Iets met de mond van Blacky?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Iets met de mond van Blacky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 01:59

Vanmiddag ben ik naar Blacky geweest. Echt heet daar zeg, Blacky staat de hele middag midden in de zon. Lekker met een zwarte vacht
Al die dazen zaten met zwermen op hem....wij al die beesten steeds van hem afslaan. Maarja toen kwamen ze ook op ons af Boos! zo zielig gewoon. En die hoeven
Maarja nu gaat ie steeds met zijn mond op en neer zeg maar, lijkt op kauwen. Maar ik hoor steeds iets knakken zeg maar..wat kan dit zijn?

Ohja ik wil nu een spulletje gaan kopen...van 22 euro en dat moet je 10 dagen 1 keer per dag opsmeren. En dan na die 10 dagen moet de jeuk schijnbaar over zijn en de wonden veel minder. Daarna moet je een boett deken opdoen. Dus dat wil ik nu gaan proberen.
(Blacky heeft erge zomereczeem)

Liefs Sun

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 02:04

ik zou je niet kunne vertellen wat hij heeft aan zijn mond :N
arm paardje echt nog maar goed dat hij jou heeft, anders was hij helemaal verloren. Heb je nog niets van de dierenbescherming gehoord?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 02:07

Renske20 hier op bokt had de dierenbescherming vandaag nog gebelt. Ze kreeg zo'n chagrijnige man aan de telefoon. Maar ze heeft hem zover gekregen dat hij in de computer keek. Ik geloof dat hij zei dat hij er niks van af wist en dat ze geduld moest hebben
Dus over 4 weken moet ze weer terug bellen (oja Renske als het niet klopt wat ik nu vertel zal het wel liggen aan omdat het zo laat is)

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:12

ik had idd en chaggie man aan de telefoon, z collega ging over blacky, maar die was er niet, dus ik net zo lang doorvragen tot ie in de computer ging kijken, want ik wilde wel weten of ze alle info+de foto's van blacky's wonden enzo hadden gehad, nou toen zei hij dus dat ik 4 weken na de dag waarop ik de melding had gedaa terug mocht bellen, en dat hij nu dus nog nix wist

maar 18 juni had ik de melding gedaan, dus rond 15 juli bel ik ze, had al een keer eerder gebeld om het adres waar blacky staat goed door te geven, toen had ik een superaardige vrouw aan de telefoon en die wist er vanalles van enzo

maar je we wachten maar af!

ik denk niet dat ie erge last van zn mond ofzo heeft, want dan zou hij juist zn mond niet bewegen, Quentin heeft vaak haken aan zn kiezen en nu weer een ontsteking in zn mond, die houdt zn mond zo stil mogelijk

maar wat t wel kan zijn weet ik niet, maar toen ik er van de week was, toen was ie ook allemaal met zn mond bezig, alsof ie aan t eten was leek het wel.

maar wat ik me nog ff afvraag he, hij staat nu op dat kort gemaaide gras, maar nu krijgt hij denk ik weer te weinig eten, want t gras is echt helemaal superkort, en ik weet niet of hij hooi ofzo bijgevoerd krijgt?

eigenlijk zou hij steeds een stukje van t verse gras moeten kunnen eten, dus dat t stroomdraad steeds een meter ofzo wordt verschoven.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:42

hmm als er nou eens meer mensen van bokt bellen? zou het dan helpen? echt stom dat de dierenbeschermingt zo vreselijk langzaam is!!!

Dag lieve mama...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 14:06

Idd Renske het lijkt net alsof ie dan aan het eten is. Dat korte heeft hij helemaal kaal gegeten. Maar mag hij nu weer gewoon eiwitten binnen krijgen?
Ik zou niet weten wat ik hem bij moet voeren dan.

Misschien helpt het wel als er meer mensen van bokt bellen. Je kunt het altijd proberen.

