(NH) cursus volgen zonder paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

(NH) cursus volgen zonder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 14:01

Ik ben de laatste tijd zeer geinteresseerd geraakt in NHS en ik wil de grondbeginselen hiervan dan ook erg graag leren.

Aangezien ik momenteel geen paard tot mijn beschikking heb om zelf met een boekje mee te gaan aanklooien (voor zover dat uberhaupt al verstandig is) zat ik te denken aan een cursus.
Momenteel kan ik er dus in praktische zin misschien niet zo heel veel mee (omdat ik dus ff geen (verzorg-)paard heb), maar ik denk dat het mij zal helpen in het verder begrijpen van het paard en later zal het me ook op het praktische vlak goed van pas komen.

Wie kan mij vertellen in hoeverre zo'n cursus uberhaupt zinnig is voor mij (dit dan graag wel een beetje goed beargumenteren aub), of dat ik beter gewoon een boekje kan kopen. En als het zinnig is, heeft er iemand goeie tips van mensen die dit soort dingen organiseren?


sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:35

ik denk dat het heel zinnig is, het enige probleem is, dat er naar mijn weten niet echt cursussen gegeven worden die je zonder eigen paard kan volgen. Ik geloof wel iets in belgie, maar daar heb ik een aantal mensen van gehoord, die het helemaal niets vonden. Misschien kan je op de nh lijsten zeggen dat je een verzorgpaard zoekt. Ik zoek namelijk iemand, maar helaas woon je niet echt in de buurt....
ik zou daarnaast er gewoon veel over lezen, ik doe zelf parelli (daar zijn trouwens leuke demo's van, kan je gewoon gaan kijken zonder paard), maar het boek van hempfling vond ik ook echt geweldig, maar vooral om ernaast te hebben.
Emiel voest z'n boek is ook leuk, vooral het eerste gedeelte gaat over hoe een paard denkt, maar hij gaat niet zo ver met rijden, en het is minder stapsgewijs als parelli. maar wel goedkoper en nederlands......

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:36

Kijk maar eens op www.parelli.nl daar staan alle datum's voor alle clinic's van de basisbeginselen er is er volgens mij tussenn 23 en 27 jullie een weekend en een avond waar ze alles uitleggen dat weekend zie je en kijkers en mensen met hun eigen paard.Dus je ziet ook wat je leert.Heel erg leerzaam!Veel succes!!!Iedere maand zijn er wel van die avonden of weekenden.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:39

ja, je kunt inderdaad ook gewoon gaan kijken bij een clinic, daar leer je zelfs nog meer van dan dat je meedoet met je paard,
ik denk zelfs dat je er meer van leert als je met NH eerst begint met kijken, in het begin ga je toch dingen fout doen, en als je dan ziet hoe andere mensen dingen al hebben opgelost, dan scheelt dat heel veel.

was bij mij wel zo.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 17:35

ja dat is dus 1 van de redenen waarom ik het niet "puur uit het boek" wil leren en juist liefst met begeleiding enzo. maar die clinics is idd een goed idee, tx Lachen

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:17

Ik geef ook lessen, aan mensen zonder paard, maar dan niet aan huis. dan worden het prive lessen bij mij thuis. wel goedd ervaringen mee, ik heb een haflinger die zich uitstekend leent voor deze lessen omdat hij zich niet snel laat kennen vooral niet bij nieuwe mensen.

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 15:34

en wat mag dat ongeveer kosten?


klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:46

bij mij zijn lessen 10 euro voor prive lessen in balgoij ( bij nijmegen in de buurt) van 3/4 tot 1 uur, daarbij moet je denken aan voorbeelden en vooral veel zelf doen met mijn heflinger

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:02

In Arnhem, op stal Mansour kan je lessen volgen met de manegepaarden. Er zijn dag- en weekendcursussen en het is een steunpunt van Emiel Voest. Op www.mansour.nl kan je meer info vinden. Manege sfeer is prettig en vriendelijk.
Overigens is manege de Treek in Leusden ook een steunpunt, maar of die cursussen geven zonder paard weet ik niet.

In drente, bij het Balingehof kan je ook workshops volgen zonder een eigen paard te hebben. Heb een keer een demo van gezien en de mensen komen sympatiek en terzake kundig over. Afdres: www.balingehof.nl

En verder is Petra Rossler (www.paardvriendelijkrijden.nl) een aanrader. Maar ik weet niet of zij ook lesgeeft zonder eigen paard. Dat zou je dan even moeten informeren.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers