Wat me nu weer overkomt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Wat me nu weer overkomt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 14:50

Omdat ik ben opgenomen zie ik Karan veel te weinig. Gelukkig word ik wel regelmatig opgebeld door Amina. Mijn verzorgster. Dat doet me veel goed.

Maar goed. Er is een nieuw meisje op stal. Heel erg aardig hoor, maar...
Ze vind Karan dus geweldig. Leuk om te horen. Dat vind ik namelijk ook. Ze wil hem graag berijden. Of course..wie wil nu niet zo'n geweldig paardje rijden. En ze wil hem heel graag kopen. Tuurlijk niet. Maar ze biedt er veel geld voor, zegt ze....

Allemaal leuk en aardig, maar ze wil hem gaan rijden omdat dat beter is voor mijn paard. Dan wordt ie eens goed bereden en dat is goed voor hem. Verward Huh? en ik dan, en amina?? ze heeft ons nog niet zien rijden. (inmiddels wel hoor)

Ik vind het wel leuk dat ze zo positief is, hoor. Maar ik krijg heel sterk het gevoel dat ik het allemaal niet goed doe en dat zij het veel beter doet. (in haar ogen, ik heb haar ook nog niet zien rijden)

Zucht..ik weet dat ik op het moment geen goed baasje ben. Ik ben veel weg en als ik thuis ben dan ben ik ziek. Ik kan hem niet fatsoenlijk rijden, ik weet het. Ik voel me al schuldig genoeg.

Maar ik ben wel lief voor hem. En hoe ziek ik ook ben ik ga naar hem toe. Als ik niet kan rijden dan knuffel ik hem, poets ik hem etc, etc.

Pff waarom voel ik me dan zo waardeloos....

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:27

Niks van aantrekken (makkelijker gezegd dan gedaan Lachen ). Wat denkt die tuthola wel zeg Boos!. Het is toch niet haar paard?

Dat je je een waardeloos baasje voelt: dat is je eigen gevoel daar zul je dus zelf iets aan moeten veranderen. Je hebt het toch prima geregeld voor Karan? Een goede bijrijder en zelf kom je ook zo vaak mogelijk. Ik zie het probleem niet.

En verder: wat je ook doet en hoe je het ook doet er zullen altijd mensen zijn die commentaar hebben en een ander idee hebben. Doe je het een keertje goed in de ogen van A dan zal B het wel weer niet goed vinden. Niets van aantrekken en fijn je eigen plan trekken Lachen.

Overigens: mocht je Karan ooit nog willen verkopen dan weet je nu in elk geval iemand die hem zo van je wil overnemen. En dan kun je er ook nog een mooie fantasieprijs bij bedenken Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:28

heej joh! jij moet je niet waardelos voelen! je paardje wordt gereden door je verzorgster en jij komt er ook nog! krijgt iig genoeg aandacht dus daar zou ik me niet te veel zorgen om maken!

En ik zou me al helemaal niets aantrekken avn wat die griet zegt, dat je niet kan rijden! gewoon jaloers dat ze zelf niet zo een leuk paard heeft!

geniet lekker van de momenten die je wel bij je paardje bent en laat je verder lekker niets wijsmaken!

Dag lieve mama...


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:41

Waarom zou jij als baasje niet goed genoeg zijn? Je zorgt ervoor dat je paard gestalt is en zijn eten en drinken krijgt (lijkt me niet gratis). Ook heb je voor iemand gezorgd die hem rijdt en aandacht geeft omdat je zelf niet in staat bent dat in voldoende mate te doen.

Zulke mensen blijven er altijd rondlopen, waarom heeft ze dan geen eigen paard als ze zo goed voor een paard kan zorgen en er ook veel geld voor over schijnt te hebben? Lips are sealed Er zullen vast meer van goede paarden rondlopen die in de ogen van andere mensen niet goed genoeg verzorgd/gereden worden.
Gewoon negeren dus! En genieten van de tijd die je wel samen doorbrengt met je paard.

Ik ben zelf ook niet zo'n voorbeeldige eigenaar die iedere dag uren bij zijn paard doorbrengt, maar hij wordt goed verzorgt en komt i.m.o. niets te kort. En hij kent mij nog steeds als ik kom. Schijnheilig

Sprakeloos

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:45

Ik weet zeker dat Karan het goed heeft bij jou. Het draait toch ook niet alleen maar om rijden? Denk niet dat Karan het erg vind als je hem alleen komt knuffelen Lovers
Daarbij word hij toch gereden door je bijrijdster, is toch ook super fijn.
Voel je niet schuldig, heb bij jou en jou verhalen nooit het idee dat je paard het slecht heeft en al helemaal niet dat hij iets te kort zal komen!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:48

je paardje heeft het prima met jouw als baasje, je hebt een fijne bijrijdster, en laat die omhoogevallen troela maar praten! lekker zo doorgaan, ze zoeklt maar een ander fijn paardje als ze zo veel geld heeft....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:59

Heike, ik denk niet dat jij de zorgen hoeft te maken dat je geen goed baasje zou zijn.
Karan is gek op jou en jij op hem. En ik denk dat hij het heel leuk vind als hij jou in de weekenden ziet. En Amina geeft hem toch ook nog aandacht, dus zo slecht heeft hij het niet denk ik hoor. (Bij mij zijn er een paar paarden die zo zouden willen ruilen volgens mij)

Denk nog maar eens aan de reden waarom je hem gekocht hebt, en dan weet jij weer hoeveel Karan voor jou betekent. En het is leuk dat er iemand zo enthousiast over hem is, maar dan hoeft ze daarbij jou nog niet het gevoel te geven dat jij het niet goed doet.