Ik ga er maandag weer heen.....
Ik was eigelijk van plan vrijdag foto's maken maar was helemaal de digi vergeten. Lekker stom dus. Maar de wonden waren nu wel dicht maar hij heeft geen manen meer.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:08

VIER WEKEN? Wat een kloteinstelling. Dat is al de zoveelste ervaring die ik hoor. Waar is die DB nou voor? Dat beest heeft hulp nodig. Nou weet ik weer waarom ik niet doneer. Sorry moet effe mijn frustratie kwijt. Ze weten wel mensen te bezoeken die toevallig 1 kat teveel hebben of 1 hond maar de boel brandschoon hebben maar als een dier echt in nood is. Bah. Goed dat het diertje jou nog heeft Sunshine. Hulde voor jou.

'Paint' it 'Black'

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:51

tsja, de dag nadat ik gad gemaikld kreeg ik keruig een brief van hun, dat ze het gingen onderzoeken en dat ik n 4 weken terug kon bellen(dus niet dat ze pas na 4 weken iets gaan doen)

toen ik belde om te vragen of het precieze adres wel in mn mail stondm, had ik een aardige vrouw aan de telefoon, die ook meteen wist welke pony ik bedoelde, en dat de DB daar al een paar keer was geweest

van haar mocht ik eind vd week terugbellen, dan naar een ander nummer, naar de hoofdinspectie, daar kreeg ik dus die man aan de telefoon, die zei dat zn collega er mee bezig was.
maar ik wacht ff nog 2 weken af dan bel ik weer, en dan ga ik net zolang door tot ze iets doen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:29

Ik ben blij voor dat beestje dat hij jou heeft. En ik hoop dat ze die eigenaar nou eens serieus aan gaan pakken.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:46

oh oh oh het schiet echt niet op he met die db doen er mensen hun best en dan krijg je dit wat is het nummer ik zal ook ff bellen en hoe breng ik hun aan hun verstand wie blacky is moet ik een adres doorgeven ??? ik hoor het graag xx es

Nala_Oud
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:08

Beste bokkers,als jullie nu allemaal eens naar de dierenbescherming mailden,misschien word er dan wel iets voor Blacky gedaan!
Ik ben de moeder van Sunshine en we staan gewoon machteloos,de vrouw van de dierenbescherming is echt heel aardig maar ja we komen zo echt niet verder! Ze gaan kijken maar dan word hij weer gewaarschuwd en daar moet Blacky en wij het mee doen,het is echt zielig hoe het beestje er bij staat we blijven de dazen dood slaan zo dat hij ff wat gras kan eten(dat kleine beetje) wat er nu staat dan,hadden we maar meer geld dan konden wij hem nu een boetdeken om doen,maar dat is helaas niet het geval.Beste Bokkers willen jullie ons mee helpen om de dierenbescherming in te laten zien dat dit zo niet langer kan! Blacky gaat daar dood als het zo door gaat. Groetjes Nala. Huilen .

i love Horses and Dogs.


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:14

pb me anders ff waar hij staat, adres enz, en waar ik heen moet mailen.... en misschien ff een aparte tpoic maken met mailen voor blacky?

Dag lieve mama...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:12

Ik heb de foto's gezien van Blacky. Tja zijn hoeven zijn veel te lang en ook zijn zomer eczeem ziet er niet goed uit.

Je hebt de dierenbescherming gebeld en dat is heel goed. Zij lossen het wel op. Ze hebben immers verstand van zaken. Ook wat ze mogen doen, wettelijk gezien.

Wat niet zo slim is om nu heel bokt te laten bellen. Ten eerste hebben bokkers de pony niet IRL gezien en dus kunnen ze helemaal niets tegen de dierenbescherming zeggen. Informatie telt alleen uit eerste hand.

Ze doen echt wat ze kunnen en ik kan heel goed begrijpen dat ze horendol worden als bokkers ze gaan bellen. Daarbij kunnen ze hun tijd wel beter besteden.

Dus...helaas..je moet het zelf doen. Wel kun je je verhaal hier vertellen zodat andere bokkers je advies kunnen geven en met je kunnen meeleven. Ik kan heel goed begrijpen dat het je erg stoort en dat je er heel erg mee zit.

