positief licht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
san_oud
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 23:21

woedend
ziedend
laaiend

boos
verdrietig
lam

leeg........

ik zou alles wel stuk willen maken
van het balkon afgooien
weg ermee,geen plaats meer voor

ik zou mij wel stuk willen maken
van het balkon af willen gooien
weg met mij

maar toch ondanks de woede
ben ik hier
nog steeds
zegt dat niet
dat ik hier ben
met een reden?

moet ik niet
die reden
zien te vinden?

ik ga op zoek
ik vecht door
door tot ik er ben


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: san op 2001-08-30 00:27 ]</font>



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:28

zegt dat niet
dat ik hier ben
met een reden?

moet ik niet
die reden
zien te vinden?

ik ga op zoek
ik vecht door
door tot ik er ben

Hou dit maar in je hoofd en geef niet op.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:34

Toen Julis overleed zat ik erg in een dip. Ik kreeg toen heel veel steun van andere mensen van i-net. dat gaf me veek steun. Als ik het liedje van paul de Leeuw hoor. Medeleven dan moet ik altijd weer denken aan al die lieve berichten.

medeleven
Morgen is geen morgen meer, als jij er niet bent, 'k voel me hopeloos, tot niets in staat, als jij niet bij mij bent.

Alles zonder jou, is een weg die ik niet wou, en de toekomst lijkt verdrietig grauw.............
Maar zeg nooit: ik ben alleen, zoveel vrienden om je heen, die begrijpen wat je voelt, en precies wat je bedoelt.

Ik ken ze heus niet allemaal, en ik spreek niet eens hun taal, maar ze komen heel de stoet , en dan weet ik, het is goed

't Is een blik, een arm, een hand, en de tranen in hun ogen, medeleven troost van wie dan ook, de warmte van hun mededogen

Je denkt even: dit kan nooit, en m'n toekomst is vergooid, in je eenzaamheid voorgoed gekooid.........

Maar zeg nooit: ik ben alleen, zoveel vrienden om je heen, die begrijpen wat je voelt, en precies wat je bedoelt.

Ik ken ze heus niet allemaal, en ik spreek niet eens hun taal, maar ze komen heel de stoet , en dan weet ik, het is goed

Maar zeg nooit: ik ben alleen, zoveel vrienden om je heen, die begrijpen wat je voelt, en precies wat je bedoelt.

Ik ken ze heus niet allemaal, en ik spreek niet eens hun taal, maar ze komen heel de stoet , en dan weet ik, het is goed

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:41

goh heike hoe waar kunnen woorden zijn............
mooi ik wil dat liedje weleens horen!!!

soms is het beter om te zwijgen

san_oud
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 04:51

het is ook zo heike,
ik ben hier en ik krijg zoveel lieve reacties en berichten
dat maakt me sterk
sterker dan voorheen
sterk om verder te gaan
ik voel zoveel begrip van iedereen hier
zonder dat ik iets vraag.is iedereen hier er voor mij.dankjulliewel.ik voel me niet meer alleen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 06:52

Lieve San, je BENT ook niet alleen, want behalve deze bijzondere groep Bokkers is zijn er nog een paar die heel veel om je geven.
Ik sluit me aan bij Lov; lees je eigen tekst, en weet waar je het allemaal voor doet.

En ik weet dat het een heel vette cliche is, maar je weet: achter de wolken schijnt de zon, en na regen komt altijd weer zonneschijn, ook voor jou.

Heb je naar buiten gekeken, toen je vanmorgen vroeg je berichtje typte? Dat ene zonnestraaltje was speciaal voor jou.....

Dikke zoen van mij.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:08

Het is soms zo moeilijk om die mooie kleine dingetjes in het leven te zien. Zelf heb ik ervan geleerd dat alle inimini dingetjes het leven al waard zijn.
Zonder die éne knuffel van Voltrack's snoezige hapneusje op de dag leef ik ook wel, maar het scheelt zo veel. Zonder Joop die als ik kom en ga uit zijn hok kijkt en lijkt te weten wat ik denk ben ik er ook nog wel, maar.... Zelfs Hercules voegt iets toe.
De mensen die je liefhebt, de dingen waar je van houdt, die zijn belangrijk. Maar ook de dingen en mensen waar je niet direct aan hecht geven je iets waar je zo veel aan hebt. Durf te genieten van die kleine dingetjes, vergeet je grote zorgen even. En je zult zien: als je even diep kunt zuchten, dan kun je daarna er weer beter tegenaan. Je moet niet opgeven, maar je moet het wel van je af kunnen zetten. Je hoeft niet 24 uur per dag je zware lasten te dragen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:46

Alles is al gezegd... Lieve San, je moet altijd blijven volhouden.
Wij zullen je altijd steunen!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:03

Als je 's ochtends op staat, stap dan naar buiten, haal heel diep adem en realiseer je dat die frisse lucht er speciaal voor jou is! Realiseer je dat de vogels speciaal voor jou hun mooiste lied zingen. En als je bij je lieve paardje (toch?) komt, realiseer je dat ze speciaal naar jou uitkijkt!

Ik ben het met de anderen eens: geniet van de kleine dingen.

Ik kan me nog een versje uit mijn poeziealbum herinneren. Hij zal wel niet meer helemaal zo zijn als hij was, maar het komt wel op hetzelfde neer:

Geniet van de kleine dingen
Een kleine bloem die bloeit
De vogeltjes die zingen

Geniet van de kleine dingen
Een vrolijk honingbijtje
Een straaltje zonneschijn

Geniet van de kleine dingen
En je zult gelukkig zijn.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:10

Die ken ik ook, net in iets andere bewoordingen maar met dezelfde betekenis. Het is het eerste versje in mijn poesiealbum en is geschreven door mijn moeder.

Lieve San, de kleine dingen zorgen ervoor dat het leven niet altijd een grote zwarte uitzichtloze diepte is. Hou je vast aan die kleine dingetjes die het leven mooi maken.

Eén troost heb je alvast: je bent niet de enige en wij op Bokt zijn er voor je. En een andere troost: jij hebt de gave om het van je af te schrijven in gedichten. Ik wou dat ik dat kon...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 13:09

Ik heb het refrein van het lied van Paul de leeuew boven mijn bed hangen.
Moet hem misschien iets vaker lezen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 15:38

Lieve San we zijn er hier allemaal om jou te steunen.......kop op, ooit voel je je weer zoals je je wilt voelen........gelukkig!!!!!

Ik hoop dat ook voor jou de zon weer snel gaat schijnen Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, boyca, Briiet, DotBot, Everest, Jive03, loeslover, MarliesSam, Marocje, Mrskiwi, Nientsje, Rinkex, Roosch, ryukapple, Sterrendief, Suliko, Thami, Toffeltje, Winna, xdniesje, YandexBot en 66 bezoekers