echte PECH wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

echte PECH wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 22:00

nou gister zondag dus, had ik wedstrijd in Horst.
ik kon mij herinneren dat het een fijn terrein was want vorig jaar hield Castenray daar oko haar wedstrijd, helaas was concours Horst niet zo goed georganiseerd.

we moesten met de trailer gaan aangezien de eigenaar van de vrachtwagen ook op wedstrijd moest (2-span).
Jaquar is de trailer niet echt gewend, maar hij liet zo goed laden enzo. (toen we hem net hadden, liep hij er wel op, maar nog veel sneller er direct weer af, haha, nu dus niet meer, gelukkig)

nou we hadden daar dus bijgeschreven en aan mij werd doorgegeven, ja het springen begint om half 11, dan moet jij rond half 12. en dan tegen kwart voor 3 dressuur.
nou kwamen daar aan, bleek dat ik minstens een uur later moest starten. ik al balen natuurlijk, maar goed pa en ik wat rond gelopen op die wedstrijd, komen we trg bij de trailer, na nog geen 30 min, staat m'n paardje daar zeik maar dan ook echt zeike nat van het zweet, er lag gewoon water op de grond van de trailer, vliegendeken zeikenat! echt kei zielig! ik zeg tegen pa zo kan hij niet blijven staan, maarja ik moest ook nog lang niet rijden, hem toch maar eraf gehaald, en hem drooggestapt, maar ik kon hem moeilijk de hele tijd meenemen, daar is hij te druk voor.

bij het springen vertelde ze ons dat het nog wel ff kon duren eer dat ik aan de beurt was, dus dat ik eerst dressuur kon rijden, nou jaquar opgezadeld en ermee gaan stappen, pa nog eens gevraagd, lagen ze bij dressuur ook achter, kon ik eerst springen, hup wij hem weer omgezadeld, en ja mijn rubriek (E-B) zou voor de défile zijn en jawel je raad het al, die kwam daarna pa, weer wachten, had ondertussen al weer 2 x los moeten rijden. ik zat er vanaf 1 uur op en het was onderhand alweer ik schat 3 uur, jaggie begon langzaam aan moe te worden, maar het viel nog mee. toen ik bijna moest springen,ja je kunt ook nu dressuur rijden zeide ze daar, ik zeg dacht je nou echt dat ik nog 2 x ging omzadelen! ze waren ondertussen al bij startnum 4 bij de dressuur en ik was num 8 geloof ik. nou losgesprongen, het parcours in, gelukkig was hij in het parcours wel zeer voorwaarts, had helaas wel 8 strafpnt, 1 balke, 1 weigering, kwame 1 x niet uit daardoor dat balkje en ja die ene hindernis was eng joh Knipoog!maar goed hgij sprong super en was heel tevreden, maar had verder geen prijs, trouwens ook niet op gewacht ofzo.

toen weer omgezadeld, snel ff goed in de hand gereden en jaggie werd echt moe, maar vond hem toch lekker lopen, nou ik km me daar de ring in, werd steeds langzamer, kon hem helemaal niet meer van achter bijrijden en reageerde slecht op ,m'n been, ik kom binnen ik groet ik draaf weg en ineens plotsklaps, begin ie onregelmatig te lopen, kei raar, 1ste deel van de proef last van gehad daarna ineens weer over????
je zag het in de middendraf niet. ik denk dan ook dat het echt was omdat hij TE moe was, heb daarna de jury nog gesproken, had nog wat opmerking en wilde mij eigenlijk uitsluite,maar tochmaar niet gedaan vond ie zo zielig. kreeg ik m'n punten 148, goed kon me voorstellen dat ik niet veeel punten zou krijgen, maar toch wel un WP! ik bedeol middendraf ging goed je zag niks eraan, schouderbinnewaarts ging goed, galop ging goed, alleeen 2 voltes gingen minder, maar die knakker had je gewoon overal op afgestraft omdat hij in het begin ff onregelmatig had gelopen! gewoon echt op alles! zei hij ook nog tegen mij ja ik heb commentaar er bijgezet, nou ik zeg het je, allemaal zo onregelmatig etc en dat 3/4 x en verder geen 1 commentaar wat er dan ooo zo fout was,ik snapte er niks van, had zo iets van...