Maarre waarom bel je zelf de hoesmid niet?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:17

ik denk dat het idd niet slim is als iedereen massaal gaat bellen, wacht nog even de komende 2 weken af, dan is mij beloofd dat ze meer zouden weten, mochten ze dan nog helemaal niets hebben gedaan, ja dan kunnen we beter wel massaal gaan bellen/mailen maar op dit moment wordt er aan gewerkt, en als we nu allemaal gaan bellen/mailen houden we hun van t werk af waar ze eigenlijk mee bezig horen te zijn!

en heike, als sunshine zelf de hoefsmid laat komen, moet ze die zelf betalen en zal de eigenaar denken van goh dat is makkelijk! en als zn hoeven er goed verzorgd uitzien heeft de dierenbescherming al een reden minder om hem daar weg te halen....

ik heb blacky een paar keer in het echt gezien, en dat ziet er dus echt nog veel erger uit als op de foto's

als de dierenbescherming blacky daar niet weghaalt, en de eigenaar alleen maar weer een waarschuwing krijgt kunnen we misschien hier op bokt proberen geld in te zamelen voor een boett deken, zodat hij in elk geval minder last krijgt van alle dazen en van zn zomereczeem, mijn paarden hebben die deken nu ook op, en mn pony, die heeft ook erge zomereczeem, schuurt al bijna niet meer, maar a ik heb ook geen geld om zomaar even nog zo'n deken te kopen, die 2 voor die van mij kostte me al handen vol geld!

maar hoe erg het voor blacky ook is, nog 2 weken afwachten en dan wordt er hopelijk iets aan gedaan.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 10:28

Er kunnen al wel wat mensen bellen maar niet al te veel. Maar voor de mensen die toch willen mailen: l.dijkstra@tm.tue.nl


Fasel: Ja idd, als er echt een keer een dier in nood is zijn ze er niet
Ik kan dit zo echt niet meer aanzien hij Blacky daar staat. Vooral als je weer naar huis kijkt hij je zo na van: Niet weg gaan...
Echt zo zielig...ik hoop dat er deze keer eens echt iets gedaan word.

Maar we houden jullie op de hoogte...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:04

aaa, die blacky

is dat happen niet lucht zuigen?
veel succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:13

Nala: heb je een mailadres?? En anders publiciteit zoeken.
Sunshine: ik kan me je frustraties echt heel goed voorstellen. Wat moet dat een verdriet geven. Als jullie mij de gegevens van Blacky geven dan stuur ik zeer zeker een mailtje. Heb ervaringen genoeg gehad met de DB. Gelukkig maar 1 keer een echt eigen ervaring waar ze een melding hadden binnen gekregen en DEZELFDE DAG nog zijn komen kijken bij mij. Mijn katten zaten slecht en kregen geen water en eten enzo. Ze zijn weggegaan vol schaamte. Ik zei nog tegen ze 'dat jullie komen kijken prima. Mag van mij wekelijks, maar ga in hemelsnaam eens achter meldingen aan die WEL gegrond zijn en niet die van jaloerse concurrentkattenfokkers'.

'Paint' it 'Black'

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 13:10

Het mail adres van de DB heb ik hier al eens neergezet...een paar reacties terug.


Fairie: Ik denk niet dat het dat is...
Het lijkt net of er steeds iets knakt dan...heel raar.


Fasel: Ik zal je een PBtje sturen met de gegevens van Blacky.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:02

ik heb deze week antiexceem zal ik het maar noemen gekocht voor hem!
ik ben sunshines zus!

het spul heet sweet ich healer ofzoiets in ieder geval!
is wel 22 euro maar goed maakt niet uit!
verder een wormkuur, furexel Scheve mond

hopen dat dat helpt

Be My Hero Paul

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:12

sweet itch heb ik ook gehad voor mn pony, dat hielp heel goed, maar na een week het te hebben gebruikt zaten er soort plakkerige restjes in de manen, en ging ze daardoor weer schuren, dus als blacky dat ook heeft moet je ff kijken of je zn manen kan wassen(met betadine shampoo)

nog 2 weekjes geduld en dan weet ik hopelijk meer van de dierenbescherming!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: astrea, Doppers, E4D, Esta_negra, fantj3, JorineV, Ketly, LaDonna75, Lizenlotte, luca_sun, MariekeS_, meiske04, Mitch_Beauty, nick_en_ik, Rose94, Salinah, YvonneV en 88 bezoekers