Ben ook begonnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 19:17

Omdat ik nu niet kan rijden kom ik aan:
vanmorgen 77 kg op de weegschaal. That is the limit!!!

Ben meteen begonnen:
yoghurt met jus d'orange
vifit
ontbijtkoek
meergranenrijst met kip, brocoli, mais en courgette


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:29

Okee succes!

Enneuh...bokt-diet werkt!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:49

Ja het scheelt echt, ben ook meer gemotiveerd. veel succes!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:08

Ik doe ook nog mee ondanks maandelijkse periode die aanslag pleegde op mijn 'rationele' denken.

Zoals in dat stukje over suikerverslaving staat heb ik ook last van, bij mij zit er ook een stuk onbewust psychische kant aan....daardoor is het bijna veilig om 'dik' te zijn...daar ben ik nu eerst aan aan het werken anders heeft het proberen af te vallen geen nut.

Toen ik namelijk jonger was, werd ik door mijn stiefzusje en broertje bestempeld als dik, in mijn ogen was ik dik, ik woog dan wel tussen de 57 en 59 kilo en was 1.65 mtr ik durfde nauwelijks op foto's en als ik me goed voelde dan hadden ze wel weer iets op te merken zodat ik me verstopte onder een laag kleren.
Ik heb me daardoor altijd heel erg onzeker gevoeld over hoe ik eruit zag, wilde altijd afvallen, als ik 60 kilo woog na kerstmis at ik 5 dagen niet en woog ik weer 57 kilo. Zo heb ik dus ook een keer bijna een duizeling op een paard gehad, dat ik er zo naast had kunnen liggen, ik werd ook naar het midden gehaald omdat ik zo bleek zag...

Juist die zwangerschap en het feit dat je buik dikker word en mijn stofwisseling erg vertraagde en al die 24 kilo's heb ik het best moeilijk mee gehad,
maar toen ik eenmaal het gewicht erbij had en het er zowiezo niet mocht lijnen tijdens borstvoeding...
voelde ik me eindelijk 'de baas' nu was ik echt 'dik' en daardoor heb ik aan de ene kant een hekel aan mijn lichaam, aan de andere kant .... tja Verward
voor je gevoel heb je de controle omdat je nu zeker te dik bent en daar zelf controle over houd door 'slechte' dingen te eten...

Ik voel me sinds ik bij mezelf te rade ging hierover en daar eigenlijk achterkwam een stuk beter.
Nu weet ik de achterliggende reden en kan ik daar eerst vrede mee krijgen voordat ik me echt druk ga maken. Sommige dagen gaan ook een stuk beter ben minder 'springerig' andere dagen zou ik het liefst niet uit bed komen Slapen

Dus ik moet nu gaan leren dat ik ook controle over mijn lichaam houd als ik afval, want dat wil ik wel graag, nu bekijk ik foto's en denk ik...'waarom voelde ik me zo dik?????' ik voel me nu met 78 kilo minder dik dan toen met 59 kilo!!!
Helaas is de spiegel, foto's en mijn klerenkast altijd een behoorlijke dosis eerlijkheid Lachen
Als ik op mijn streefgewicht van 65 kilo kom,
dan ga ik dat zeker vieren met een heleboel leuke ruitersportkledij en een nieuw hoofdstel voor mijn paard *LOL* en ik hoop dan ook een keer te kunnen genieten van slanker zijn want dat heb ik eigenlijk vanaf mijn 13de niet gekund.

Dit valt me nog best wel zwaar om zo op te schrijven, nu is het 'echt' omdat ik het hier zo neer zet...raar.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 08:47

Ik vind het wel goed van je dat je dit zo open durft op te schrijven. Als dik zijn een bepaalde achtergrond heeft dan is het extra moeilijk om te lijnen. Misschien kunnen je kinderen je daarin indirect steunen. Mama is toch geweldig hoe je er ook uitziet.

Ik heb als motivatie ook een beetje het paardrijden (kunnen we eindelijk dat zweepje eens goed vasthouden....). Het lijkt me voor het paard ook prettiger als je wat lichter ben.

Bij mij is het gewoon puur het snoepen in de auto en de koekjes thuis achter de computer. Als ik die al weglaat dan zijn we al een heel eind. Die laatste 2 kg die er bij zijn gekomen zijn echt van het 2 weken niet kunnen rijden maar wel onwijs veel in de auto zitten (m&m's en maltesers).

Ik heb nu 1 dag gelijnd en dan is er al 1 kg af, waarschijnlijk zat ik gisteren nog goed vol van de dag ervoor want vanmorgen woog ik me en was het 76 ipv 77.

We zien het wel, maar samen is altijd makkelijker dan alleen!

En ik denk dat jouw kilo's ook een beetje komen door alle paardenkennis die je meedraagt in je hoofd! Dat is veel en dus ook erg zwaar, denk je niet (toch wel zo'n kilo of 10) Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:41

Ik zit nu even in een dipje omdat ik, ondanks dat ik gezond eet en geen suiker gebruik of snoep (ok een paar uitzonderingen) toch niet ben afgevallen vanochtend woog ik gewoon weer een kilo meer. Toch houd ik vol want ik weet dat het op de lange termijn wel effect heeft. Ik had de suikerverslaving ook en in vrij ernstige mate. Het is me wel gelukt ervan af te komen. Ik heb dat heel radicaal gedaan omdat minderen alleen maar moeilijker is voor mij. Ik heb dus de eerste tijd helemaal geen suiker genomen, werd eerst trillerig en kreeg hoofdpijn maar voel me nu een stuk fitter en beter.

Ik heb besloten niet heel streng te diƫten maar gewoon gezond en licht te gaan eten, wel lekker zodat ik het makkelijker een lange periode vol houd en dat moet want ik heb er al 8 kilo af maar nog zo'n tien te gaan...zucht

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 11:31

al 1 kilo eraf
in 1 dag
kan je nagaan hoeveel ik normaal eet

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:47

*LOL* alle paardenkennis ....
Zijn er hier met veeeeeeeeel meer kennis hoor... Lachen

Mijn weegschaal is overigens stuk,
ik merk aan mijn kleding hoe het gaat Lachen
maar vanwege de achtergrond maakt dat juist dat je onbewust trek krijgt in slechte dikmakers...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmptyWords, III, Laulitz, lina1998, Mandy_89, Oehlala, Rubio, SemrushBot, xxxmh en 174 bezoekers