Paarden Dom???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Paarden Dom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 13:13

De bekende trainer Ernest van Loon zei eens dat paarden dom zijn omdat ze zoveel van ons pikken.

Domme paarden ja ja

Drie dagen geleden waren mijn tweejarigen weer eens naar de andere kant van het draad verhuisd. De Goodtimes zeilt zo over een afrastering van 1.50 heen, maar haar maatje de Contango doet dat niet.
Toch stond die erbij en de andere drie stonden nog steeds braaf achter het draad, aan de goed kant dan. Tenminste wat ik de goede kant vind Knipoog

Hele kudde met biks naar een kleine wei gelokt en het draad nakijken. Zegt mijn man je moet het draad niet lostrekken uit de schrikdraadklok.
Dat had ik dus niet gedaan, maar ja verder niet bij stilgestaan.

Vanochtend weer die tweejarigen aan de andere kant.
En ja hoor.... weer de kabel uit de klem getrokken.

Ik heb ze teruggezet en ben toen eens even blijven kijken.

De Goodtimes neemt een aanloop en springt, de Contango trekt onder de onderste schrikdraad met haar tanden de kabel van de klok af, zakt door haar knieen en kruipt onder het draad, waar dan geen schrik meer opstaat, naar de andere kant

Nu hebben we de bovenste draad verhoogd en de aansluiting met de klok buiten bereik gezet.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:39

paarden zijn absoluut niet dom.

je hebt hele slimme paarden, maar ook vré domme, net zoals bij honden, mensen,....

wat belangrijk is: die slimme leer je snel iets aan, ook minder gewenste zaken!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:47

sarabande schreef:
De bekende trainer Ernest van Loon zei eens dat paarden dom zijn omdat ze zoveel van ons pikken..

Als we puur van deze stelling uitgaan heeft hij gelijk. En ik zou haast zeggen gelukkig maar, want als paarden ons 'met gelijke munt' zouden betalen wat wij hun af en toe aandoen zouden ze vaker de voorpagina halen en zeker niet in positieve zin.

Ik zou het overigens niet 'dom' willen nomen, eerder een (te) ver gevorderde vorm van vergevingsgezindheid.

Dat het ene paard duidelijk slimmer is dan de ander is niet vreemd, dat is met alle dieren zo (ook de mens Haha! )
Volgens mij houden ze zich gewoon van de domme zodat ze meer beloond worden als ze dan eens 'slim' zijn Haha! (rijtechnisch dan). En verder zijn ze alleen maar slim als ze denken dat wij niet kijken Knipoog

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:05

paarden zijn zeker niet dom. ze moeten het alleen vinden en eens ze het gevonden hebben weten ze het wel, absoluut zijn ze niet dom!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:06

tja en wanneer is een paard dom
? of juist slim?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:35

ze kunnen ook niets meer pikken van mensen, dan worden ze almaar verkocht en uiteindelijk vast minder goed behandeld of zelfs naar de slager gebracht, dus kunnen ze beter "slim" zijn en af en toe een beetje lief zijn, dan zijn ze veel gelukkiger Tong uitsteken
paarden houden gewoon van mensen, net als bijv. dolfijnen, die vinden het ook leuk om met mensen samen te zijn er dingen voor hen te doen. Dolfijnen zijn ook erg intelligent, misschien trekken mensen intelligente dieren aan Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:37

Hahaha,
echt Briljant!
Ik ga erg mijn best doen om voor volgend jaar nog minstens 1 paard te verkopen want die Uck zie ik wel zitten! Cool