestjes, vandaar dat dressuur met aanspreekt denk ik, dat hoort er allemaal beheerst en vriendelijk enzo uit te zien(maar ja als je t losrijden soms ziet Lips are sealed )

maar ik vind eigenlijk stiekem alles wat met paarden te maken heeft wel leuk en kijk ook nergens op neer(maar ook bv hondensport vind ik gaaf!)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:28

Ik men samen met mijn vader meestal 1x per week met Tos
Tos kent alles voor de kar en is heel makkelijk, schrikt niet en luisterd perfect. ik vind het leuk, altijd gezellig met zijn 2e door de bossen crossen.
Vele mensen denken bij mennen saai, ze zien een ruituigje door het dorp stappen en denken dat we zo uren rondstappen... Maar ja staat te kijken hoe hard we door het bs scheuren Knipoog

Ik rij dressuur, spring, rij buiten en men... En sta met voornamelijk dressuurruiters p stal, en de tot vorige week enigste met een koudbloed maar niemand kijkt er op neer. Maar bij osn op stal is niemand beter of slechter ofzo, gewoon een super sfeertje. En ze vinden het allemaal hartstikke leuk.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:47

Juist niet, ik mag daar graag naar kijken juist. Zeker als ze er serieus mee bezig zijn, dus ook in de bak dressuurmatig trainen enzo.
Ik ben ook altijd dol op stalgenoten die mennen want ik wil altijd zo graag mee op het karretje Haha! vind ik helemaal top! Lekker naar de paardenkont kijken, het vrolijke klippediekloppedie over de weg, dat fijne stille contact van de leidsels, en de attente paarden die op elk stemgeluidje reageren en met de oren draaien. Heerlijk juist!

Ik wilde dat die gele merrie van mij in het tuig kon, ik weet bijna wel zeker dat ik net zo veel met m'n karretje zou rijden als onder het zadel. Maar helaas, Mileen wordt helemaal krankzinnig als je d'r tussen de bomen zet. Ze is vroeger betuigd, maar ik geloof niet dat dat erg zachtzinnig gebeurd is....

Om een lang verhaal kort te maken: nee, ik kijk er niet op neer. Goed en mooi mennen is een Kunst, net als mooi dressuurrijden, of western, of springen etc.

(En trouwens als ik die paarden soms zie lopen, met een mooie lichte aanleuning, mooi ondertredende achterhand en trotse werkhouding, dan denk ik dat nog veel ruiters een zware dobber hebben om hun paard zo lekker te laten lopen in het werk)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:15

Natuurlijk kijk ik niet neer op menners! Waarom zou ik...zij hoiuden ook van de paardensport alleen dan een andere tak...en ik vind niet dat mennen nou veel makkelijker ofso is dan springen of dressuur Haha!

Your stairway lies on the whispering wind


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:38

Ik kijk zeker niet neer op menners. Ik kijk wel neer op mensen die het altijd beter weten maar ondertussen zijn of haar paard in de krul trekken etc..Jullie begrijpen het vast wel.

Toen ik Julius kreeg dacht ik dat mennen niets voor mij zou zijn. Julius kon het heel goed. Dus toch maar eens ingespannen en de bak rondgestuurd. jeetje wat viel dat tegen. En wat een kwal kan die Julius zijn. Net zoals onder het zadel. Ik vond het veel toffer om er langs te zitten. had echt het idee dat ik er niets van bakte.

Later ook nog eens gemend met een belg. Met een volle huifkar met twintig mensen erin. Hartsikken leuk! Wel bijna een lantaarnpaal eruit gereden maar alles ging nog net goed. *pfieuw*

Ik vind mennen dus wel leuk. Karan kan het ook. Maar het is helaas zo duur! het tuig, het karretje. Dus daarom zal ik het niet zo vlu gaan doen.

Hoewel....het tuig ligt klaar en er staat een karretje dat ik zo kan lenen. Dus wie weet?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Hanjan, Sanne_com en 32 bezoekers