Persoonlijk vind ik dat het belangrijker is dat een paard lol met zijn baasje heeft, dan dat het paard heel goed wordt gereden maar er is geen band tussen mens en dier.


En als ze veel geld te besteden heeft, dan zijn er echt nog legio andere paarden die ze misschien wel kan kopen. Want Karan is voor jou, en zij heeft net even pech dat ze hem niet eerder tegen het lijf is gelopen Tong uitsteken .

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:35

Inderdaad, waarom zou je geen goed baasje zijn? Alleen omdat je op dit moment niet veel tijd voor hem, maar daar komt toch wel weer verandering in. Hij krijgt genoeg aandacht zo te lezen! Je hebt een prima verzorgster die toch goed voor hem zorgt.

Al bij al, zou ik me niet zo druk maken om dat meisje hoor! Karan komt zo te horen niks te kort, en hij boft maar met een baasje zo als jij!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:48

Mickey schreef:
En als ze veel geld te besteden heeft, dan zijn er echt nog legio andere paarden die ze misschien wel kan kopen. Want Karan is voor jou, en zij heeft net even pech dat ze hem niet eerder tegen het lijf is gelopen Tong uitsteken .


Helemaal mee eens,ze heeft mooi pech, Wat denkt ze wel niet??

Ze zoekt zelf maar wat!! Gewoon lekker laten praten

keep calm, I'm engaged!!! <3

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:57

laat je niet in de put praten door die meid hoor
karan heeft het hartstikke goed bij jou
je hebt een fijne verzorgster voor hem geregeld nu het even een tijdje minder goed met je gaat en daar krijgt hij alle aandacht en beweging van die hij nodig heeft
er zullen altijd mensen zijn die blijven zeuren, trek je er maar niets van aan hoor meis
als je thuis bent geef je hem alle aandacht die je kunt geven en door de week doet amina dat voor je
karan boft maar met twee van die lieve mensen die zoveel om hem geven
die is vast hartstikke gelukkig met jou als baasje

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:12

jij bent wel een goed baasje voor karan,zeker wel!
waarschijnlijk is ze gewoon jaloers,en probeert op jouw schuldgevoel in te praten,omdat ze misschien wel weet dat jij daar gevoelig voor bent
niks van aantrekken hoor!
gewoon zijn wie je bent en lekker met karan doen wat jij wilt!
het is jouw paardje en je weet dat je er goed voor bent!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 17:15

Ik ga met draumpje mee, die zegt precies wat ik ook wil zeggen.

laat je niet gek maken door die meid, ze is gewoon jalours .

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:22

Ik vind het eigenlijk best wel asociaal van dat meisje.

Maakt toch niet uit dat Karan nu even rust heeft. Zo baas, zo paard Knipoog
JIJ bepaalt wie er op je paard gaat, dat gaat ZIJ toch niet even bepalen en ik vind het eerlijk gezegd ook best een slechte binnenkomer als je net nieuw op stal bent Haha!

Echt niets van aantrekken, gewoon zelf (of je verzorgster laten) doen wat JIJ nodig vind!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:58

Ik ga dus helemaal met Tinne mee, dat had ik ook al willen schrijven. JIJ bent haar baas, je doet verschrikkelijk je best, ondanks alles, zij heeft niets te vertellen in dit. Misschien is ze jaloers, misschien is het gewoon een betweter.
Ze speelt gewoon lekker op je gevoel in, dat toch al van slag is, door je ziekzijn en door jouw gevoel dat je niet goed genoeg voor Karan zorgt...
Het is een Tutmiep en probeer het maar naast je neer te leggen. Je hebt een hele goede verzorgster geregeld en samen redden jullie het met Karan!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:49

Heike, dit is geen probleem van jou, maar van HAAR. Jij bent een prima baas voor je paard! Er staan paarden bij ons op stal, waarvan de eigenaren niets mankeren, maar toch maar een paar keer per jaar komen - en die paarden hebben ook geen verzorgers! Ze staan wel vol pension, dus ze hebben eten en een schone stal, en de stalhouder houdt hun gezondheid in de gaten, maar de extra aandacht moeten ze missen....

Dat meisje heeft het duidelijk niet naar haar zin, daarom zal ze wel op anderen gaan letten, om zichzelf beter te kunnen voelen. Niets van aantrekken, gewoon negeren, dat vinden dat soort mensen het ergst. Het is toch vreselijk dat je je alleen maar beter kunt voelen door anderen te kleineren? Dat is pas een probleem hoor...... laat je niet kisten!

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:53

Een goed baasje is niet per definitie iemand die elke dag bovenop z'n paard zit hoor, dus laat maar kletsen.

Als dat meidje het allemaal zo goed weet en zo goed kan, dan gaat ze zich maar lekker met haar eigen paard bemoeien.

Niks van aan proberen te trekken Heike, al zou je kerngezond zijn, hele dagen met je paard in de weer zijn etc etc dan is er nog altijd wel iemand die vindt dat je het niet goed doet en dat hij of zij het beter kan. Zo zijn mensen nou eenmaal.
Concentreer jij je nou lekker op jezelf, zodat je weer beter wordt. Je kan wel over Karan gaan tobben, maar A dat heeft totaal geen zin B hij heeft het goed dus waarom zou je en C die energie heb je zelf nodig om beter te worden.

Knuffie, Son

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:27

Citaat:
Pff waarom voel ik me dan zo waardeloos....


jeetje meid, laat je hoofd niet op hol brengen door een nieuweling. je weet van jezelf dat je het goed doet en Karan gaat heus niet dood van wat minder beweging. Je houdt van hem en doet wat je op dit moment kan.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers