1e keer tussen witte hekjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

1e keer tussen witte hekjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 17:59

Ik had vandaag weer selectie wedstrijd in Eindhoven bij v.d. Pol.
We gingen vanochtend om kwart voor 8 er naartoe met iedereen van de ponyclub die vandaag moesten rijden.
Even rondgekeken, opgezadeld en gaan losrijden.
Je moest eerst echt een flink stuk stappen voordat je eindelijk bij het losrijdterrein was. Een soort grote paddock met ontzettend zwaar zand, midden in het bos. Boos! En best klein voor die drukte. Losrijden ging al ontzettend kl*te!
Toen moest Oester haar proef rijden en ik moest gelijk na haar dus ben gelijk mee gegaan. Er waren maar 3 (!) ringen, voor de héle kring! En alleen ónze ring had weer hekjes!! GRRRR... Clown Normaal vind ik dat wel fijner, maar Camilla had dus nog nooit tussen hekjes gereden dus ik zag de bui al hangen.
Esther wilde de ring in gaan en toen vroeg er een vrouw welk start nr zij was, dus ze zei 11 (en ik was dus 12..) Zegt die vrouw tegen haar dochter, oh dan moet jij hierna. Dus ik zei Euhm, ik ben startnr 12? Dus toen bleek dat ik afgemeld stond! Terwijl niemand me af had gemeld!! Boos!
Nou, Esther ging starten, hadden ze geen startcoupon van haar!!!! Ook de mijne niet meer, en ze zijn dus álle startcoupons van heel onze club kwijt geraakt! ERRUG FIJN!
Nou, na Esther mocht ik de ring in en ja hoor. WAAH WITTE HEKJES! Bloos Nerd
Hele proef dus met stelling naar buiten gereden. Op een gegeven moment moest ik doorzitten en dan de langezijde lang doorzitten en aangalopperen, dus ik ging doorzitten, camil schiet in de stress, kop omhoog, rug gespannen... ZOEFFF Weg! Heel mn proef ging toch al slecht dus gewoon op de volte gezet want ik zag haar al over de hekjes heenspringen.
Had dus ook een 2 (!) voor mn aanspringen in galop, terwijl dat eigenlijk later moest maargoed.
Mn verzorging had ik een 5.. Verward Beetje stom! Maargoed.
In totaal had ik 141 punten. Bloos Fijn hoor, witte hekjes. Knipoog
Maar ik weet dus wél dat ik hier nooit meer op wedstrijd ga! Wat een geklooi....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:05

ik haat die wedsteijden daar! ik ga er ook niet eens meer heet!
kl*te terrein(binnenbak is nog erger dan het buitenterrein)

de ringn lagen zeker op dat grasveld?Quentin ging daar ooit een keer steigerend onder die voetbal-goal door,. ik mepte hem flink, werd de jury boos, ik moest niet slaan als hij steigerde....

mag ik vragen hoe je jury heette, ik hem nml al zo een vermoeden, was het een vrouw?

maar ja wel kl*te dat het zo ging, ach ja volgende keer beter, enne binnenkort is er weer wedstrijd in e'hoven maar dan bij v. dongen(langs kunstijsbaan) en das wel heel fijn terrein daar!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:06

Inderdaad wat een geklooi, maar ja, is gewoon pech hebben.

En die 141 is nog niet zo slecht hoor, ik had eens iemand gezien die een verliespunt reed in de B Bloos En zeker als je voor de eerste keer tussen die witte hekjes gereden heb. (waarschuwing: die hebben wij zeer waarschijnlijk ook!)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:08

liberty schreef:
Inderdaad wat een geklooi, maar ja, is gewoon pech hebben.

En die 141 is nog niet zo slecht hoor, ik had eens iemand gezien die een verliespunt reed in de B Bloos En zeker als je voor de eerste keer tussen die witte hekjes gereden heb. (waarschuwing: die hebben wij zeer waarschijnlijk ook!)


haha deed ik daar ook, en de 2e proef reed ik toen 191 haha echt erg 115 en 191 en dat 20 minuten na elkaar(wel verschillende jury's) dus 1e en laatste was ik daar!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:09

Jammer dat het niet zo goed ging, maar ja voor alles is een eerste keer Tong uitsteken
Volgende keer tussen hekjes zal het wel beter gaan hoop ik!
Volgende keer beter! Tong uitsteken

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:16

Hmmm dat is balen dat het niet zo goed ging zeg en dat alles fout liep. Zeker een pechdag... Bij v/d Pol hebben ze ook bijna geen plaats. Daar staan ook de politiepaarden. Heb je die ook nog gezien???

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:21

De politie paarden stonden binnen in de stallen. Dus je kon zien alleen zien door de 'tralies' (ramen)

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:36

Jammer zeg dat het niet zo geweldig ging. Maarja, jonge pony's moeten overal aan wennen he, ookal had ik daar met Melano verder niet zoveel last van. Volgende keer weer beter Knipoog Maar wel een beetje raar dat ze daar zulke lage punten geven voor de verzorging Komt hier echt bijna nooit voor want jij hebt toch wel verder er alles op en eraan?? Rare jury's ook altijd Tong uitsteken Je moet gaan springen Tong uitsteken Schijnheilig
Succes morgen met het 4 tal Party!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:42

dat had ik daar dus ook, ik had een 5 want zn voetjes waren niet meer wit(gek he na t losrijden op zand?) en er hing bij mij 1 klein plukje haar los(haar in laagjes laten knippen is niet ideaal aha nu past t wel weer allemaal onder mn cap e blijft t daar ook zitten!)

maar ik ben wel benieuwd of je idd die jury had waar ik nu aan denk!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 19:17

M'n jury heette J. v Esch.

We moesten nu niet rijden op de sportvelden. (heb gehoort dat dat eerst wel daar was) Maar op een weiland pal langs de snelweg. Boos!

Owja, vorige week ben ik trouwens ook bij v. Dongen geweest had ik 175 punten. En volgend weekend hebben we daar weer wedstrijd!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:19

haha ik dacht eerst Ulrike Thiel(vroeger boon-thiel) en 2e gedachte was van esch, die heb ik daar ook een keer gehad!
stond er nog bij waarom je die 5 voor verzorging had?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:20

ja bij v dongen is het fijn rijden! rij daar ook graag helaas is het daar nu allee sprngen voor de paarden en volgende week weer ponydressuur(dacht volgende week maar kan er ook weekje naast zitten)

ja daar bij die snelweg heb ik daar toen ook weleens gereden, lekker is dat he als die vrachtwagens en motorrijders dan gaan toeteren.... Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 19:29

Ja heel fijn! Boos! Er kwam ook een vrachtwagen met allemaal wapperende dingen langs en toen schoot Camilla er dus vandoor. Boos! Maar toen zat ik gelukkig nog niet in de ring.
Idd is het volgende week ponydressuur bij v. dongen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:43

ik kom denk ik wel kijken! tesa (tessje op bokt) start daar ook, die staat daar met haar paard&pony op stal, en heeft heel lang voor destiny gezorgd toen Quentin&destiny daar alle2 stonden(heb k daarvoor ook altijd gestaan toen ik nog in veldhoven woonde) geloof dat ze M2 start, maar ik ga er die dag iig kijken, dus misschien zie ik je wel rijden!

* ff starlijst bekeken(staat op site van de manege www.eepm.nl ) je start met 2 pony's?goldy's Lianne, welke pony is dat? en in de andere ring wel me camilla, maar t is op aanmelden dus kan je wel met alle 2 lang genoeg losrijden dat is wel fijn!!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 28-06-03 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 19:44

ook al een pechwedstrijd, had ik vorige week ook last van, alles liep door elkaar op die wedstrijd niks gepland etc echt k*t!
morgen ga ik naar Bocholtz, ik hoop dat het daar wel goed georganiseerd is, dat m'n pony's goed hun best doen, dat houdt in dat de dressuur met Jaggie spetterend gaat, dat Fritske, rustig zal blijven (is pas z'n 2de wedstrijd en de vorige x had hij behoorlijk veel energie) en dat jaggie en ik foutloos blijven.

hopelijk gaat hij bij jou volgende week dan ook gewoon weer goed! succes in ieder geval!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 20:04

Yep ik start idd met 2 pony's. Wordt de eerste keer met Gillian (Lianne dus eigenlijk Tong uitsteken) Dat is de pony van Moontje.
Ben benieuwd hoe het gaat.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:05

leuk!alvast veel succes! wat voor een pony is het?jong/oud?al meer wedstrijden gelopen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 21:00

Het is een Welsh K merrie, met veel engels volbloed-bloed erin. Ze is geloof ik 6 nu, en nog niet vaak op wedstrijd geweest. Nu 4 of 5 x met haar baasje en daarvoor nog nooit.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:24

liberty schreef:
Inderdaad wat een geklooi, maar ja, is gewoon pech hebben.

En die 141 is nog niet zo slecht hoor, ik had eens iemand gezien die een verliespunt reed in de B Bloos En zeker als je voor de eerste keer tussen die witte hekjes gereden heb. (waarschuwing: die hebben wij zeer waarschijnlijk ook!)


in de B doen ze toch nog niet aan verliespunten? )staat in het proevenboekje) ik heb vandaag ook voor het eerst met witte hekjes gereden, ook zwaar klote (zie topic het ging slecht maar toch...) maar ik had toch 166 punten Haha! tip: ik zou daar maar noooooit meer heen gaan (slim bedacht he D )

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:10

Nee dat doen ze niet, maar ze reed wel zo weinig punten, het had een verliespunt kunnen zijn Knipoog Dat ze er in de B geen hebben weet ik wel Knipoog

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:49

dat is wel irritant dat ie zo flipt van die witte hekjes denk Scheve mond
toen ik de eerste keer met mijn pony een wedstrijd had tussen witte hekjes liep ze er de hele tijd zo half overheen zodat er een stuk of 8 waren afgevallen Haha!
nu doet ze dat gelukkig niet meer..... Tong uitsteken
nouja volgende keer meer succes!!!! Lachen

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 16:30

Jammer Nath. hopen dat het de volgende keer beter gaat.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:00

liberty schreef:
Nee dat doen ze niet, maar ze reed wel zo weinig punten, het had een verliespunt kunnen zijn Knipoog Dat ze er in de B geen hebben weet ik wel Knipoog


okay, goed dat jij dat ook weet. kennen we allebei het proevfenboekje uit ons hoofd Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:03

liza van loon"]
[quote="liberty schreef:
Nee dat doen ze niet, maar ze reed wel zo weinig punten, het had een verliespunt kunnen zijn Knipoog Dat ze er in de B geen hebben weet ik wel Knipoog


okay, goed dat jij dat ook weet. kennen we allebei het proevfenboekje uit ons hoofd Haha!
[/quote]
die weet ik al heel lang uit mijn hoofd Haha! Maar dat je dan in de B zo weinig punten kan rijden Lips are sealed

We gaan nu wel erg off-topic, sorry Schijnheilig

Maare Nath, kun je oefenen op witte hekjes? Raad het je wel aan Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 09:07

Nee, dat gaat dus niet. Wij hebben geen witte hekjes ofzo.
Misschien volgende wedstrijd dat ik een beetje kan losrijden langs/in de z-ring als die nog niet begonnen is. Schijnheilig