Ik durf het niet aan...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 08:30

Zondag as zou ik een stamboek-bok hier thuis krijgen met nog een aantal geiten van andere mensen, die dieren zouden hier allemaal samen blijven lopen tot november ongeveer, maar ik durf niet meer!!
Er zijn weer zoveel nieuwe berichten van MKZ in Engeland, LTO waarschuwd dat het nog lang niet voorbij is...Ik vind het echt dood en dood-eng!
Stel, die dieren zijn hier straks, MKZ breekt weer uit in Friesland (daar komt de bok vandaan), alles wordt nagetrokken, vervoersbewijzen ed, komen ze ook hier omdat er kontakt is geweest...Alle dieren weg.........ik moet er niet aan denken!
Als ik het wel zou doen, heb ik te maken met 5 verschillende adressen uit 4 verschillende regio's, het risico dat ze dan vanzelf ook bij mij terecht komen is me te groot...
Ik moet er niet aan denken mijn eigen dieren te verliezen, maar het lijkt me ook vreselijk om de dieren van een ander te moeten verliezen, want daar ben je toch zuinig op, omdat ze niet vanjezelf zijn...
Je zal een ander maar moeten bellen en moeten zeggen Sorry, er is hier mkz, jouw dieren worden ook geruimd...Ik zou me zo schuldig voelen...Om nog maar te zwijgen over het verdriet om mijn eigen dieren... Verdrietig
Ik kan me voorstellen dat jullie niet echt veel hebben aan dit verhaal, maar het houdt me momenteel gigantisch bezig, het wordt weer kouder en natter straks en ik geloof nooit dat het al helemaal over is....

Groetjes Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:32

Hoi Sonja, ik vind het een hele verstandige beslissing! Ik zou er zelf eerlijk gezegd nog niet aan gedacht hebben maar je hebt gelijk hoor. Je zou jezelf en anderen er een hoop leed mee kunnen besparen!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:35

Tja, ander vee houden naast je paard is tegenwoordig schijnbaar wel een risico. Daar weten we nu bijna alles van!
Maar daarnaast.... een BOK?1?! GEtsie, joh, die dingen STINKEN, echt waar, echt bleh!!! Die wil je niet hoeven uitmesten! Wist je dat bokken zichzelf in de mond plassen? Getsie, jakkes....
Geitjes zijn nog wel leuk, maar die bokken.... iiieeeuuuwww!!!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:54

Ik heb ook al besloten dat ik m'n geiten niet laat dekken dit jaar. Anders zouden ze in oktober een tijdje weg gaan, maar ik durf het gewoon niet te doen.

Maar ik zit ook te twijfelen of ik ze niet beter kan verkopen. Er komen nu zoveel extra regels en aangezien het geen stamboekgeiten zijn heb ik er ook nog geen nummers bij. Dat wordt ook verplicht, weer extra kosten erbij...
We hadden dit jaar al heel veel moeite om de bokjes te verkopen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:00

Ik vond vroeger geitjes ook reuzeleuk maar na die MKZ-ellende komen ze bij mij niet meer op he terf! Als het weer uitbreekt heb je de poppen aan het dansen! Hond is ook leuk. Of een kat. Of kippen (nou ja die poepen natuurlijk wel veel Haha! ).

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:53

jeetje dat is idd een kl**** beslissing.
ik zou het risico niet nemen.
nu kun je het nog annuleren
straks is het misschien te laat
als je het niet aandurft moet je het ook niet doen....................sterkte meidje met je beslissing!

soms is het beter om te zwijgen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:18

ja, zolang klote Brinkhorst zeggenschap overneemt op JOUW dieren is het houden van die dieren niet zo leuk meer. Ik kan me heel goed indenken dat je er zo over denkt.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 11:35

ik weet dat bokken stinken en zichzelf in de mond plassen, maar helaas zijn we ze nog wel nodig om voor de voortplanting te zorgen.... Haha! Haha! Haha!
Je went trouwens wel snel aan de geur, maar wanneer je visite krijgt, gillen die zo gauw ze uit de auto stappen "wat stinkt het hier".... *LOL* *LOL*

Ik kan me voorstellen dat wanneer je geen stamboekgeiten hebt en nog geen ubn-nummer hebt, dat je er liever mee stopt...Een ubn nummer heb ik al jaren, ook omdat ik een varkentje had, en daar gelden helemaal hele strenge regels voor, dus die kosten enzo heb ik gelukkig niet...

Het is gewoon jammer dat alles zo moet gaan zoals het nu gaat, want er zijn bij ons in de fokgroep ook al behoorlijk wat mensen die helemaal stoppen met het fokken van landgeiten, en dat is toch niet goed voor het ras, we zijn net een beetje uit de gevarenzone qua uitsterven, maar als iedereeen ermee stopt, wat gebeurt er dan met het ras??

Ik zit er nog over te denken om nog even 3 weken te wachten en dan eventueel wel de bok op te halen voor mijn eigen geiten, maar geen vreemde geiten te stallen. Op die manier heb ik maar met 1 adres en regio te maken, ipv met 5, dus op die manier verklein je het risico wel. Ik zou het ook erg jammer vinden als er volgend jaar helemaal geen lammetjes zouden worden geboren, want dat is toch hetgeen waar je het hele jaar naar toe leeft.
ik zie nog wel hoe het allemaal gaat lopen.
Het schijnt dat er weer nieuwe regels gaan komen, laten we dat eerst maar afwachten...

bedankt voor jullie reacties!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Clmr, Flippertje, Lipstick, miezelke, Moon_light94, PLK, Polarize, SemrushBot, senna21, Spike2019, Varekaj, xPabloBokt en 37 bezoekers