het zal wel, maar ik heb nu dus zo veel spijt dat ik die proef nog gereden heb! had beter direct naar huis kunnen gaan, als het aan mij ligt start ik nooit meer op die wedstrijd, had in totaal 4 uur ofzo op m'n pony gezeten!
oja heb gister nog gekeken, hij had niks aan zijn been/hoef, liep daarna ook weer taktmatig, hij heeft vandaag rust gehad en heb hem ff laten draven, mar ik zage r niks aan, dus ik denk dat het de moeheid was die ons parten speelde of misschien un steentje ind e hoef kan ook nog, maar goed zondag beter, en dan niet zo'n PECH DAG!

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 22:03

o ja, met het 2-span was een 2-daagse wedstrijd, marathon in Vrouwenpolder (zeeland),zaterdag, dressuur en vaardigheid en zondag de marathon. dit was de eerste marathon die deze pony's gelopen hebben, beide 4 jaar, er waren 50 deelnemers en na de zaterdag stonden ze op een nette 4de plaats, de marathon was ook goed gegaan, maar ik weet op het moment niet wat ze uiteindelijk hebben gemaakt, ben benieuwd.

ze hebebn wel al un x een dressuur wedstrijd gereden, toen waren ze 1ste en 1 vaardigheid wedstrijd en toen waren ze 2de, en 2 x was er een groot deelnemers veld, dus zeer goed gedaan!

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:06

Die maken we allemaal wel eens mee, niks van aantrekken, en gewoon verder doen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:19

148 punten een WP?

Jammer dat je dag zo chaotisch verlopen is, de volgende keer zal het wel beter gaan!

Toos paardloos

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:50

Soms begrijp er ook niet veel meer van, dit is zo sinds ik M1 rijdt. Heb ik een goed gevoel, dan zijn de punten minder, denk ik dat het niet zo goed ging heb ik wel een WP. Soms snap ik er niks van, maar de WP's die komen dan wel weer de volgende wedstrijd...

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 18:18

jah tuurlijk gaat het de volgende x weer beter, daar ga ik wel vanuit, daar gaan we voor, maar door die chaotische toestand, mislukte het gewoon allemaal. en nee 148 is geen Wp hoor maar k bedoelde dat ik had gedacht dat ik wel un wp zou hebben en niet zo weinig punten!

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 19:43

tja... ik had laatst ook een pech wedstrijd.. dus je bent niet de enige! Dancer pakte gewoon 2 proeven het bit vast.. ben al blij dat ik haar nog in de ring hield. De jury's zeiden allebei dat ik eens naar de tandarts moest gaan en een dubbel gebroken bit moest proberen. Met zijn tanden is (na controle) niks mis, en Dancer loopt al 3,5 weken weer super..... op hetzelfde bit!!!! Gek of niet? Vervolgens had ik dus 146 punten en 136 punten.... kun je nog meer balen???

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 21:24

kan het me helemaal voorstellen, maar jaquar liep in principe wel goed, maar hij was gewoon op, had geen kracht meer over, helaas.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:23

Jammer, blijven oefenen en volgende keer beter. Ik had mijn laatste wedstrijd 136 punten, terwijl iedereen mij zeker een wp gegeven zou hebben. Maar was laag gepunt, 1 wp en laagste 118, ik was nog 4de van de 9. Nu kan haike niet meer mee op concours, in ieder geval de eerste 3 maanden niet meer.

Succes!


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 19:39

tuurlijk trainen we gewoon door, we zijn allang aan het trainen om M2/Z1 niveau dat is het probleem niet echt, hij loopt wel goed en thuis gaat het super en op wedstrijd normaal ook, helaas hadden we geen conditie voor de hele middag in huis, lijkt me logisch.

wat heeft haike dan? is ze geblesseerd?

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers